پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار سالمين آمور رئيس جمهورى زنگبار و هيأت همراه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز آقاى سالمين آمور رئيس جمهورى زنگبار و اعضاى عالى رتبه هيأت همراه وى را به حضور پذيرفتند.
در اين ديدار كه دكتر حبيبى معاون اول رئيس جمهورى و ميزبان آقاى سالمين آمور نيز حضور داشت، مقام معظم رهبرى پيوندهاى تاريخى بين ملت مسلمان ايران و جامعه اسلامى زنگبار را يادآور شدند و حضور ثمر بخش شهروندان شيرازى در ميان مردم زنگبار را طى سده هاى گذشته حادثه اى به ياد ماندنى و خاطره انگيز توصيف كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى از تقويت روابط ايران و زنگبار استقبال كردند و ارتباطات ميان جمهورى اسلامى ايران با كشورهاى آفريقايى و بويژه تانزانيا را كه بر پايه وجوه مشترك و فراوان ميان دو طرف پى ريزى شده است، بسيار خوب دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ضرورت اهتمام مسلمانان به افزايش سطح دانش خود تأكيد كردند و با بيان اهميت وحدت در جهان اسلام فرمودند: دنياى اسلام امروز بيش از هميشه نيازمند وحدت است و مسلمانان بايد دست اتحاد و برادرى به يكديگر بدهند. اين اتحاد عليه هيچ كشورى در دنيا نيست اما عاملى مهم و اساسى براى حفظ منافع امت اسلام محسوب مى شود.
بر پايه همين گزارش آقاى سالمين آمور نيز در سخنان خود از امكان ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامى اظهار خوشوقتى كرد و ديدار از ايران را براى خود و هيأت همراهش بسيار آموزنده و سودمند خواند.
وى همچنين بر مغايرت تبليغات رسانه هاى خبرى غرب با واقعيتهاى جمهورى اسلامى ايران تأكيد كرد و نقش ايران را در كمك به تحكيم وحدت جهان اسلام و افزايش قدرت ايستادگى ملتهاى مسلمان در برابر دشمنان حائز اهميت بسيار دانست.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /