پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى ستاد برگزارى مراسم يكصدمين سال ولادت امام خمينى (ره)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اعضاى ستاد برگزارى مراسم يكصدمين سال ولادت امام خمينى (ره)، از امام به عنوان روح انقلاب، نظام و كشور ياد و تصريح كردند: سعادت اين كشور تنها با ادامه راه و خط امام ميسر است و زنده نگه داشتن انديشه ها و افكار امام (ره) از واجب ترين امور است.
مقام معظم رهبرى با قدردانى از زحمات اعضاى ستاد برگزارى مراسم يكصدمين سال ولادت امام (ره)، به ابعاد مختلف و جذابيت و درخشندگيهاى شخصيت امام خمينى (ره ) اشاره كردند و افزودند: برگزارى مراسم يكصدمين سال ولادت امام يكى از راههاى شناساندن بيش از پيش اين شخصيت جذاب و افكار ايشان به عاشقان امام بويژه نسل جوان است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به رابطه خوب و صميمى امام (ره) با جوانان خاطرنشان كردند: اين رابطه خوب، نشان دهنده جذابيت افكار و انديشه هاى امام در ميان جوانان است كه بايد با برنامه ريزى صحيح افكار آن بزرگوار همچون چشمه جوشانى در جامعه بويژه در ميان نسل جوان و صاحبان اصلى كشور، استمرار داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به ابعاد مختلف شخصيت امام افزودند: امام خمينى (ره) از نظر شخصيتى داراى ابعاد گوناگونى بود، بگونه اى كه هم يك فيلسوف، فقيه، معلم اخلاق، اصولى، عارفى بزرگ و اديب برجسته اى بود، هم يك سياستمدار انديشمند با بينشى عميق و نظرياتى جديد بود.
حضرت آيت الله خامنه اى سعادت كشور را از هر طريقى منوط به زنده نگه داشتن افكار و انديشه هاى امام (ره) دانستند و تأكيد كردند: اگر سعادت كشور، از طريق اعتلاى علمى يا عزت و هويت ملى، يا ديندارى نظام و مردم، و يا گريز از تحجر مورد نظر باشد، همه موارد تنها از طريق زنده نگه داشتن خط و راه امام است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: آن كس كه به نسل علمى كشور، جرأت و جسارت اظهار نظر در مقابل غولهاى علمى عالم را داد، امام بود و استقلال و هويت ملى اين كشور بواسطه حركت عظيم امام (ره) به دست آمد.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به دورانهاى پرفراز و نشيب تاريخ ايران، و اين كه ملت ايران در طول تاريخ بواسطه رهبران بزرگ توانسته است استعدادهاى نامحدود خود را نشان دهد، تصريح كردند: در طول تاريخ ايران و در ميان سلسله فرمانروايان، شخصى يافت نمى شود كه به اندازه امام (ره) به اين كشور خدمت و از حيثيت اين ملت دفاع كرده باشد.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اين كه حركت عظيم امام خمينى (ره) بر اساس مجموعه افكار و انديشه هايى شكل گرفت، زنده نگه داشتن افكار و خط امام را از واجب ترين امور دانستند و افزودند: دشمنان، بعد از رحلت امام بخصوص در سالهاى اخير سياست خود را بر امام زدايى متمركز كرده اند، تا حضور معنوى و فكرى امام از جامعه گرفته شود؛ و بر همين اساس كسانى هم كه وفادارى آنان به خط و راه امام، بيش از ديگران است، از نظر دشمنان، نامطلوب تر و مردودتر هستند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر لزوم استخراج و انتشار افكار و سيره امام بخصوص مسايل مورد تأكيد آن بزرگوار، خاطر نشان كردند: سعى شود برگزارى مراسم يكصدمين سال ولادت امام همان سادگى و صفا و صميميت امام خمينى (ره) و جنبه هاى شرعى و معنوى رعايت شود.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى انصارى رئيس ستاد برگزارى مراسم يكصدمين سال ولادت امام (ره) ضمن قدردانى از تدبير حضرت آيت الله خامنه اى در نامگذارى امسال به عنوان سال امام خمينى (ره) گزارشى از فعاليتهاى انجام گرفته بزرگداشت سال امام بويژه يكصدمين سال ولادت امام و همچنين نشر و تبيين انديشه هاى امام خمينى (ره) بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /