پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام دفتر مقام معظم رهبري به شهرهاي جنوبي استان خراسان

دفتر مقام معظم رهبرى با انتشار اطلاعيه اى، ضمن اعلام تشكر رهبر معظم انقلاب اسلامى از مردم خونگرم و پرشور شهرهاى جنوبى استان خراسان، ابراز اميدوارى كرد نتايج سفر اخير حضرت آيت ا... خامنه اى به اين منطقه، منشأ حركتى اصولى براى رفع كامل محروميت اين مناطق و رشد بيشتر اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى اين خطه از ميهن اسلامى قرار گيرد. در اين اطلاعيه با اشاره به استقبال پرشكوه و وصف ناپذير قشرهاى مختلف مردم شهرهاى بيرجند، نهبندان قاين و تربت جام اعم از شيعه و سنى و زن و مرد و پير و جوان از حضرت آيت ا...خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى تصريح شده است اين حضور عزت بخش پر صفا و اقتدارآفرين، نمود وفادارى ملت بزرگ ايران به اصول و ارزشهاى اسلامى- انقلابى است.
دفتر مقام معظم رهبرى با قدردانى از كليه مرزداران پرصلابت ميهن اسلامى اعم از سپاه، ارتش، نيروى انتظامى و بسيج مردمى از تلاش و ايثار اين عزيزان براى ايجاد امنيت و آسايش عمومى در مناطق شرقى كشور، تجليل كرده است. در بخش ديگرى از اين اطلاعيه آمده است: ضمن تشكر از دولت خدمتگزار و سازمان برنامه و بودجه، مسؤولين محترم نهادها و دستگاههاى اجرايى، نمايندگان و ائمه جمعه همراه در سفر به منطقه جنوب خراسان، بر اساس رهنمودهاى مقام معظم رهبرى مقرر شده است: با هدف ايجاد اشتغال و رفع محروميت از شهرهاى نهبندان، قاين، بيرجند و تربت جام، نسبت به برنامه ريزى و تنظيم طرحهاى لازم با اولويت بندى مناسب اقدام شود. اين طرحها در بخشهاى مختلفى همچون آموزش و پرورش با ايجاد مدارش شبانه روزى، امور فرهنگى، تربيت بدنى با ساخت محيطهاى ورزشى و فرهنگى مورد نياز جوانان،بهداشت و درمان، عمران و نوسازى روستاها در زمينه آب و برق و راه و بهداشت و ارتباطات، توسعه كشاورزى و رسيدگى جدى به وضع محرومين منطقه اجرا خواهد شد. ضمن آن كه بسترهاى لازم براى ايجاد اشتغال و استفاده از استعدادهاى منطقه در بخشهاى صنعت، معدن و كشاورزى فراهم مى شود تا فرصتهاى شغلى مناسب براى مردم منطقه ايجاد گردد.
در بخش پايانى اطلاعيه دفتر مقام معظم رهبرى تصريح شده است: ان شاءالله با اجراى طرحهاى ضرورى طى مدت سى ماه، با مديريت و پيگيرى ويژه استاندار محترم خراسان، شاهد شكوفايى و بالندگى منطقه در زمينه هاى مختلف باشيم.
ضمناً در خصوص شهرستان نهبندان حسب تدبير مقام معظم رهبرى طرح ويژه محروميت زدايى بصورت يك طرح مستقل و با مديريت متمركز تحت نظر استاندارى خراسان تهيه و اجرا خواهد شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /