پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دانشجويان شركت‏ كننده در اردوى آموزشى-پرورشى بسيج دانشجويى

حضرت آيت ا... خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، امروز در ديدار صدها تن از دانشجويانِ شركت كننده در اردوى آموزشى - پرورشى سازمان بسيج دانشجويى، طى سخنانى بر اهميت فكر، عمل و احساس نسل جوان براى هر جامعه تأكيد كردند و به دلسوزان و هوشمندان دنياى غرب در مورد فاجعه نابودى و اضمحلال نسل جوان اين جوامع، هشدار دادند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار، بر نقش تعيين كننده نسل جوان براى هر كشور تأكيد كردند و فرمودند: دنياى غرب با وجود آن كه در اوج پيشرفت مادى، علمى، صنعتى و اقتصادى و بهره مندى از ثروتهاى گوناگون قرار دارد، نتوانسته است نسل جوان خود را به درستى اداره كند و امروز عناصر دلسوز در جوامع غربى احساس كرده اند كه چه فاجعه اى براى آنها در حال وقوع است و بدون ترديد آينده سختى را بايد در انتظار باشند.
حضرت آيت ا... خامنه اى با بيان اين كه طوفانهاى اجتماعى و تاريخى به تدريج خود را نشان مى دهند، فرمودند: در جوامع غربى، بسيارى از جوانان دچار بلاهاى اجتماعى مانند اعتياد، قتل، غارت و شهوترانيهاى بسيار زشت شده اند و بسيارى نيز دچار بى تفاوتى هستند و در مسايل جمعى، مانند انتخابات شركت نمى كنند. همه اينها نشانه هاى زوال نسل جوان غرب است و به عنوان يك واقعيت روشن بر ادعاهاى نظريه پردازان صهيونيست و متفكران سياسى آمريكايى كه خود را صاحب اختيار سرنوشت جهان مى دانند، خط بطلان مى كشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، با بيان اين كه جوانان، عامل حركت جمعى در هر جامعه اى هستند، افزودند: به بركت انقلاب، ايمان اسلامى و نيز به بركت وجود ارتباطات قلبى ميان دلهاى پاك و نورانى با خدا و هر آنچه كه رنگ خدايى دارد، ايران اسلامى از يك نسل جوان ممتاز برخوردار شده است.
مقام معظم رهبرى از سوق دادن نسل جوان به سمت فساد و بى تفاوتى در سالهاى قبل از انقلاب به عنوان يك خواست ديكته شده بيگانگان ياد كردند و فرمودند: بيگانگانى كه مى خواستند سرنوشت اين مملكت را به طور كامل در اختيار بگيرند، براى رسيدن به اين هدف، در جهت خلاف تدين، عزم، خلوص، صفا و حركت، جوانان را به كار گرفتند؛ اما فرياد امام به عنوان يك عامل فوق العاده و خارج از محاسبات قدرتهاى استعمارگر، تمامى نقشه هاى آنان را بى اثر و خنثى كرد.
حضرت آيت ا... خامنه اى در بيان ويژگيهاى ممتاز امام خمينى (ره) فرمودند: حسن بزرگ امام اين بود كه در مسايل مربوط به اسلام و مسلمين، خود را به عنوان يك شخص مطرح نكرد؛ امام در اسلام، حل شده بود و معارف الهى را از صميم قلب قبول داشت و با تمام وجود حاكميت خدا را بر زندگى شخصى خود پذيرفته بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، آبديده شدن نسل جوان و مؤمن كشور را در امتحان بزرگ جنگ تحميلى خاطر نشان كردند و افزودند: انقلاب اسلامى، پديده عظيمى است كه حتى به تشكيل نظام جمهورى اسلامى در ايران محدود نمى شود. اين انقلاب، تاريخ را تغيير داده و يك راه جديد در مقابل بشر و بويژه ملتهاى مسلمان به وجود آورده است.
انقلاب اسلامى، حادثه اى بى سابقه و پديده اى عجيب است؛ بنا بر اين سياستمدارانِ مجرب و كارآزموده صهيونيست، با پى بردن به اين حقيقت، مبارزه با اين حركت عظيم را از رهگذر برنامه ريزى بلند مدت آغاز كردند و هدف اصلى آنان اين است كه جوانانِ امروز، يعنى همه جمعيت فرداى كشور را از انقلاب، جدا كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از فقدان يك فكر، انديشه راهنما و ايدئولوژى متكى به يك فكر و تلقى درست از عالم وجود به عنوان مهمترين خلاء دنياى غرب ياد كردند و با بى تأثيرخواندن ايدئولوژيهاى دروغين تزريق شده به جوامع غربى فرمودند: يك دليل عمده كه موجب ترس دنياى غرب از انقلاب اسلامى شده است، از اين حقيقت ناشى مى شود كه انقلاب اسلامى يك تفكر صحيح، تعريف شده و متكى بر جهان بينى مستدل و منطقى از عالم آفرينش ارائه مى دهد و اين امكان را فراهم مى سازد كه هر كس بداند در كجاى راه قرار دارد و به سمت كدام هدف حركت مى كند.
حضرت آيت ا...خامنه اى همچنين افزودند: در مبناى تفكر اسلامى، هدف از حيات انسان رسيدن به رستگارى و سعادت در دنيا و آخرت است. بنا بر اين با تكيه بر تفكر اسلامى مى توان يك جامعه عادلانه و صالح و يك كشور پيشرو معنوى و در عين حال داراى قدرتهاى والاى مادى را ايجاد كرد و اين همان چشم انداز و هدف والا و زيبايى است كه غربيها از آن محروم هستند.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان، نقش آيت ا... مصباح يزدى را در هدايت طرح و برنامه اين اردو حائز اهميت خواندند و فرمودند: بنده نزديك به چهل سال است كه جناب آقاى مصباح را مى شناسم و به ايشان به عنوان يك فقيه، فيلسوف، متفكر و صاحبنظر در مسايل اساسى اسلام ارادت قلبى دارم. اگر خداى متعال به نسل كنونى ما، اين توفيق را نداد كه از شخصيتهايى مانند علامه طباطبايى و شهيد مطهرى استفاده كند، اما به لطف خدا اين شخصيت عزيز و عظيم القدر، خلاء آن عزيزان را در زمان ما پر مى كند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آيت ا... مصباح يزدى در سخنان كوتاهى گفت: خداوند متعال را سپاسگزاريم كه در سايه نعمت ولايت، توفيق معرفت و انجام وظيفه نسبت به نظام مقدس اسلامى را يافته ايم و وظيفه خود مى دانيم كه با تمام توان علاوه بر حراست از مرزهاى جغرافيايى از مرزهاى عقيدتى و باورهاى ارزشى و مذهبى نيز دفاع كنيم و بويژه بسيجيان دانشجو و دانش آموز بايد نقش بسيار مهم خود را در دفاع از ارزشها و مبارزه با انحرافات، كج رويها و كج انديشيها ايفا كنند.
خاطر نشان مى شود در اين ديدار، تعداد كثيرى از دانش آموزان شركت كننده در اين اردو نيز حضور داشتند و از برنامه هاى آموزشى و پرورشى بسيج، بهره گرفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /