پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نيروهاى سپاه پاسداران و بسيج مردمى شهر مشهد

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرماندهى كل قوا امروز در اجتماع دهها هزار تن از نيروهاى سپاه پاسداران و بسيج مردمى در شهر مشهد حضور يافتند و ضمن سخنان مهمى ابعاد امنيت نظامى و انتظامى و نيز امنيت اقتصادى، سياسى و فكرى را به عنوان يك مقوله اساسى در جامعه اسلامى ايران تبيين كردند.
مقام معظم رهبرى خدمات بزرگ نيروهاى سپاهى و بسيجى در برقرارى امنيت كشور را برشمردند و ضمن تشكر از زحمات فراوان و فداكاريهاى ارزنده و برجسته اين نيروها فرمودند: به دنبال پيروزى انقلاب اسلامى، ملت ايران خود را آماده كرد تا عقب ماندگيهاى گذشته را جبران كند و در زمينه علم، صنعت، خودكفايى و مسايل مادى و معنوى به پيشرفتهاى لازم دست يابد و اين در حالى بود كه دشمن براى سنگ اندازى در اين راه و به عنوان اولين اقدام، به ايجاد ناامنى روى آورد و با تحريك قوميتها و مفسده انگيزى، مرزهاى ما را در شمال و جنوبِ كشور ناامن كرد، اما جوانان فداكار و بسيجى ما توانستند ريشه ناامنى را بخشكانند.
حضرت آيت الله خامنه اى تحميل جنگ تمام عيار هشت ساله بر ملت ايران را يكى از خسارت بارترين ناامنيها دانستند و فرمودند: يكى از بيّنات جنگ تحميلى اين است كه آمريكا، ناتو و بسيارى از كشورهاى عربى تمام امكانات قابل جذب بوسيله رژيم صدام اعم از كمكهاى الكترونيكى، تسليحاتى، مالى و آموزشى را به عراق سرازير كردند؛ اما اكنون دشمنان انقلاب با حمله پرفشار و سنگينىِ تبليغاتى و سياسى در تلاش هستند تا اين حقايق روشن و واضح را انكار كنند و بر آن سرپوش بگذارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تلاش برخى افراد براى انكار خسارتهاى وارده بر ملت ايران از ناحيه رژيم آمريكا را نابخردانه و يا خائنانه توصيف كردند و فرمودند: اين تصور و برداشت كه دوران ايجاد ناامنى نظامى و انتظامى در كشور پايان يافته است، درست نيست، دشمنان اسلام هر جا و هر زمان كه بتوانند، ناامنى نظامى و انتظامى را بر اين ملت تحميل خواهند كرد و همچنانكه شاهد بوديم، در تير ماه گذشته با يك بهانه كوچك، در خيابانهاى تهران به تهديد و ايجاد ناامنى دست زدند، بنا بر اين دشمن از ايجاد ناامنى، مأيوس و منصرف نيست و انكار وجود، لزوم و اهميت عوامل مؤمنِ ضامن امنيت، عملى نابخردانه، يا خائنانه است؛ زيرا وجود نيروهايى كه بتوانند براى اين ملت و هر فعاليت سازنده اى در كشور، امنيت را به ارمغان آورند، مانند آب و هوا ضرورى است.
فرمانده كل قوا از نيروهاى بسيج مردمى به عنوان پشتوانه اى بزرگ و مهم براى تأمين امنيت كشور ياد كردند و فرمودند: انكار بسيج به مفهوم انكار بزرگترين ضرورت و مصلحت براى كشور است. ملت ايران براى هميشه به امنيت نياز دارد و بر اين اساس نياز كشور به نيروهاى بسيج، انگيزه، سازماندهى، عشق و ايمانِ بسيجى، يك نياز هميشگى است و بى احترامى به بسيج، عمل نابخردانه، يا خائنانه محسوب مى شود.
مقام معظم رهبرى در ادامه سخنانشان بر ضرورت و اهميت تأمين امنيت اقتصادى در كشور تأكيد كردند و فرمودند: امنيت اقتصادى بايد بگونه اى باشد كه هر نوع كار، تلاش، حركت و سازندگى اقتصادى در كشور، امكان پذير شود و كسانى كه اراده سرمايه گذارى و انجام فعاليتهاى كشاورزى و صنعتى بر طبق قوانين و مقررات را دارند، بتوانند با امنيت كامل وارد ميدان فعاليتهاى اقتصادى شوند.
حضرت آيت الله خامنه اى از توافق دستگاه قضايى و اجرايى براى تأمين امنيت اقتصادى حمايت كردند و فرمودند: مبادا كسى تصور كند كه ايجاد امنيت اقتصادى به مفهوم باز گذاشتن راه براى زالو صفتان و سوء استفاده كنندگان اقتصادى و نديده گرفتن قوانين و مقررات سالم كشور است. كسانى كه در دوران جنگ تحميلى و سازندگى كشور توانستند از پيچ و خمهاى اقتصادى، بهره هاى نامشروع ببرند و ثروتهاى حرام به دست آورند، نبايد اين امكان را پيدا كنند تا به حركت نامشروع خود استمرار بدهند و از هر فرصتى براى پركردن كيسه خود از مال حرام سوء استفاده كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تبيين معنا و مفهوم امنيت سياسى در كشور فرمودند: معناى امنيت سياسى اين است كه تفكرات و معارف سياسى و واضح و دور از نفاق و دوگونه گويى و دوگونه انديشى در جامعه مطرح شود و كسانى كه متصدى بيان مسايل سياسى و نوشتن و منتشر كردن معارف فكرى جامعه هستند، نسبت به مردم امانتدار باشند، دروغ نگويند، فريب ندهند، تقلب نكنند و زهر در طعامى كه گاهى به ظاهر، شيرين است، مخلوط نكنند.
مقام معظم رهبرى كسانى را كه به ايجاد نا امنى سياسى و فكرى در جامعه مى پردازند، با اشرار و راهزنان قابل مقايسه دانستند و فرمودند: قلم به دستانى كه 20 سال تلاش و مجاهدت مظلومانه ملت ايران را در مقابله با قدرتهاى زورگو و چپاول گر، انكار مى كنند و با استفاده از امكاناتى كه قانون و بيت المال در اختيار آنان گذاشته است، خواسته هاى دولتمردان و سياستمداران ِدشمن را در قالبهاى به ظاهر پسنديده توجيه كرده و به خورد مردم مى دهند، در واقع نا امنى سياسى و فكرى را بر جامعه تحميل مى كنند. بنا بر اين عمل آنها كمتر از كارى كه دزد سر گردنه و اشرار انجام مى دهند، نيست؛ هر چند كه ممكن است خطرناك تر هم باشد.
حضرت آيت ا... خامنه اى، آزادى فكر، قلم و بيان به شيوه صحيح و درست آن را براى جامعه اسلامى ضرورى خواندند و فرمودند: بنده اعتقاد دارم كه افكار، آراء و سلايق مختلف، بايد در كشور مطرح شود؛ بنا بر اين هيچكس نمى تواند منكر اين مسأله شود كه بنده طرفدار فكر و بيان آزاد، قلم آزاد و ارايه معارف گوناگون در كشور هستم؛ اما در باب مطبوعات نمى توانم قبول كنم و بپذيرم كه برخى از آنها بخواهند با گفتن و نوشتن دروغ و تحريف حقايق، اذهان مردم را منحرف و گمراه كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تبديل شدن برخى مطبوعات به بلندگويى در خدمت راديوهاى اسرائيل و آمريكا را غير قابل تحمل دانستند و فرمودند: انتشار 200 روزنامه به جاى 20 روزنامه مانعى ندارد؛ اما نمى توان قبول كرد كه عده اى با استفاده از امكانات مردم و بيت المال عليه مصالح ملى، آنهم به شكل دروغ و افترا مطلب بنويسند.
مقام معظم رهبرى انكار احكام و ضروريات اسلام را مقوله ديگرى از ايجاد نا امنى در جامعه دانستند و فرمودند: كسى كه به انكار ضروريات دين از جمله قصاص شرعى و دينى تجاهر كند، مرتد است و حكم مرتد نيز در اسلام معلوم است.
حضرت آيت ا...خامنه اى با تأكيد بر اين كه همه چيز بايد در مجراى اراده، خواست و ايمان ملت ايران حركت كند، فرمودند: كسانى كه خيال مى كنند با پشتيبانى دستگاههاى تبليغاتى استكبارى و شبكه امپراطورى تبليغاتى صهيونيستى مى توانند مقاصد شوم خود را در اين كشور پيش ببرند، اشتباه مى كنند و چنين چيزى ممكن نخواهد بود. اين كشور، مهد اسلام است و ملت براى اعتلاى اسلام قيام كرده است؛ بنا بر اين حاكم شدن اراده دستگاهها و عناصر اطلاعاتى و سياسى دشمن بر اين ملت غيرممكن است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در بيان ويژگيهاى نظام جمهورى اسلامى ايران فرمودند: نظام اسلامى مبتنى بر قسط، عدل، استقلال ملى و پيوندهاى قلبى ميان آحاد ملت است؛ بنا بر اين هرگونه بى عدالتى، تبعيض، وابستگى و تفرقه افكنى محكوم است؛ همچنين در نظام اسلامى، مسؤولان كشور، خدمتگزار مردمند و بر اين اساس هر نوع جدايى بين مردم و مسؤولان، محكوم و مردود شناخته مى شود.
مقام معظم رهبرى با هشدار به كسانى كه بر طبق ميل دشمنان و بر خلاف جهت كلى نظام حركت مى كنند، فرمودند: نظام اسلامى در برابر كسانى كه بخواهند بر خلاف مصالح اسلام و ملت ايران تلاش كنند، بيكار، ساكت و بى تفاوت نخواهد ماند.
حضرت آيت ا...خامنه اى پيمودن راه اسلام را متضمن سعادت دنيا و آخرت ملت ايران دانستند و در پايان سخنانشان افزودند: دشمن، تبليغات اغواگر خود را هرگز قطع نمى كند؛ اما آحاد مردم بايد با هوشيارى كامل، حركت خود را بر محور وحدت و سازندگى اسلامى، تحكيم پايه هاى استقلال كشور و نيز تهذيب معنوى و روحى، شتاب و استمرار بخشند و راه اسلام را حكيمانه، خردمندانه و شجاعانه دنبال كنند.
بر پايه همين گزارش، پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، سردار سرلشكر رحيم صفوى، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، در سخنان كوتاهى حضور فرمانده كل قوا در قرارگاه لشكر پنج نصر را گرامى داشت و بر آمادگى پنجاه هزار نيروى سپاهى و بسيجى حاضر در ميدان براى تأمين امنيت كشور و دفاع از دستاوردهاى انقلاب تأكيد كرد.
در اين اجتماع همچنين مراسم نوحه خوانى به مناسبت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) انجام شد.
در پايان اين مراسم، چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران، گزارش مشروحى از فعاليتهاى گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامى براى برقرارى امنيت در طول بيش از هفتصد كيلومتر نوار مرزى و نيز پاكسازى منطقه از وجود اشرار به استحضار رساندند.
به موجب همين گزارش، سردار سرلشكر فيروزآبادى رئيس ستاد كل نيروهاى مسلح، سرلشكر شهبازى فرمانده كل ارتش و حجت الاسلام والمسلمين موحدى كرمانى نماينده ولى فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، فرمانده كل قوا را در اين مراسم همراهى مى كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /