پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اجتماع پرشور دهها هزار تن از مردم انقلابى و شهر قائنات

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در اجتماع پرشور دهها هزار تن از مردم انقلابى و متدين شهرستان قائنات حضور يافتند و طى سخنانِ هشداردهنده اى از مسأله دار كردن اذهان عمومى نسبت به اسلام، نظام اسلامى و مسؤولين كشور به عنوان هدف اساسى دشمنان اسلام ياد كردند و دستگاههاى مسؤول فرهنگى و تبليغى را به برنامه ريزى فورى براى خنثى كردن تلاش دشمن فراخواندند.
مقام معظم رهبرى راه خدا را راه تكامل انسان در ابعاد مادى و معنوى دانستند و فرمودند: اسلام عزيز همواره بر ايجاد يك بناى مستحكم براى رسيدن به هدفهاى مادى و معنوى تأكيد كرده است. جنبه معنوى در آحاد بشر بدون كامل كردن جنبه هاى مادى زندگى ممكن نيست و اين مهم با رهبانيت، گوشه نشينى و ترك دنيا حاصل نمى شود. هدف نظام اسلامى استخراج منابع و رشد دادن استعدادهاى انسانى، تأمين رفاه عمومى، پيشرفت كشاورزى و بالا بردن فكر و تعقل در ميان مردم است و مى كوشد امنيت، عدالت و روابط حسنه اجتماعى را محقق كند.
حضرت آيت ا... خامنه اى بر نامفهوم بودن جنگ قدرت در نظام اسلامى تأكيد كردند و فرمودند: كسانى كه اهل سلوك طريق خدا هستند، بر سر قدرت جنگ نمى كنند، بلكه تمامى هم و غم آنان دستيابى به هدفهاى خدايى است؛ بنا بر اين مردم مؤمن و متدين ايران اسلامى كه دل در گرو دين دارند مى توانند يقين كنند كه با عمل به مقررات نظام اسلامى، راه خدا را مى پيمايند و وظائف دينى و ايمانى خود را بر طبق خواسته اسلام انجام مى دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى اهميت تدين و ديندارى آحاد مردم و بويژه جوانان در ايران اسلامى را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: جوانانى كه پايبندى و تعبد خود را روز به روز به دين بيشتر كنند، قادر به ايفاى نقش در نظام اسلامى خواهند بود؛ اما جوانى كه اسير شهوات، اعتياد، تصورات و افكار باطل است، نمى تواند در جامعه زنده و پرنشاط ما ايفاى نقش كند.
مقام معظم رهبرى جوان بودن اكثريت قاطع ملت ايران را يك امتياز بزرگ دانستند و فرمودند: دشمنان اسلام روى جوان بودن ملت ايران و فراوانى جوانان در اين كشور حساب باز كرده اند زيرا از جوانان سيلى خورده اند و مى دانند كه اگر نيروى جوان كشور اراده دفاع از منافع كشورش را داشته باشد، آنها براى حمله به منافع ملت ايران با مشكل جدى مواجه خواهند شد.
حضرت آيت الله خامنه اى با بيان ترس و وحشت دشمن از جوانان ايران اسلامى فرمودند: اگر نيروى جوان ما اراده خود را براى دفاع از دين و ارزشهاى دينى نشان دهد، هيچ قدرتى نمى تواند در برابر چنين اراده قاطعى ايستادگى كند لذا دشمن برنامه هاى سياسى و تبليغاتى خود را متمركز كرده است تا شايد بتواند نسل جوان ما را از راه خدا منصرف و منحرف سازد و اين خود يك هدف عمده در تبليغات و توطئه هاى سياسى دشمن عليه نظام اسلامى محسوب مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ترويج اعتياد، شهوات، افكار و وسوسه هاى بيهوده را از جمله روشهاى دشمن براى ضربه زدن به عامل تحرك ملت ايران دانستند و فرمودند: برداشت بنده و تجربه ملت ايران، اين است كه دشمن با وجود تمامى برنامه ريزيها و هزينه هايى كه متحمل مى شود، اين بار نيز به بركت ايمان جوانان، اتحاد ملت و دست قدرتمند الهى كه پيوسته از اين ملت حمايت كرده است تودهنى خواهد خورد.
مقام معظم رهبرى اهتمام بخشهاى مختلف كشور به انجام وظايفى كه به عنوان بار امانت الهى بر دوش خود احساس مى كنند، مغتنم و ارزشمند خواندند و فرمودند: دستگاههاى فرهنگى، تبليغى، اقتصادى و سياسى كشور بايد براى خنثى كردن و ناكام گذاشتن تلاش خباثت آميز دشمن عليه ايمان و اعتقادات مردم و بويژه جوانان برنامه ريزى كنند. و اين نسل نوخاسته، جوان، پاك، هنرمند، معصوم و نورانى را در برابر تيرهاى زهرآگين دشمنان مصونيت ببخشند و اين مهم در كل كشور و براى دستگاههاى مختلف، بويژه دستگاههاى مسؤول فرهنگى، يك وظيفه فورى، فوتى، مهم و حياتى است.
حضرت آيت ا... خامنه اى توجه نظام سياسى كشور و دستگاههاى سياسى داخلى را به ضرورت حفظ وحدت ملى جلب كردند و فرمودند: ملت ايران در سايه وحدت، يكپارچگى و همدلى مى تواند بر تمامى مشكلات خود و از جمله مشكلات با بيگانگان، مسايل طبيعى و مشكلات سياسى و اقتصادى فائق شود، بنا بر اين عناصر سياسى در دولت و بخشهاى مختلف كشور بايد هدف خود را بر حفظ همدلى و وحدت ملى متمركز كنند و از دسته دسته كردن مردم و دامن زدن به اختلافات سياسى نظير آنچه برخى قلم به دستهاى بيكاره آن را ترويج مى كنند، بپرهيزند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى طرح موضوعاتى براى وانمود كردن تقابل چپ و راست در برابر يكديگر را از جمله مطالب بيهوده و مضر براى ملت ايران توصيف كردند و فرمودند: اسلام اختلافات و دودستگيها را به هيچ وجه به رسميت نمى شناسد، بنا بر اين دشمنى و بغض و اختلاف تنها خواست دشمن است. از نظر اسلام، ايمان به خدا، تقوا در عمل و گفتار و مجاهدت فى سبيل ا... ملاك و معيار است، و هيچكس نبايد خود را به خاطر تقواى بيشتر، بالاتر از ديگران فرض كند و اسلام چنين چيزى را تأييد نمى كند. مقام معظم رهبرى، ايمان، اتحاد، پيروى از خط امام و پايبندى به ارزشهاى اسلامى و انقلابى را لازمه فائق آمدن بر قدرتهاى زورگو و سلطه گر جهانى دانستند و فرمودند: ملت عزيز ايران به بركت آگاهى، قدرت تفكر و تعقلِ خود و پايبندى به احكام اسلام، توطئه هاى دشمن را نقش بر آب خواهد كرد و به فضل پروردگار اميد دشمن را براى ضربه زدن به نظام اسلامى به يأس مبدل خواهد ساخت.
حضرت آيت ا... خامنه اى مردم شهرستان قائنات را مردمى مؤمن، انقلابى، پرشور و داراى سوابق روشن و درخشان در زمينه هاى دينى و انقلابى توصيف كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: اين دشتهاى وسيع و حاصلخيز، اين منابع سرشار و نيروى مستعد انسانى مى تواند آينده اين منطقه را به مراتب بهتر از آنچه كه امروز هست، آباد كند و براى اين منظور دستگاههاى اقتصادى و فنى بايد برنامه ريزيهاى انجام شده را با دقت پيگيرى نمايند. بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام اصفهانى امام جمعه شهر قائن مقدم حضرت آيت ا... خامنه اى را گرامى داشت و بر پيوند مستحكم مردم اين منطقه با آرمانهاى حضرت امام (ره) و رهبرى تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /