پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اجتماع بزرگ مردم محروم شهرستان مرزى نهبندان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در اجتماع بزرگ مردم محروم شهرستان مرزى نهبندان حضور يافتند و طى سخنانى با تأكيد بر تعهد و پايبندى قشرهاى مختلف ملت ايران به اسلام، نظام و انقلاب اسلامى فرمودند: نظام اسلامى وظيفه خود مى داند كه به همه آحاد اين ملت نگاهى يكسان و برابر داشته باشد.
مقام معظم رهبرى ديدار با مردم و بويژه جوانان مؤمن، مهربان و نجيب نهبندان را يك توفيق بزرگ و خاطره اى به ياد ماندنى توصيف كردند و فرمودند: من با سفر به شهرستان محروم نهبندان مى خواهم توجه مسئولين سطوح مختلف دولتى و استانى را به طور كامل به اين منطقه و مناطقى از اين قبيل جلب كنم و از آنها انتظار دارم كه اهتمام خود را بر روى نقاط دور افتاده كه غالباً محروميتهاى زيادى را از دورانهاى قبل تحمل كرده اند متمركز كنند.
حضرت آيت ا... خامنه اى اقدامات نظام اسلامى براى محروميت زدايى از نقاط محروم كشور را خاطر نشان كردند و فرمودند: در دوران قبل از پيروزى انقلاب به قدرى بر مردم اين مناطق محروميت تحميل شده است كه اگر 10 برابر خدمات 20 سال گذشته انقلاب نيز كار انجام شود، باز هم حق اين مناطق اداء نخواهد شد، بنا بر اين مسئولين كشور بايد به روند محروميت زدايى از اين منطقه و ساير نقاط محروم كشور، شتاب مضاعف و فزاينده ترى بدهند.
رهبر انقلاب اسلامى بر وفور استعدادها در منطقه جنوب خراسان تأكيد كردند و فرمودند: اين منطقه بايد بتواند از لحاظ مادى و معنوى روى پاى خود بايستد و نيازهايش برآورده شود و براى اين منظور لازم است مردم و بويژه جوانان مستعد و توانمند منطقه براى همكارى با دولت و مسئولين دولتى آمادگى داشته باشند.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان وجود بسيج فعال در نهبندان را حائز اهميت دانستند و با پرمسأله خواندن مرزهاى اين منطقه از لحاظ قاچاق كالا و مواد مخدر فرمودند: سوداگران مرگ كه حاضرند ميليونها جوان را به كام اعتياد بكشند، مرزهاى ما را در وضعيت بدى قرار داده اند و در اين ميان از قشرهاى مختلف مردم و بويژه جوانان اين منطقه انتظار مى رود كه آگاهى، استقامت، هوشيارى و مجاهدت خود را به بهترين شكل نشان دهند.
حضرت آيت ا... خامنه اى بر نقش محورى ملت ايران در حفظ و تداوم نظام اسلامى تأكيد كردند و فرمودند: من و امثال من قطره اى از اقيانوس عظيم ملت ايران هستيم كه تنها وجه تمايز ما به عنوان خدمتگزار مردم، سنگين تر بودن مسؤوليتمان است و بر اين اساس بنده هيچ حقى را براى خود قائل نيستم. شأن مسئولين در نظام اسلامى متعلق به مردم و از ناحيه ايمان، عواطف و عشق آنان است و مسؤولين از خود هيچ شأنى ندارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى جدا بودن ملتها از مسؤولان خود در بسيارى از كشورهاى جهان را يادآور شدند و فرمودند: اگر قدرتهاى استكبارى نظير آمريكا بتوانند مسؤولان هر يك از اين كشورها را تحت انقياد خود درآورند، بترسانند و يا شكست دهند، آن مملكت از دست خواهد رفت اما در ايران اسلامى، بدنه ملت حافظ اصلى اين نظام است و قدرتهاى استكبارى نيز قادر به خريد، ترساندن و شكست دادن بدنه ملت نيستند و بر همين اساس، نظام اسلامى را بايد يك نظام شكست ناپذير دانست.
مقام معظم رهبرى بر رسوخ ايمان اسلامى در اعماق جان مردم تأكيد كردند و فرمودند: عده اى تلاش مى كنند ايمان مردم را كه منشاء قدرت در نظام اسلامى است متزلزل كنند اما بدون ترديد تلاش آنها همانند تلاش 50ساله خاندان پهلوى بى ثمر خواهد بود. مردم و بويژه جوانان امروز ما در هر نقطه اى از ايران اسلامى اهل تعبد، دعاى كميل، اعتكاف، توسل و تضرع و اهل ايستادگى در ميدان جنگ هستند و با عمل به اسلام براى ايجاد دنيايى كه متضمن سعادت جامعه بشرى است تلاش مى كنند.
حضرت آيت ا... خامنه اى در پايان سخنانشان تصريح كردند كه به رغم تظاهرات مستانه و عربده جويانه قدرتهاى استكبارى، خواست ملت يعنى اسلام و حاكميت نظام اسلامى پيروزى نهايى را در اين كشور به نام خود رقم خواهد زد.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام قربانيان امام جمعه نهبندان به معظم له خير مقدم گفت و حضور ايشان را در اين شهر گرامى داشت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /