پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار خانواده‏هاى معظم شهيدان، جانبازان و ايثارگران بيرجند

حضرت آيت ا... خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز عصر در ديدار خانواده هاى معظم شهيدان، جانبازان و ايثارگران بيرجند، طى سخنانى با استناد به تجربه تاريخ و دستورات اسلام فرمودند: هر ملتى كه بخواهد شأن يك ملت زنده و محترم را به دست آورد، بايد بتواند از خود رشادت آگاهانه و شجاعت همراه با فرزانگى نشان بدهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، تجليل از شهدا و خانواده هاى معظم آنان را متكى به يك منطق قوى دانستند و فرمودند: در نظام فاسد بين المللى كه قدرتمندان جهانى با اتكاء به سلاح برتر مى كوشند ملتها و كشورها را تحت سلطه خود درآورند و با ناديده گرفتن سخن حق، فرهنگ، تاريخ و سابقه آنان، اميال خود را بر ملتها تحميل كنند، يك ملت چگونه مى تواند از حق حيات خود دفاع كند، حرف حق خود را به كرسى نشاند و جايگاه معتبرى را براى خود به دست آورد ؟ آيا ملتهايى كه رهبران فاسد بر آنها حكومت مى كنند و اختيار خود را به دست بيگانگان سپرده اند، با التماس و نشان دادن ضعف، قادر بوده اند از حق خود و استقلال و آزادى خود حراست كنند؟
مقام معظم رهبرى، خطاب به خانواده هاى معظم شهدا فرمودند: اگر فداكاريها، دليريها و مردانگيهاى شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران وجود نداشت، امروز ايران بزرگ با آن همه سابقه تاريخى و فرهنگ با ارزش خود و با همه منابع زيرزمينى اش، بيش از مهره اى در دست سردمداران جهانى نبود و اين همان چيزى است كه امروز بر سر بسيارى از كشورها آمده است، اموالشان را به غارت مى برند، به دين و فرهنگشان اهانت مى كنند و شخصيت و هويت آنها را ناديده مى گيرند و علت آن نيز در اين است كه آنها فاقد اراده لازم براى پايدارى و حركت به سمت هدفهاى عالى و نيز نترسيدن از خطر هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، بروز و ظهور بهترين جوانان و پدران و مادران در طول سالهاى قبل از پيروزى انقلاب و نيز در هشت سال جنگ تحميلى را به بركت اسلام، ممكن دانستند و فرمودند: شهيدان گرانقدر ما نشان دادند كه ملت ايران زنده است، قدرتِ دفاع از خود را دارد و در مقابل زورگوييها و تحقيرها تسليم نمى شود.
مقام معظم رهبرى فرمودند: تنها در سايه شجاعت مردان بزرگ است كه يك ملت مى تواند به جايگاه رفيع در نظام بين المللى دست يابد، در همه ابعاد پيشرفت كند و استعدادهاى خود را بروز دهد، چه در غير اين صورت، ملتى كه قادر به دفاع از خود نباشد و متجاوزان از هر طرف او را مورد دست اندازى قرار دهند، قادر به سازندگى مادى و معنوى نخواهد بود.
حضرت آيت ا... خامنه اى بر مقام و مرتبه والاى پدران و مادران شهيدان و همسران، فرزندان و بازماندگان آنان تأكيد كردند و فرمودند: تا وقتى در اين كشور نام شهيدان، محترم است و آحاد مردم براى شهدا، تكريم قائل هستند، اين ملت در برابر هيچ قدرتى شكست نخواهد خورد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افرادى را كه براى ناديده گرفتن مقام والاى شهيدان تلاش مى كنند، دشمنان ملت ايران ناميدند و فرمودند: روح فداكارى در اين ملت حصن و حصار محكمى است كه دشمن تا كنون قادر به عبور از آن نبوده است، بنا بر اين پرچم فداكارى و ايثار بايد در اين كشور همواره برافراشته بماند و كسانى كه با تبليغات و ناديده گرفتن ارزشهاى مهم و اصلى مانند فداكارى در راه خدا مى خواهند روح فداكارى و خطرپذيرى را از جامعه اسلامى سلب كنند، بلاهت و كورذهنى خود را نشان مى دهند.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان از مردم بيرجند به عنوان مردمى با ايمان، ثابت قدم ، هوشيار و آگاه به مصالح ياد كردند و خطاب به آنان فرمودند: قدر و ارزش راهى را كه در حال پيمودن آن هستيد بدانيد و مطمئن باشيد كه با پيروى از اسلام، عمل به احكام الهى و حفظ وحدت كلمه، قدرت، سياست و جايگاه با ارزش جهانى شما تأمين خواهد شد.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام صادقى امام جمعه بيرجند در سخنان كوتاهى به معظم له خير مقدم گفت و بر آمادگى مردم شجاع و مقاوم اين منطقه و بويژه خانواده هاى معظم شهيدان و نيز جانبازان، آزادگان و ايثارگران براى جانبازى در راه خدا و دفاع از انقلاب اسلامى تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /