پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران تن از اقشار مختلف مردم

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار هزاران تن از اقشار مختلف مردم، ضمن سخنان بسيار مهمى، از حمله به خوابگاه دانشجويان به عنوان حادثه اى تلخ و غير قابل قبول در نظام جمهورى اسلامى ايران ياد كردند و فرمودند : چنين حركاتى با هر نامى كه انجام بگيرد، غلط و محكوم است.
مقام معظم رهبرى در اين زمينه فرمودند: حادثه تلخ حمله به خوابگاه جوانان و دانشجويان، قلب من را جريحه دار كرد. حمله به منزل و مأوا و مسكن جمعى از جوانان، بخصوص در شب و يا در هنگام نماز جماعت، به هيچ وجه در نظام اسلامى قابل قبول نيست. جوانان اين كشور از دانشجو و غير دانشجو فرزندان من هستند و براى من هر چيزى كه موجب اضطراب، ناراحتى و اشتباه در فهم اين مجموعه ها باشد، بسيار سخت و سنگين است.
حضرت آيت الله خامنه اى در ادامه سخنانشان بر ضرورت برخورد با متخلفين در هر لباسى كه باشند، تأكيد كردند و فرمودند: حمله به كسانى كه در محيط جوان دانشجويى و خانه خود در حال استراحت بودند، كارى بسيار خطا و ناروا بوده است و اين كه صد يا دويست نفر از كوى دانشگاه خارج شدند و حرفهايى زدند، بهانه و مجوز نمى شود كه كسانى در هر لباسى و با هر نامى وارد آن محيط شوند و كارهاى ناروايى را انجام دهند، بويژه هنگامى كه نام مقدس نيروى انتظامى در ميان مى آيد، قضيه سخت تر مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با بيان خدمات نيروى انتظامى فرمودند: همه مى دانند كه عناصر نيروى انتظامى در اطراف كشور، در مرزها، جاده ها و در برخورد با اشرار، چه جانفشانيهايى مى كنند و چه زحمتهايى مى كشند و بسيارى از آنها نيز براى حفظ امنيت مردم، جان خود را از دست داده اند، و اين قضيه از آن جهت سخت تر است كه عملى انجام شود كه چهره اين خدمتگزاران در نظر بعضى، تيره گردد، آيا اين انصاف است ؟! مقام معظم رهبرى حمله به خوابگاه دانشجويان با استفاده از نام يا حسين و يا زهرا را عملى زشت و دردآور دانستند و فرمودند: در حالى كه اين همه جوان مؤمن و عاشقان امام حسين (ع) و فاطمه زهرا(س) در هر جاى كشور براى خدمت به اسلام و مملكت و نيز در برابر هر خطرى كه اين كشور را تهديد كند، سينه خود را سپر كرده و مى كنند، عده اى به خود اجازه دادند با استفاده از اين نامها چنين حوادثى را به وجود بياورند كه حقيقتاً براى من بسيار تلخ بود.
البته من تأكيد كرده ام كه در اطراف اين حادثه تحقيق شود و به رئيس محترم جمهورى و مسؤولين نيز تأكيد كرده ام كه هيأت تحقيقى را تعيين كنند و ممكن است خودم هم كسى را در اين هيأت بگذارم تا حادثه را به درستى بسنجند.
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان خطاب به دانشجويان فرمودند: سخن من به دانشجويان اين است كه مراقب دشمن باشيد و از شناسايى غريبه ها كه در لباس خودى، در همه جا داخل مى شوند، غفلت نكنيد، دستهاى پنهان را ببينيد. هيچكس به خاطر غفلت و برهم گذاشتن چشمها ستايش نمى شود و اگر بر فرد غافل ضربه اى وارد شد ، اولين كسى كه مسؤول و مذموم است، خود اوست. دانشجو قشر فاخر و با ارزشى است و دشمن دانشجو را هدف گرفته است و چند سال است كه مى كوشند تا بلكه بتوانند دانشجويان را در مقابل نظام قرار دهند؛ اما موفق نشدند و از اين پس نيز موفق نخواهند شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر تلاش دشمن براى ايجاد فساد و تباهى در ميان دانشجويان فرمودند: دشمنان خيال نكنند كه ما در شناخت مخاطب و طرف خودمان اشتباه مى كنيم. دانشجو فرزند ماست و متعلق به همين آب و خاك است. دشمن مى خواهد با نام دانشجو و يا با نفوذ در ميان دانشجويان، فساد و تباهى كند؛ بنا بر اين دانشجويان بايد هوشيارانه متوجه باشند كه اين كدام دست است كه در يك موقعيت و فصل حساس، يعنى زمان امتحانات دانشجويى و فصل كنكور، توجه دانشجويان را اين چنين به يك سمت انحرافى مى كشاند و آنها را تشويق مى كند كه به سراغ درس و امتحان نروند، بنا بر اين اولين كسانى كه بايد هوشيارانه چشم خود را باز كنند و تصميم بگيرند، خود دانشجويان هستند.
مقام معظم رهبرى، همچنين خطاب به ملت ايران فرمودند: اى ملت بزرگ و شجاع، به هوش باشيد و هوشياريتان را بيشتر كنيد؛ زيرا دشمن در صدد نفوذ است و هر پنجره اى را باز ببيند، وارد خواهد شد. امنيت ملى براى يك ملت، از همه چيز واجب تر است و اگر امنيت ملى نباشد، هيچ دولتى نمى تواند كار كند، هيچ سنگى روى سنگ براى سازندگى گذاشته نخواهد شد و هيچ مشكلى از مشكلات كشور در هنگام هرج و مرج و ناامنى، بر طرف نمى شود. بنا بر اين ملت ايران بايد هوشيارى خود را حفظ كند و بداند كه دشمن، امنيت ملى ما را هدف گرفته است.
حضرت آيت الله خامنه اى از جوانان به عنوان اميدهاى اسلام و انقلاب نام بردند و فرمودند: رفتار جوانان مى تواند اين كشور را در جهت شكوفايى، با سرعت به پيش ببرد؛ و اگر جوان مملكت، هوشيارانه، با تدبير، با حلم و با توجه به موقعيتها بتواند تصميم بگيرد، سخن بگويد و عمل كند، مملكت گلستان خواهد شد، اما هنگامى كه هيجانات كور به ميان بيايد، دشمن فوراً استفاده خواهد كرد. من معتقدم كه جوان كشور بايد در تمامى ميدانها حضورى مبتنى بر انضباط داشته باشد، اما چنين حركاتى كه در حمله به محيط دانشجويى ملاحظه شد، ناشى از بى انضباطى است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حمله به محيطهاى دانشجويى با نام دفاع از دين و ولايت را عملى غلط و محكوم دانستند و فرمودند: مگر من بارها نگفته ام در اجتماعات كسانى كه مخالف هستند، هيچكس نبايد رفتار خشونت آميز داشته باشد زيرا چنين رفتارى دشمن را خوشحال مى كند، ما بارها اين حرف را گفتيم، چرا گوش نكردند و چرا گوش نمى كنند؟
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر ضرورت رعايت صبر و سكوت در برابر مخالفين فرمودند: نيروهاى جوان، مؤمن و حزب الهى بايد صبر و سكوت خود را در برابر اهانت به رهبرى و حتى آتش زدن و پاره كردن عكس من حفظ كنند و نيروى خود را براى روزى كه كشور به آن نيازمند است و براى مقابله با دشمن ذخيره كنند، اين كه يك جوان و يا دانشجوى فريب خورده اى حرفى را عليه من بزند، چه اشكالى دارد؟ من از او صرفنظر مى كنم.
حضرت آيت الله خامنه اى با بيان نقش سازمانهاى جاسوسى دشمنان ملت ايران در طراحى توطئه هاى گوناگون فرمودند: پولى كه مجلس آمريكا براى مبارزه با نظام اسلامى ايران تصويب كرد و نيز چندين برابر اين پول، بدون شك براى طراحى چنين توطئه هايى مصرف مى شود اما دشمنان بايد بدانند كه خواب برگشتن آمريكا به اين مملكت يك خواب پريشان و غير قابل تعبير است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: عناصر سياسى مطرود و منفور ملت ايران كه طى سالهاى گذشته كمين گرفته اند تا از ملت، انقلاب، امام و راه و نام امام انتقام بكشند نيز بايد بدانند كه در اين قضيه اشتباه كردند و خودشان را لو دادند و چهره خودشان را مشخص كردند. درست است كه به دستگاه اطلاعاتى ما آن ضربه ناجوانمردانه را وارد كردند و به دستگاه انتظامى ما هم اينجا ضربه زدند اما عناصر خدمتگزار و سربازان مخلص و بدون نام و نشان جمهورى اسلامى ايران اطلاعات را كسب مى كنند و مى فهمند كه آنها كجا هستند و چه مى كنند. آنها نمى توانند اين ملت را با اين روشها از صحنه مبارزه در راه استقلال و اسلام عزيز و در راه مبارزه با دشمنانشان عقب برانند.
مقام معظم رهبرى سردمداران خطوط و گرايشهاى سياسى را به سبب درگير شدن در مسايل بيهوده و فراهم آوردن امكان سوء استفاده دشمن مورد سؤال قرار دادند و خطاب به آنان فرمودند: در اين نمونه اخير ديديد كه دشمن چطور استفاده كرد و چگونه نيش خود را زد. وجود اختلافات سياسى و سليقه اى اشكالى ندارد و ما اصرار نداريم كه همه يكجور فكر كنند اما براى كار سياسى و درگيرى سياسى بايد حدى و خط قرمزى را قائل شويد، نبايد بى حساب و كتاب با هم مبارزه كنيد و آنقدر مشغول شويد كه دشمن اجازه يابد اينگونه وارد اين ميدان شود.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به جنجال آفرينى جناحهاى سياسى بر سر قضيه قانون مطبوعات فرمودند: من به يك جريان سياسى خاص اشاره نمى كنم و خطاب من به همه است. براى من اين خط و آن خط و هر خط و سليقه سياسى ديگر تفاوت نمى كند. براى من مناط و ملاك، راه خدا، راه امام، راه اسلام، حفظ كشور، رعايت مصالح مردم، حفظ آينده كشور مطرح است و فرقى نمى كند كه چه كسى به كدام خط و جناح مربوط مى شود. آنها هم بايد هوشيار باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان در مناجاتى با امام زمان (عج) فرمودند: اى سيد و مولاى ما، پيش خداى متعال گواهى بده كه ما در راه خدا تا آخرين نفس ايستاده ايم . بزرگترين آرزو و افتخار بنده اين است كه در اين راه پرافتخار، پرفيض و پربهجت جان خودم را تقديم كنم.
بر پايه همين گزارش در اين ديدار كه با ابراز احساسات شورانگيز ديدار كنندگان توأم بود شعارهايى در اطاعت و تبعيت از ولى امر مسلمين داده شد كه برخى از آنها به شرح زير است.
اى رهبر آزاده - آماده ايم آماده.
حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست.
واى اگر خامنه اى حكم جهادم دهد.
منافق حيا كن دانشجو را رها كن
دانشگاه اسلامى جاى منافقين نيست
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /