پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رؤساى هيأتهاى شركت‏كننده در اجلاس تأسيسى سازمان مجالس اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى ولى امر مسلمين، عصر امروز در ديدار رؤساى هيأتهاى شركت كننده در اجلاس تأسيسى سازمان مجالس اسلامى، ضمن تقدير از برپايى اين اجلاس، مشكلات و كمبودهاى امروز دنياى اسلام را يادآور شدند و تصريح كردند: تنها راه علاج مشكلات كنونى دنياى اسلام، اعتصام به حبل الله و وحدت مسلمين است.
مقام معظم رهبرى چنگ زدن به ريسمان الهى را به معناى تقويت و گسترش ايمان در ميان ملتهاى مسلمان بويژه جوانان دانستند و افزودند: مسلمانان بايد با ايمان به وعده ها و قدرت الهى و همچنين ايمان به خود، قدرت و عظمت دنياى اسلام را با توجه به منابع و ثروتهاى طبيعى و نيروى بشرى عظيم آن باور كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اين كه در اسلام به خواست و نظر مردم و مشورت، اهميت بسيار داده شده، مجالس شورا در كشورهاى اسلامى را پشتوانه مردمى بسيار مهمى براى دولتها ارزيابى و خاطرنشان كردند: اگر سازمان جديد اتحاديه بين المجالس اسلامى به وظايف خود به طور كامل عمل كند و اين حركت به طور جدى استمرار يابد، مى تواند از حقوق ملتهاى مسلمان و همچنين اقليتهاى اسلامى در كشورهاى غير اسلامى دفاع كند و بسيارى از مشكلات دنياى اسلامى نيز حل خواهد شد.
ولى امر مسلمين، محاصره فرهنگى دشمن را به لحاظ اضمحلال تدريجى نيروهاى اساسى يك كشور، خطرناكتر از محاصره اقتصادى و نظامى دانستند و با تأكيد بر اين كه در اسلام تمام وسايل عزت ملى يك كشور، استقرار آزادى، سازندگى و دفاع وجود دارد، فرمودند: تنها راه مقابله با پديده تهاجم فرهنگى دشمن، شناخت صحيح اسلام در تمام ابعاد و بازگشت به فرهنگى غنى اسلام است.
مقام معظم رهبرى، عمل به اسلام و قر آن را براى كشورهاى اسلامى بسيار سودمند دانستند و با اشاره به توفيقات فراوان ملت ايران در طول 20 سال گذشته به واسطه بازگشت به اسلام و عمل به آن، خاطر نشان كردند: حركت ملت ايران به سمت اسلام همچنان استمرار دارد و افق آينده براى اين ملت به واسطه عمل به اسلام، بيش از پيش روشن شده است.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى، آقاى ناطق نورى رئيس مجلس شوراى اسلامى، ضمن تشكر از پيام حضرت آيت الله خامنه اى به نشست افتتاحيه اجلاس تأسيسى سازمان بين المجالس، گزارشى از اين اجلاس ارائه كرد.
گفت: در اين اجلاس 49 كشور اسلامى شركت كرده اند كه به اتفاق آراء، اساسنامه اتحاديه بين المجالس كشورهاى عضو سازمان كنفرانس اسلامى را تصويب و تهران را به عنوان مقر دائمى دبيرخانه اين اتحاديه تعيين كردند.
آقاى ناطق نورى اظهار اميدوارى كرد ثمرات و بركات اين ابتكار جمهورى اسلامى ايران كه با حمايت و همكارى كشورهاى اسلامى همراه بود، زمينه وحدت بيش از پيش و حل مشكلات مسلمانان را به وجود آورد.
در اين ديدار رؤساى مجالس سوريه و سنگال به عنوان نواب رئيس اتحاديه بين المجالس اسلامى و هم چنين رؤساى مجالس لبنان، سودان و پاكستان به نمايندگى از هيأتهاى شركت كننده طى سخنانى، ضمن تشكر از پيام ارزشمند حضرت آيت الله خامنه اى به نشست افتتاحيه اجلاس تأسيسى سازمان مجالس اسلامى، اين پيام را راهگشاى كار اين سازمان جديد دانستند و اظهار اميدوارى كردند: اتحاديه بين المجالس اسلامى زمينه همكارى بيش از پيش مجالس كشورهاى اسلامى و دفاع از حقوق مسلمانان را فراهم كند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /