پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى ستاد برگزارى دهمين سالگرد ارتحال امام خمينى(ره)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار اعضاى ستاد برگزارى دهمين سالگرد ارتحال امام خمينى(ره) از تلاش در جهت معرفى خصوصيات ممتاز و استثنايى امام و گراميداشت ياد و نام ايشان، به عنوان يك مسأله اصولى و اساسى انقلاب و خدمتى بزرگ و با ارزش ياد كردند و امام بزرگوار را براى ملت ايران نماد، سمبل، رمز و مظهر ارزشها دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار با تأكيد بر اهميت تجليل از شخصيت كم نظير امام خمينى(رض) فرمودند: امام از نمونه هاى نادرى است كه در زندگى ملت ايران حالت نمادين و افسانه گونى پيدا كرد و از ديدگاههاى مختلف اسلامى، تاريخى، فرهنگى و سياسى مى توان گفت كه امام مظهر همه اين ارزشهاى مهم در نزد ملت ايران و مسلمانان جهان است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تبيين مفهوم تقوا و انعكاس روشن آن در رفتار، گفتار، حركات و احساسات امام فرموده اند: تقوا در اسلام به معناى مراقبت دائمى انسان از خود، انگيزه ها و مسيرى است كه براى حركت خود انتخاب كرده است و اين مراقبت مستلزم نوعى هوشيارى خود يابى، پرهيز و برحذر بودن است، بنا بر اين تقوا در عمل شخصى و هدايت جامعه بسيار مهم و تأثيرگذار است و به همين سبب يك ارزش مسلم محسوب مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر نقش تعيين كننده تقوا در عرصه هاى گوناگون زندگى فرمودند: تقوا يك ارزش اسلامى به معناى مطلق آن است و براى رسيدن به پيروزى در ميدانهاى مختلف، تأمين عزت اسلامى و كسب رضايت خداوند نيازمند تقوا هستيم و از هنگامى كه امام بزرگوار در واقعيتهاى جامعه ما مطرح شد تقوا به مفهوم مراقبت از خود براساس معيارهاى دين در تمامى شئون زندگى ايشان واضح بود.
مقام معظم رهبرى در تبيين ارزشهاى سياسى و تاريخى امام خمينى(رض) فرمودند: امام به اسلام و انقلاب، احساس اعتزاز مى كرد و با همين احساس بود كه ايران و اين ملت بزرگ را در دنيا عزيز و سربلند كرد. امام هرگز در برابر عزتهاى مادى احساس كمبود نكرد و با تكيه بر الطاف الهى، آثار بزرگى را از خود در تاريخ ايران و جهان برجاى گذاشت.
حضرت آيت الله خامنه اى مخالفت دشمنان ملت ايران را با ميراث معنوى امام بزرگوار خاطر نشان كردند و فرمودند: همه قرائن و شواهد نشان مى دهد كه دستگاههاى اداره كننده نظم جهانى و دستهاى پنهان و مؤثر در سياستهاى بين المللى، يعنى اداره كنندگان كمپانيهاى اقتصادى، خبرى و تبليغاتى دنيا، براى ايران و اين منطقه نقشه ها و طرحهاى وسيعى داشتند، اما امام بزرگوار به پشتوانه ملت ايران، نظام اسلامى را بنا نهاد و آنها را از تمامى نقشه هاى بلند مدت و ميان مدتى كه در ايران و اين منطقه دنبال مى كردند، محروم ساخت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر نهادينه شدن خصوصيات و امتيازات شخصيتى امام خمينى(ره) در پيكره ى نظام اسلامى فرمودند: آنچه در ايران به عنوان نظام اسلامى شكل گرفته است، شجره طوبايى است كه با برخوردار بودن از مواد حياتى از درون گسترش و رشد يافته و روز به روز شاخ و برگ آن فزونى مى يابد و اگر ريشه اش را خشك نكنند و به آن آفت نزنند استعداد پيشرفت دارد و امروز همان خصوصيات و مميزات شخصيتى امام ، يعنى عزت، تقوا، توكل، اخلاص، فكر، فرهنگ، علم و عرفان به بناى اين نظام منتقل شده است و اين همان چيزى است كه دشمنان اسلام با آن به شدت مخالفند و با آن مبارزه مى كنند.
مقام معظم رهبرى امام را يك سمبل ماندگار براى علاقه مندان به نظام اسلامى دانستند و فرمودند: امام بزرگوار هر چه بيشتر مورد تجليل قرار گيرد و واقعيتهاى وجودى ايشان براى مردم تبيين شود اين شجره ى طوبى يعنى نظام اسلامى كه براساس خصوصيات امام به وجود آمده است، مستقرتر، پابرجاتر، آسيب ناپذيرتر و مصون تر خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اى با تمجيد از تلاشهاى خالصانه نيروهاى مؤمن و كارآمد در عرصه هاى فرهنگى، فكرى و سياسى فرمودند: در ايران اسلامى كارهاى ارزنده اى در حال انجام است و يأس، سرخوردگى، ناتوانى دشمن، ناشى از آن است كه كارها و تلاشهاى بسيارى انجام گرفته و مسأله تكريم و گراميداشت امام بزرگوار نيز از جمله كارهاى مهمى است كه بخش عمده اى از تلاشهاى دشمن را پوچ و نقش بر آب كرده و خواهد كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى معرفى ابعاد شخصيت امام خمينى(رض) را كليد حل بسيارى از مشكلات و خنثى شدن نقشه هاى دشمن توصيف كردند و در پايان سخنانشان تصريح كردند كه هر جا هويت، شخصيت و نام مبارك امام بزرگوار وجود داشته باشد، به طور طبيعى دشمن رنگ مى بازد و ضعيف مى شود.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى محمد على انصارى مسؤول ستاد برگزارى مراسم سالگرد ارتحال حضرت خمينى (رض) گزارشى از فعاليتهاى اين ستاد براى تجليل هر چه باشكوهتر از مقتداى مسلمانان جهان در دهمين سالگرد ارتحال امام ارائه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /