پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان شوراهاى اسلامى شهرها و بخشها و مديران اجرايى برگزارى انتخابات شوراها

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار مسؤولان شوراهاى اسلامى شهرها و بخشها و مديران اجرايى برگزارى انتخابات شوراها با ايشان، ضمن سخنانى از تشكيل شوراها به عنوان يكى از افتخارات نظام اسلامى ياد كردند و از اعضاى شوراها در سراسر كشور خواستند تا تمامى وقت خود را به انجام خدمت خالصانه به مردم اختصاص دهند.
مقام معظم رهبرى خدمت به مردم را بالاترين عبادت دانستند و فرمودند: فراهم آمدن امكان خدمت به مردم، يك توفيق الهى است و هر كس چنين فرصتى يافت، بايد شكر و سپاس از خداوند متعال را همواره به جاى آورد و از هيچ تلاشى براى انجام مطلوب وظايف خويش دريغ نورزد.
حضرت آيت الله خامنه اى بر ارتباط مستحكم و پيوند عميق ميان مردم و مسؤولان نظام تأكيد كردند و فرمودند: نظام جمهورى اسلامى ايران در طول عمر 20ساله خود بيست بار اقدام به برگزارى انتخابات كرده است و مراجعه مستمر به آراء عمومى به مفهوم آن است كه مردم هميشه در ميدان عمل و تصميم گيرى حضور داشته اند و با وجود اين حقيقت روشن، بوقهاى استكبارى نظام اسلامى را به ديكتاتورى، استبداد و غير مردمى بودن متهم مى كنند و هيچگاه حاضر به اعتراف نشده اند كه نظام جمهورى اسلامى ايران متكى به مردم است؛ اما اتهامات دشمن حقيقت را عوض نمى كند و امروز مسؤولان بخشهاى مختلف كشور برخاسته از متن مردم هستند و در كنار آنان قرار دارند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر كوتاه شدن دست آمريكا و ديگر جهانخواران از منابع غنى و سرشار ملت ايران فرمودند: انقلاب اسلامى دستهاى غارتگران را از ايران كوتاه كرد، بنا بر اين آنها از مردم و مسؤولان نظام اسلامى عصبانى هستند و همچنان مى كوشند تا سلطه طاغوتى خود را بار ديگر بر ملت ايران تحميل كنند؛ اما مردم ما با هوشيارى تمام تلاش دشمن را براى دست اندازى به منابع خود بى اثر خواهند كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى توجه شوراها را به انجام وظايف قانونى خود جلب كردند و فرمودند: اگر شوراها بتوانند وظايفى را كه قانون براى آنها تعيين كرده است، به طور كامل انجام دهند، بسيارى از مشكلات جارى مردم برطرف خواهند شد.
مقام معظم رهبرى شوراها را تحقق يك خواست اسلامى و تجلى اراده و حضور مردم براى انجام امور جارى خود دانستند و فرمودند: اسلام در عين آن كه احكام و اراده الهى را در هدايت و صلاح انسانها داراى كمال تأثير مى داند، اراده و حضور انسان را در همه كارها پيش بينى كرده است كه شوراها يك نمونه آن محسوب مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان با تأكيد بر اهميت مشورت در برطرف ساختن نقصها و مشكلات فرمودند: اعضاى شوراها بايد براى رضاى خدا و با هدف اصلاح سرنوشت اين ملت بزرگ، وظايف قانونى خود را به بهترين وجه ممكن انجام دهند تا مايه روسفيدى و سرافرازى آنها در پيشگاه خداوند متعال شود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /