پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار روحانيان و ائمه جمعه و جماعات استان مازندران

حضرت آيت ا... خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، امروز در ديدار روحانيان و ائمه جمعه و جماعات استان مازندران، روشنگرى، نشر فرهنگ و معرفت، رشد عقلانى و گسترش دين و فضيلت و اخلاق را در جامعه، عمده ترين وظايف اصحاب علم و فرهنگ و روشنفكرى برشمردند و تأكيد كردند: به دليل همين وظايف سنگين، قشر وسيع روشنفكر از جمله علما، مبلغان، استادان و نويسندگان، نقش بسزايى در صحت و سلامت معنوى و فكرى جامعه و يا ابتلاء و بيمارى آن بر عهده دارد.
مقام معظم رهبرى، تلاش براى افزايش مايه ذهنى و فرهنگى خويش را از شروط سه گانه روشنفكرى خواندند و خاطرنشان كردند: كسانى كه متصدى هدايت فكرى جامعه هستند اگر از معارف جديد و نو به نو خود را بهره مند نسازند و با تدبر و تأمل در حقايق هستى، زمينه عروج و صعود مستمر معنوى و فكرى خود را فراهم نياورند، از كاروان فكرى جامعه عقب مى مانند.
حضرت آيت ا... خامنه اى، امام خمينى (رض) را مظهر احساس مسؤوليت، پشتكار و خستگى ناپذيرى توصيف كردند و با اشاره به لزوم احساس تعهد و حساس بودن روشنفكران به جهتگيرى فكرى جامعه افزودند: بى اعتنايى به انحرافات و كج رويها دشمن بزرگ "رسالت و تعهد" عالمان، روشنفكران و آگاهان جامعه است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، شجاعت را از ديگر شروط لازم براى روشنفكرى صحيح برشمردند و در تبيين مفهوم عميق شجاعت افزودند: شجاعت تنها به معناى نهراسيدن از دشمن نيست بلكه انسان شجاع كسى است كه حقيقت و تكليف را بر هر چيز ديگر حتى ناراحتى دوستان خود مقدم بدارد و امام خمينى (ره) در اين زمينه نيز بى نظير بود.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان با اشاره به نامگذارى امسال به نام مبارك امام خمينى افزودند: از جمله بهترين كارها در اين سال، اين است كه به اين سه خصوصيت كه امام راحل مصداق كامل آنها بود متمسك شويم و به رفتار و ويژگيهاى آن بزرگوار تأسى جوييم.
در اين ديدار، قبل از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين روحانى، نماينده ولى فقيه در استان مازندران و امام جمعه بابل، ضمن خوش آمدگويى به رهبر معظم انقلاب، اعلام كرد: روحانيان استان مازندران تمام توان خود را براى تبيين افكار و انديشه هاى والاى امام خمينى در سال جارى بكار خواهند گرفت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /