پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم اعطاى سردوشى در دانشگاه دريايى امام خمينى و دانشكده علوم و فنون دريايى سپاه

مراسم اعطاى سردوشى و فارغ التحصيلى دانشگاه دريايى امام خمينى و دانشكده علوم و فنون دريايى سپاه، صبح امروز با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا برگزار شد.
مقام معظم رهبرى در اين مراسم طى سخنانى نيروهاى مسلح را به تأسى از سيره عملى امام خمينى (رض) در سه زمينه تقوا، نظم و شجاعت فراخواندند و بر ضرورت آمادگى كامل آنان براى انجام وظايف بزرگى كه با آن مواجه هستند، تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى از تلاشهاى علمى فرماندهان، اساتيد و دانشجويان دانشگاه دريايى امام خمينى و دانشكده علوم و فنون دريايى سپاه تقدير كردند و خطاب به دانشجويان نيروى دريايى فرمودند: شما جوانان برومند كشور در يكى از فصول برجسته عمر خود فرصت بسيار مغتنم و مهمى را به دست آورده ايد تا بتوانيد در كسوت نظامى و آيين مردانگى اسلامى، در خدمت اسلام، ايران و ملت بزرگ خود قرار بگيريد و در حراست از مرزها به انجام وظايف قانونى خود اقدام كنيد.
فرمانده كل قوا، سخنان و سيره عملى امام خمينى (رض) را درسى بزرگ براى بسيارى از ملتها دانستند و فرمودند: امام بزرگوار، انسان نمونه اى براى همه قشرها و از جمله نظاميان بود و تقوا، نظم و شجاعت به عنوان سه ويژگى بارز امام عزيز مى تواند يك درس ماندگار براى نيروهاى نظامى در طول دوران خدمت آنان باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى از مراقبت در انجام صحيح وظايف بويژه در مسايل مهم به عنوان مظهر تقوا در تمامى محيطهاى زندگى ياد كردند و فرمودند: جوانان عزيز نظامى كه براى انجام يكى از مهمترين كارهاى كشور برگزيده شده اند، اگر بتوانند تقواى در گفتار و رفتار را با روحيه ابتكار و خلاقيت و بروز استعداد جوانى همراه كنند معجزه خواهند آفريد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، حيات يك مجموعه نظامى را بسته به انضباط و روحيه نظم پذيرى آن دانستند و با تأكيد بر اهميت عنصر شجاعت براى نيروهاى مسلح فرمودند: شجاعت عنصر كارامدى است كه ملت ايران را از دوران خاموشى و ذلت به دوران زندگى در عرصه مقتداى ملتها منتقل كرد و امروز نيز كاميابى ملت ايران و هر ملت ديگرى، مرهون شجاعت و مرعوب نشدن در مقابل قدرتهاى استكبارى است.
مقام معظم رهبرى، تحقق مقاصد شيطانى قدرتهاى استكبارى را تنها در سايه مرعوب كردن ملتها ممكن دانستند و فرمودند: قدرتهايى كه مى خواهند باج بگير و ژاندارم همه مناطق جهان باشند و براى ملتهاى دنيا نيز هيچ حق حيات و انتخابى قائل نيستند، تنها با مرعوب كردن ملتهاست كه مى توانند اهداف غير انسانى خود را محقق كنند. آنها به انواع شيوه ها مى كوشند ملتها، دولتها، دولتمردان، مسؤولان، نظاميان و آحاد ملتها را در مقابل هيمنه خود دچار رعب و ترديد كنند؛ اما ملت ايران تحت زعامت رهبر بى نظير خود، مرعوب قدرتهاى استكبارى نشد و اين درس براى ملت ما و ساير ملتها ماندگار شده است.
مقام معظم رهبرى حملات آمريكا و متحدانش به يوگسلاوى را كاملاً بى ارتباط به مسأله حمايت از مسلمانان كوزوو دانستند و فرمودند: جنگ خونين در منطقه بالكان، جنگ ميان دو انگيزه اقتدار در منطقه است و نبايد تصور كرد كه حملات آمريكا و متحدان او به يوگسلاوى به دفاع از مسلمانان انجام مى گيرد زيرا در نتيجه اين حملات وضع مسلمانان كوزوو روز به روز بدتر شده و در مواردى مسلمانان هدف بمبارانها قرار گرفته اند و اكنون مردم كوزوو در وضع بسيار رقت بارى به سر مى برند.
حضرت آيت الله خامنه اى از اتكاء به خود، استقلال كامل و فراهم آوردن عناصر اقتدار مادى و معنوى به عنوان تنها راه نجات ملتها ياد كردند و در پايان سخنانشان ضرورت فراگيرى انواع آموزشها، تقويت اراده، جسم، روح، فكر و انديشه و برداشتن گامهاى بلند در جهت ارتقاء سطح دانش، انضباط، تقوا و نظم را به نيروهاى جوان نظامى يادآور شدند.
بر پايه همين گزارش، پيش از سخنان فرمانده كل قوا، دريادار محتاج فرمانده نيروى دريايى ارتش جمهورى اسلامى ايران در سخنان كوتاهى مقدم رهبر معظم انقلاب اسلامى را به دانشگاه علوم و فنون دريايى امام خمينى گرامى داشت و دستاوردهاى اين دانشگاه را در جهت قطع وابستگى نيروهاى مسلح به بيگانگان برشمرد.
وى گفت: به بركت انقلاب اسلامى، كليه آموزشهاى افسرى و درجه دارى تا سطوح عالى آن در نيروى دريايى اجرا مى شود و اين دانشگاه را مى توان از نظر علمى با دانشگاههاى مشابه در كشورهاى پيشرفته قابل مقايسه دانست.
سپس فرمانده دانشگاه امام خمينى گزارشى از عملكرد آموزشى اين دانشگاه را به استحضار فرمانده كل قوا رساند و دانشجويان جديد دوره هجدهم مراسم اداى سوگند را به جاى آوردند.
در اين مراسم همچنين چند تن از پرسنل و اساتيد نمونه اين دو مركز علمى و نظامى به اخذ جوايزى از دست رهبر معظم انقلاب اسلامى نايل شدند و نمايندگان دانشجويان جديد و فارغ التحصيلان دوره سيزدهم دانشگاه دريايى امام خمينى به ترتيب سردوشى و دانشنامه خود را از دست مقام معظم رهبرى دريافت كردند.
در پايان اين مراسم، يگانهاى مستقر در ميدان از مقابل كلام ا... مجيد و فرمانده كل قوا رژه رفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /