پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رابرت موگابه رئيس جمهورى زيمبابوه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، عصر روز امروز آقاى رابرت موگابه رئيس جمهورى زيمبابوه و هيأت همراه را به حضور پذيرفتند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار با اشاره به زمينه هاى مساعد و امكانات فراوان موجود براى گسترش همكاريهاى دو كشور، شرايط سياسى جهان و داعيه تك قطبى آمريكا را يادآور شدند و افزودند: در چنين شرايطى همكارى بيش از پيش كشورهايى كه داراى مواضع مستقل هستند، ضرورى به نظر مى رسد.
حضرت آيت الله خامنه اى با تجليل از شخصيت آقاى رابرت موگابه و مواضع سياسى مستقل وى، يكى از زمينه هاى همكارى را در جهت استقلال سياسى دو كشور برشمردند و با اشاره به سياست دولت ايران در مورد تشنج زدايى تصريح كردند: ما در عين جديت در سياست تشنج زدايى، بر اصول خود در مسايل بين المللى نيز پايبند هستيم.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به سياست قدرتهاى بزرگ در ايجاد نظام سلطه و سلطه گرى، مسأله فلسطين، ادامه جنگ در افغانستان و بحران بالكان را از جمله حوادث دردناك جهان دانستند و خاطرنشان كردند: آنچه امروز در منطقه بالكان روى مى دهد، مظهر افسار گسيختگى قدرتهاى جهانى است.
در اين ديدار آقاى رابرت موگابه رئيس جمهور زيمبابوه با اظهار خرسندى از امكان ديدار با حضرت آيت الله خامنه اى، مذاكرات انجام شده در ايران را سودمند ارزيابى كرد و با اشاره به امكانات و پيشرفتهاى فراوان در ايران تأكيد كرد: ما بر اساس سياست مستقل خود خواهان گسترش بيش از پيش روابط با جمهورى اسلامى ايران هستيم.
رئيس جمهور زيمبابوه از كشور ايران به عنوان كشورى در حال پيشرفت ياد كرد و با تجليل از مقاومت و ايستادگى دولت جمهورى اسلامى ايران در مقابل قدرتها، آن را بواسطه پشتوانه مردمى حكومت ايران دانست.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /