پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع زيادى از معلمان و كارگران كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، امروز در ديدار جمع زيادى از معلمان و كارگران كشور، از معلمان و كارگران به عنوان دو قشر اساسى، مؤثر و بسيار شريف و با ارزش ياد كردند و تكريم، قدرشناسى و ارزشگذارى نسبت به جامعه معلمان و كارگران را يك وظيفه مهم عمومى دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار با گراميداشت خاطره استاد شهيد مرتضى مطهرى فرمودند: روز معلم و كارگر در ايران اسلامى به عطر شهادت يك عالم بزرگ و نام يك مجاهد در راه خدا معطر و مزين است. آيت الله شهيد مرتضى مطهرى در حيات پربركت خويش، همتش را مصروف دفاع از حقايق اسلامى و معارضه با دشمنان فكر و انديشه دينى كرد و در اين راه، هيچ بيم و هراسى را به خود راه نداد و با تسلط كاملى كه بر فضاى فكرى و فرهنگى كشور داشت، مانند سدى محكم و استوار در مقابل هجوم به احكام و اصول اسلامى ايستادگى كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى آثار علمى استاد شهيد مرتضى مطهرى را پاسخگوى سؤالات جوانان، معلمان و كارگران كشور دانستند و فرمودند: بايد راههاى تازه اى براى جولان فكرى نسل جوان و جويندگان بى غرض گشوده شود و براى اين منظور، بهره گرفتن از افكار بلند و ناب شهيد مطهرى يكى از بهترين كارهاست؛ بنا بر اين گراميداشت ياد اين مشعل پرفروغ عرصه فكر و فرهنگ و اين پديده ماندگار، هنگامى معنا پيدا مى كند كه با غور در آثار و افكار او توأم باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از تعليم و تربيت انسان به عنوان يكى از فاخرترين كارها ياد كردند و فرمودند: كارگران و معلمان از دو ارزش والا يعنى علم و عمل برخوردارند و خدمات آنان به كشور، كم نظير است؛ بنا بر اين مجموعه نظام و مردم در قبال تكريم، قدرشناسى و ارزشگذارى نسبت به مقام معلم و كارگر، داراى تكليف هستند.
مقام معظم رهبرى انجام كار بر مبناى كاردانى، دلسوزى، پيگيرى و قبول شرايط دشوار را لازمه توسعه اقتصادى دانستند و فرمودند: براى رسيدن به استقلال اقتصادى و رها كردن كشور از وابستگى به نفت، چاره اى جز اهتمام ويژه به محيط كار، جامعه كارگرى، مسأله كارگاهها و آموزش كاركنان نيست و با وجود اقدامات با ارزش دولت در اين زمينه، لازم است دولت و مجلس و ساير دستگاههاى كشور، مسأله كار و كارگر را يك مسأله اساسى و حقيقى در نظر بگيرند و كارگران نيز بدانند كه نظام اسلامى، پشتيبان آنهاست.
حضرت آيت الله خامنه اى معلمان را پايه گذاران توسعه سياسى و فرهنگى توصيف كردند و فرمودند: توسعه سياسى و فرهنگى در يك جامعه، به مفهوم ايجاد شرايطى است كه انسانها بتوانند درست بينديشند و حقايق را به درستى بفهمند و فرابگيرند و در چنين شرايطى است كه توطئه ها و تلاشهاى گمراه كننده، در آحاد آن جامعه، اثر نخواهد كرد. البته اين مسأله را نمى توان با جنجال و هياهو و روزنامه بازى درست كرد، بلكه توسعه سياسى و فرهنگى تنها به دست معلم پايه گذارى مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر نقش تعيين كننده معلم در نهادينه كردن خصوصيات پسنديده اخلاقى، تعليم ايستادگى در مقابل باطل و مجاهدت در راه حق به نسل جوان و نوجوان كشور فرمودند: معلمان مى توانند نسل آينده كشور را شجاع يا جبان، بخشنده يا بخيل، فداكار يا خودپرست، اهل علم و فهم و فرهنگ يا منجمد و پايبند به تفكرات جامد تربيت كنند؛ بنا بر اين معلم در مسايل عمده زندگى ما و نسل آينده، تا اين حد داراى نقش، ارزش و تأثير است و به همين نسبت نظام اسلامى و مردم مكلف به تكريم مقام و منزلت معلم هستند.
مقام معظم رهبرى بر هوشيارى، نجابت و ايمان كارگران و معلمان كشور تأكيد كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: بخشهاى حساس و مؤثر جامعه مانند بخشهاى دانشجويى، كارگرى و معلمى، به رغم خواست و تلاش دشمن، بايد كار خود را متقن، كامل و بر اساس علم و دانايى انجام دهند و در چنين شرايطى است كه به متقن ترين و مستحكم ترين نظام حكومتى در قرنهاى اخير تبديل خواهيم شد كه قادر به ايستادگى در برابر بزرگترين توطئه ها خواهد بود.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، وزراى آموزش و پرورش و كار و امور اجتماعى هر يك در سخنان كوتاهى ياد روز معلم و كارگر را گرامى داشتند. و آقاى مظفر با تجليل از معلمان بزرگ انقلاب، شهيدان رجايى، باهنر، بهشتى، مفتح و متفكر بزرگ، مرتضى مطهرى گفت: تجليل و قدرشناسى از معلم در حقيقت تكريم همه اولياء و مصلحانى است كه در راه بسط معنويت، اخلاق، فرهنگ، دانش و تنوير افكار نسل جوان و نوجوان، همت گماشته اند .
آقاى كمالى نيز در سخنان خود بر همراهى كارگران كشور با انقلاب اسلامى در تمامى صحنه هاى كار و سازندگى و دفاع از ميهن اسلامى تأكيد كرد و گفت:
روز كارگر در ايران روز اعلام همبستگى كارگران با نظام اسلامى است و اكنون يك ارتباط صحيح و منطقى ميان دولت و كارگران در همه زمينه ها برقرار مى باشد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /