پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار امير سلطان بن عبدالعزيز، معاون دوم شوراى وزيران و وزير دفاع عربستان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز امير سلطان بن عبدالعزيز، معاون دوم شوراى وزيران و وزير دفاع عربستان و هيأت همراه وى را به حضور پذيرفتند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار همكارى دولتهاى اسلامى را براى حل مشكلات ملتها و جوامع مسلمان ضرورى دانستند و بر اهميت استفاده مناسب از امكانات عظيم انسانى و طبيعى جهان اسلام براى بهتر شدن اوضاع مسلمانان تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى تقويت مناسبات ميان ايران و عربستان را طى سالهاى اخير به نفع دو ملت ارزيابى كردند و مسايل خليج فارس، اوضاع اسف بار كوزوو و فلسطين و حضور ناامن كننده بيگانگان در خليج فارس را از جمله موضوعات مهم و ضرورى براى تمركز همكاريهاى دوجانبه دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در سخنانشان توجه اين مقام سعودى را به توطئه هاى تبليغاتى دشمنان اسلام براى ممانعت از همكارى ميان كشورهاى اسلامى جلب كردند و اهميت همكارى مستمر دو كشور را براى خارج كردن قيمت نفت از وضع غيرقابل قبول كنونى يادآور شدند.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر نقش جمهورى اسلامى ايران و عربستان در ايجاد دوستى و همدلى ميان دولتهاى مسلمان فرمودند: ايران اسلامى همواره خواستار اتحاد و همكارى با دولتهاى مسلمان بوده است و اكنون كشورهاى شاخصى مانند ايران و عربستان از طريق همكارى با يكديگر مى توانند مسؤوليتهاى بزرگ خود را در قبال ملتهاى دو كشور و جهان اسلام، هر چه بهتر به انجام برسانند.
بر پايه همين گزارش در اين ديدار آقاى امير سلطان بن عبدالعزيز معاون دوم شوراى وزيران و وزير دفاع عربستان با قدردانى از ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامى، بر علاقه مندى خود و دولت متبوعش براى توسعه همكاريها با جمهورى اسلامى ايران در زمينه هاى مختلف تأكيد كرد.
وى همچنين "خدمت به منافع مسلمين" را يك هدف مهم از همكارى دو كشور دانست و بر مواضع مشترك كشورش با ايران در جهت خارج ساختن قيمت نفت از بحران كنونى تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /