پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار استانداران سراسر كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار استانداران سراسر كشور با ايشان ضمن سخنانى توجه آنان را به ضرورت آگاهى كامل از وضعيت اجتماعى، سياسى، اقتصادى و اقليمى در هر استان جلب كردند و اهميت كار و تلاش هر چه بيشتر استانداران در جهت پيشرفت كشور و خدمت بهتر و مؤثرتر به مردم را يادآور شدند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار انجام سفرهاى متوالى استانداران به تمامى نقاط استانهاى تحت مسؤوليتشان را جهت تماس با مردم و اطلاع از نظرات آنان ضرورى دانستند و فرمودند: استانداران در حقيقت نمايندگان انقلاب و نظام در هر استان محسوب مى شوند و بر اين اساس بايد از شناخت كامل نسبت به وضعيت موجود استانهايى كه مسؤوليت اداره آن را بر عهده دارند، برخوردار باشند تا بتوانند امكانات استان را به بهترين وجه در خدمت مردم قرار دهند و متناسب با آن برنامه خود را تنظيم كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى استانداران را به تسهيل روابط خود با ائمه جمعه، نمايندگان مردم در مجلس شوراى اسلامى و شخصيتهاى صاحب نفوذ سياسى و اجتماعى در هر استان سفارش كردند و فرمودند: استانداران بايد يك كار معرفتى عميق و دقيق بر روى مناطق تحت مديريت خود به انجام برسانند، تا بتوانند همه امكانات انسانى و اقليمى را در مسير پيشرفت روزافزون هر استان و بهتر كردن شرايط زندگى مردم بسيج كنند و براى انجام تكليف سنگين خود، آنها را پشتيبان كار خويش قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تبيين معنا و مفهوم كار انقلابى در جامعه فرمودند: كار انقلابى به معناى انجام يك كار آشفته، در هم ريخته و بدون حساب و كتاب نيست، بلكه كار انقلابى كارى است كه با رعايت سه اصل سرعت، انضباط و هدف انجام مى شود. استانداران براى موفقيت در انجام وظايف خود بايد انقلابى كار كنند، يعنى بيش از ديگران انضباط داشته باشند و جهتگيرى كار آنها نيز به سود مردم و در مسير حل مشكلات اساسى آنان باشد.
مقام معظم رهبرى با بيان تبليغات مسموم وسايل ارتباط جمعى بيگانه فرمودند: راديوهاى بيگانه در تلاش هستند تا چنين وانمود كنند كه انقلاب اسلامى كهنه و پير شده است، اما اين ادعا، تبليغاتى، واهى و بى اساس است، انقلاب بيست ساله ما، جوان، پرنشاط و برخوردار از پشتوانه عظيم مردمى است و بيش از همه يك پشتوانه عظيم فكرى، فلسفى، فقهى و معرفتى هزارساله دارد، بنا بر اين با شناخت جامعى كه از انقلابهاى دنيا دارم، با صراحت اعلام مى كنم كه حتى انقلاب كبير فرانسه و انقلاب اكتبر بلشويكى نيز مطلقاً موفقيت و پيشرفتهاى اساسى انقلاب اسلامى را نداشته اند .
حضرت آيت اللّه خامنه اى انقلاب اسلامى را با وجود برخى ضعفها و كاستيها، داراى مبنا و پايه اى قوى، محكم و موفّق دانستند و خطاب به استانداران فرمودند: يكى از وظايف ضرورى شما اين است كه هر چه مى توانيد مظاهر انقلاب را در محيط تحت مسؤوليت خود ترويج كنيد، به ديدار خانواده هاى معظم شهداء برويد، با جانبازان، خانواده هاى ايثارگران و آزادگان روابط گرم و صميمانه اى برقرار كنيد. استانداران بايد مظهر گرايش انقلابى باشند، تا نيروهاى مؤمن، انقلابى و حزب اللهى يعنى قاطبه ملت ايران احساس آرامش خاطر كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر اهميّت مسأله اشتغال به عنوان يك مسأله مهم كشور تأكيد كردند و فرمودند: مشكل امروز كشور و گره اصلى اقتصاد جامعه، مسأله اشتغال است و اگر اين گره باز شود، گره بسيارى از مشكلات باز خواهد شد و استانداران و مسؤولان سياسى كشور با هدايت ادارى شوراهاى شهر و روستا مى توانند از كمك آنها در جهت اشتغال، ايجاد بازار كار و حتّى سرمايه گذارى در بخشهاى ضرورى برخوردار شوند.
حضرت آيت اللّه خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان فرمودند: بنده به عنوان يك مسئول انقلاب و به عنوان كسى كه بيشترين رابطه را با مردم دارم اعلام مى كنم كه نظام، دولت، رئيس جمهور، مسئولين و مردم به هيچ وجه از اصول انقلاب خسته نشده اند و هيچ تجديد نظرى نسبت به آنها پيدا نكرده اند و همه چيز به سمت تكامل مجموعه فكرى و آرمانى انقلاب به پيش مى رود، بنا بر اين طرح هر سخن نو كه در جهت اصول و آرمانهاى انقلاب و عمق بخشيدن به آنها باشد هيچ اشكالى ندارد.
حضرت آيت اللّه خامنه اى بر اهميّت حضور استانداران در نمازهاى جمعه و جماعت تأكيد كردند و در پايان سخنانشان از آنان خواستند تا از فرصتى كه در اختيارشان قرار گرفته است براى جلب رضاى خداوند متعال و انجام وظايف انقلابى خود بهترين استفاده را ببرند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين موسوى لارى وزير كشور، در گزارشى از گردهمايى استانداران، با اشاره به نام گذارى سال جارى به عنوان سال امام خمينى (ره) برنامه ريزى و تلاش براى مطرح كردن بيش از پيش ديدگاههاى امام (ره) در جامعه را يكى از محورهاى اصلى مورد بحث در اين گردهمايى بيان كرد.
خاطرنشان مى شود استانداران سراسر كشور، نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى اقامه كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /