پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع زيادى از فرماندهان نيروهاى سه گانه ارتش

در آستانه فرارسيدن روز ارتش، جمع زيادى از فرماندهان نيروهاى سه گانه ارتش جمهورى اسلامى ايران در حسينيه امام خمينى (رض) با حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا ديدار كردند.
در اين ديدار كه با نواخته شدن سرود جمهورى اسلامى ايران و سرود وحدت همراه بود، مقام معظم رهبرى ضمن سخنانى روز ارتش را به نيروهاى مسلح تبريك گفتند و اظهار اميدوارى كردند كه شهادت مظلومانه سپهبد صياد شيرازى به استحكام ارزشها و رسوخ هر چه بيشتر ايمان و عزم و اراده در يكايك نيروهاى مسلح بيانجامد.
فرمانده كل قوا با گراميداشت ياد و خاطره دلاوريهاى شهيد صياد شيرازى فرمودند: جشن و شادمانى روز ارتش امسال با غم و اندوه و تأثر فقدان يكى از بهترين عناصر ارتش جمهورى اسلامى ايران آميخته شد و در اين ميان آنچه ضرورت دارد اين است كه با هوشيارى و مراقبت از راه و تصميم و عزم قاطع خود براى رسيدن به هدف منحرف نشويم و آمادگى لازم را براى مواجه شدن با مشكلات و دردسرهاى راه پر پيچ و خمى كه بايد بپيماييم، در خود حفظ كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اى اجتماع عظيم مردم براى تشييع پيكر شهيد على صياد شيرازى را در دوران انقلاب، كم نظير توصيف كردند و فرمودند: تشكيل اجتماع عظيم مردم اعم از زن و مرد، كوچك و بزرگ و امروزى و ديروزى براى ابراز احترام به پيكر شهيد صياد شيرازى به خاطر اخلاص و صفايى بود كه مردم در طول سالهاى پس از انقلاب در وجود او احساس كرده بودند و به لطف خداوند متعال نظام اسلامى و ارتش ما به وجود چنين افرادى زيبنده است.
فرمانده كل قوا بر ضرورت هوشيارى و مراقبت در برابر حمله دشمن به بنيانهاى درونى يكايك نيروهاى ارتش اسلام تأكيد كردند و فرمودند: دشمن حقيقى در صدد است به درون ما حمله كند و تنها هدف او نيز تضعيف اراده، ايمان و عزم قاطع ما براى كار كردن است بنا بر اين ما هنگامى مى توانيم با دست پر در برابر دشمن بيرونى بايستيم كه پيش از آن بينى دشمن درونى را به خاك ماليده باشيم و اگر در درون خود دچار هزيمت نشويم، در بيرون هم هيچ دشمنى نمى تواند ما را دچار هزيمت كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: عزم قوى، ايمان راسخ، هدف مشترك، خويشتندارى قابل قبول و اعتماد به آينده مى تواند هر ارتشى را در جهان، مقتدر و قوى پنجه سازد و هنگامى كه اين همه، با ايمان به خدا توأم شود، هيچ دشمنى و در هيچ ميدانى نمى تواند او را به هزيمت دچار كند.
حضرت آيت اللّه خامنه اى مراقبت از دشمن در مواجهه با شيرين ترين لبخندهاى ديپلماسى و مبادله گرم ترين درودها و سلامهاى رؤساى ديپلماسى را ضرورى دانستند و فرمودند: عالم ديپلماسى و روابط بين المللى محل صفا و صداقت نيست و دشمن، همان عنصرى است كه همواره در صدد است تا ملت و كشور ما را از در اختيار داشتن ابزارهاى اقتدار، يعنى ايمان، تقوا و عزم راسخ، غيرت دينى و احساس سربازى براى دين خدا تهى دست كنند زيرا مى داند كه همين ابزارها ملت ما را در جهان عزيز كرده و انسانهاى پولادين ى را به وجود آورده است.
فرمانده كل قوا فرمودند: بعضيها كه ممكن است دشمن هم نباشند، از روى غفلت و ناآگاهى كارهايى مى كنند كه نتيجه آن ترويج نا اميدى، ترديد و تزلزل روحى در مردم است و نيروهاى مسلح ما بايد خود و خانواده هايشان و عناصر مرتبط با خود را در اين زمينه مصونيت ببخشند و اگر يك ملت و سازمان مسلحى بتواند با تلاش مستمر و دائمى، مرز اين دشمن را در درون خود ببندد، هيچ نيرويى قادر نيست بر آن غلبه كند.
مقام معظم رهبرى روند بهبود روزافزون ارتش و افزايش كارآيى آن را مورد تأييد قرار دادند و در پايان سخنانشان بر ضرورت اهتمام هر چه بيشتر نيروهاى مسلح به امورى مانند آموزش، انضباط، تحقيقات، سازندگى و سازماندهى، تأكيد كردند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان فرمانده كل قوا، سرلشكر شهبازى فرمانده كل ارتش، گزارشى از تلاشهاى به عمل آمده در جهت پيشرفت همه جانبه ارتش و نهادينه شدن ارزشهاى والاى اسلام در نيروهاى سه گانه آن به استحضار رساند و طى آن ياد شهداى ارتش جمهورى اسلامى ايران، بويژه سردار شهيد سپهبد صياد شيرازى را گرامى داشت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /