پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعى از مسؤولان بعثه و مسؤولان اجرايى حج

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، عصر امروز در ديدار جمعى از مسؤولان بعثه و مسؤولان اجرايى حج، با تشكر از دست اندركاران و مسئولين برگزارى حج، مراسم امسال را يكى از موفق ترين مراسم طى سالهاى اخير ارزيابى و از حج به عنوان نعمتى براى مسلمانان به لحاظ نشان دادن عظمت امت واحده اسلامى و اظهار تشخص و قدرت در مقابل كفر و استكبار ياد كردند.
مقام معظم رهبرى با اشاره به برگزارى پرشور و پرشكوه مراسم برائت از مشركين در حج امسال اظهار اميدوارى كردند، با آگاهى بيش از پيش مسلمانان از حقايق و فلسفه وجودى حج، مراسم برائت از مشركين در سالهاى آينده نيز هر چه باشكوهتر برگزار شود.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به مظلوميت اسلام و اهل بيت (ع) و معارف گرانبهاى آنان در طول تاريخ و همچنين مظلوميت جمهورى اسلامى ايران در دنيا، اقبال روزافزون مسلمانان و شيفتگى آنان به انقلاب اسلامى و انديشه هاى عميق امام خمينى (ره) را نتيجه آشكار شدن گوشه اى از انديشه هاى تابناك امام (ره) دانستند و افزودند: بايد با تلاش بيشتر، مسلمانان جهان بيش از پيش با زيبايى و جمال معنوى نظرات و ديدگاههاى حكيمانه امام خمينى (ره) آشنا شوند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با قدردانى از صرفه جوى هاى صورت گرفته در مراسم حج امسال، و با اشاره به روح معنوى حاكم بر اعمال حج و وجود نوعى رياضت و تحمل مشقت در اين اعمال، لزوم ادامه اين تدابير و صرفه جوئيها را خاطرنشان كردند.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين رى شهرى نماينده ولى فقيه و سرپرست حجاج ايرانى بيت الله الحرام در گزارشى، مراسم حج امسال را يكى از با آرامش ترين و موفق ترين حجهاى صورت گرفته بيان كرد و گفت: ويژگى مهم حج امسال، برگزارى بسيار خوب و باشكوه مراسم برائت از مشركين بود كه براساس ديدگاههاى امام راحل (ره) و رهنمودهاى مقام معظم رهبرى انجام شد.
وى همچنين با اشاره به صرفه جوييهاى اقتصادى كه در مراسم حج امسال انجام شده افزود: در نتيجه تدابير اتخاذ شده در مراسم حج امسال شش ميليون دلار صرفه جويى ارزى شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /