پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار كارگزاران، مديران و روحانيون كاروانها و اعضاى ستاد حج

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، امروز در ديدار كارگزاران، مديران و روحانيون كاروانها و اعضاى ستاد حج با ايشان، ضمن سخنانى از اعلام وفادارى ملت ايران به اصول انقلاب و ابراز تنفر و انزجار از دشمنان اسلام در راهپيمايى 22 بهمن به عنوان لطف و تفضل الهى ياد كردند.
مقام معظم رهبرى فرمودند: حركت عظيم ملت ايران در راهپيمايى 22 بهمن در تصحيح اشتباهات دوست و دشمن و فرونشاندن غبارهاى فتنه و شبهه، تأثير بسيارى داشته است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تجليل از ملت عظيم الشأن ايران در نشان دادن عزم و وفادارى خود فرمودند: راهپيمايى هاى مردم عزيز ما در مناسبتهاى مختلف انقلاب و مهمتر از همه در 22 بهمن، همانند باران رحمتى است كه چشمها و دلها را با حقيقت درخشان انقلاب آشنا مى كند، عظمت انقلاب و امام بزرگوار را متجلى مى سازد و اميد و خوشحالى را براى دوستان و يأس و سرخوردگى را براى دشمنان به ارمغان مى آورد و اينجانب، خداوند متعال را بر اين توفيق و لطف بزرگ، شكرگزار و ملت ايران را بر اين همت و عزم و وفادارى سپاسگزارم.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حضور هوشمندانه مردم در صحنه هاى مختلف را موجب خنثى شدن ضربه هاى دشمن دانستند و فرمودند: وجود نظام مقدس جمهورى اسلامى براى منافع دشمنان اسلام بسيار شكننده و خطرناك و براى ملت مسلمان و تداوم حركت اسلامى، نيروبخش و اميدآفرين است و اين در حالى است كه دشمنان اسلام براى گرفتن اين مركز اميد از مسلمانان، پيوسته در حال طرح ريزى توطئه هاى سياسى، اقتصادى و تبليغاتى عليه كانون انقلاب اسلامى در ايران هستند.
مقام معظم رهبرى بر ايستادگى و استوارى ملت و دولت ايران در برابر انواع توطئه هاى دشمن تأكيد كردند و در تبيين ترفندهاى كينه توزانه عليه نظام اسلامى فرمودند: دشمن با صرف هزينه هاى فراوان، عوامل داخلى و خارجى خود را به مبارزه با اسلام و نظام اسلامى تحريك و تشويق مى كند و اين خود يكى از توطئه هاى سياسى دشمن است، همچنين فشارآوردن بر اقتصاد كشور و مقابله با هرگونه تلاش دولت جمهورى اسلامى ايران در جهت گشايش اقتصادى زندگى مردم از جمله توطئه هاى اقتصادى آمريكا به عنوان شيطان بزرگ و ديگر دشمنان اسلام است و در واقع مى توان گفت كه ملت ايران هدف توطئه هاى اقتصادى دشمنان قرار دارد، از سوى ديگر دشمن با استفاده از ابزار تبليغاتى و به كار گرفتن ايادى داخلى خود مى كوشد بينات و اصول انقلاب را در اذهان عموم سست كند و مبانى اعتقادى مردم را مورد شك و شبهه قرار دهد اما در مقابل تمامى توطئه هاى دشمن، ملت ايران هميشه از خود قاطعيت نشان داده و پيروز واقعى بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اى از ايمان، هوشيارى، آگاهى، وحدت كلمه و پايبندى به راه امام به عنوان پشتوانه ملت ايران براى ايستادگى و قاطعيت در برابر دشمنان ياد كردند و فرمودند: ملت ايران به پشتوانه ايمان راسخ خود و با تكيه بر صبر و بردبارى، پايدارى، هوشيارى و وحدت كلمه خويش توانسته است موانع را از سر راه خود بردارد و دشمن را ناكام كند. بنا بر اين هوشيارى مردم، وحدت كلمه و پافشارى مردم، وحدت كلمه و پافشارى بر مواضع اسلامى و قرآنى براى جامعه ما حبل الله است و بايد ادامه پيدا كند و ترديدى نيست كه ملت ايران اين راه را با قاطعيت به پيش خواهد برد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حاكميت اسلام در ايران را حجت بالغه الهى و معجزه عظيم قرانى توصيف كردند و فرمودند: اراده الهى بر اين قرار گرفته است تا حاكميت اسلام را در قرنى كه همه عوامل بر ضد اسلام كار كرده اند، به عنوان حجت بالغه ى الهى حفظ كند، مردم را به رسالت اسلام معتقد و مذعن نمايد و نشان دهد كه كيد دشمن با تمامى امكاناتى كه در اختيار دارد، اعم از ثروت، قدرت، اسلحه، سياست و دستگاههاى جاسوسى در مقابل حركت اسلام، ضعيف و ناتوان است.
مقام معظم رهبرى تمسك به اسلام و قرآن را موجب نجات كشور از تمامى مشكلات و آشكار شدن عزت، آزادى، استقلال كامل و عظمت ملت ايران دانستند و فرمودند: كسانى كه به نفع مركزيت استكبار و جبهه ضد دين در دنيا و در ضديت با اسلام و مسلمين تلاش مى كنند، طرفى نخواهند بست، زيرا دل و جان ملت ايران متوجه پيام و نداى اسلام و امام بزرگوار است.
حضرت آيت الله خامنه اى در ادامه سخنانشان حج را فرصت بسيار گرانبها و بزرگى براى خودسازى و بازسازى اخلاقى و معنوى و نيز رويت شوكت و عظمت امت اسلام دانستند و فرمودند: حج براى عبادت، معنويت و بصيرت مسلمانان و نيز براى ابلاغ پيام معنوى و سياسى اسلام است. بزرگترين پيام سياسى اسلام وحدت مسلمين، ايستادگى در مقابل دشمنان اسلام و برائت از كفار و مشركين و برائت از راس شرك و كفر يعنى آمريكا و صهيونيسم به عنوان غده سرطانى و نيز اعلام برائت و انزجار از هر كسى است كه به وجود، حضور و توسعه صهيونيسم كمك كند.
حضرت آيت الله خامنه اى انس با قرآن و تمسك به قرآن و عترت را موجب رحمت الهى و شادابى حركت اسلامى دانستند و در پايان سخنانشان فرمودند: مردم مؤمن و انقلابى ايران به هياهو، جنجال و عربده كشيهاى دشمن اعتنايى نمى كنند و حركت خود را به سمت صلاح و رستگارى ادامه خواهند داد.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام محمدى رى شهرى نماينده ولى فقيه و سرپرست زائران ايرانى خانه خدا در سخنان كوتاهى بر هماهنگ بودن دست اندركاران امر حج با سياستهاى اقتصادى دولت در جهت صرفه جويى هر چه بيشتر در خصوص برگزارى حج تأكيد كرد. وى همچنين اظهار اميدوارى كرد كه زائران ايرانى خانه خدا با روشنگريهاى خود بتوانند تلاش دشمنان اسلام را براى مشوه ساختن اذهان مسلمانان نسبت به انقلاب و نظام اسلامى ايران خنثى كنند.
اين گزارش همچنين حاكيست در اين ديدار مسؤولان و دست اندركاران سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبرى، جمعى از جانبازان و همسران آنها، شركت كنندگان در مسابقات بين المللى حفظ و قرائت قرآن كريم ويژه دانش آموزان از 63 كشور جهان، جمعى از خواهران طلبه از مدرسه عالى شهيد مطهرى و شهرستانهاى درگز و مهريز يزد و شهركرد و همچنين جمعى از خواهران بسيج از شهرستانهاى همدان و قزوين حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /