پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار برادران و خواهران پاسدار و بسيجى

به مناسبت ميلاد مبارك ابا عبدالله الحسين (ع) اسوه استقامت و پايمردى در مبارزه با ظلم و استكبار و همزمان با روز پاسدار و هفته بسيج، صبح امروز هزاران تن از برادران و خواهران پاسدار و بسيجى در حسينيه امام خمينى (رض) با حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند.
در اين ديدار كه با ابراز احساسات شورانگيز ديدار كنندگان توأم بود، مقام معظم رهبرى طى سخنانى ولادت با سعادت حسين بن على (ع) و نيز روز پاسدار و هفته بسيج را به ملت ايران تبريك گفتند و برخى از خصوصيات و ابعاد برجسته شخصيت حضرت اباعبدالله الحسين را تعيين كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى از اخلاص در عمل، اعتماد به خدا و موقع شناسى به عنوان سه خصيصه بارز امام حسين (ع) نام بردند و فرمودند: برخوردار بودن از الگو و نمونه هاى بزرگ انسانى براى ملتها مسأله بسيار مهمى است و ملت ايران به بركت اسلام، قرآن و اهل بيت (ع) الگوهاى بزرگ و درخشانى را در پيش چشم خويش دارد كه حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) از جمله بزرگترين الگوهاى ملت مسلمان ما محسوب مى شود و اخلاص به مفهوم دخالت ندادن منافع شخصى و گروهى در حركت به سوى آرمانهاى اصيل، اعتماد به خدا و حتمى دانستن تحقق هدف و نيز موقع شناسى را بايد سه ويژگى برجسته در ميان انبوه صفات و خصوصيات بارز آن حضرت دانست.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر وجود اين سه خصيصه در شخصيت امام خمينى (رض) فرمودند: در حالى كه تمامى عوامل در دنياى استكبار و ماديت براى محو كردن و به فراموشى سپردن امام خمينى (رض) تلاش مى كردند، خداوند متعال، او را به مقامى رفيع رساند و ياد و نام او را بزرگ و جاودان كرد و اين همه به خاطر آن بود كه امام براى خود چيزى را نمى خواست، به خدا اعتماد داشت و با موقع شناسى خود انقلاب عظيم اسلامى را پى ريزى كرد.
مقام معظم رهبرى با اشاره به سردرگم بودن قدرتهاى استكبارى براى مواجهه با انقلاب اسلامى فرمودند: من ادعا مى كنم و مى توانم ثابت كنم كه دشمنان ملت ايران هنوز هم در برابر انقلاب اسلامى گيج و مبهوت هستند و نمى توانند اين انقلاب اسلامى را بدرستى درك كنند و هر انسان خردمندى با تأمل در تدابير، اظهارات و اقدامات دشمنان انقلاب مى تواند به روشنى دريابد كه آنها هنوز از گيجى و سردرگمى در برابر انقلاب اسلامى، خارج نشده اند و تصور مى كنند كه با دو كلمه حرف، يك اشاره و يا يك لبخند، همه قضايا تمام شده است و ساده لوح تر از آنها نيز كسانى هستند كه حرفهاى اين كوته نظران را در اينجا تكرار مى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى بر ريشه دار بودن انقلاب اسلامى در دل ملتها، در متن تاريخ و در سطح جهان امروز تأكيد كردند و فرمودند: پس از گذشت بيست سال از عمر انقلاب، كانون اسلام در ايران در كمال فعاليت است و همچنان در خبرها مى خوانيم كه انسانها در دنياى مادى گرى غرب و دنياى مسيحيت به اسلام گرايش پيدا مى كنند؛ و اسلام از اين كانون در حال جذب روزافزون آنان است.
فرمانده كل قوا، سپاه پاسداران را يكى از بهترين و برجسته ترين مجموعه هاى با اخلاص و مؤمن توصيف كردند و فرمودند: مخالفين امروز سپاه همان كسانى هستند كه از آغاز انقلاب با استقلال كشور و خارج شدن ايران از سيطره استكبار و رفتن به سمت اسلام مخالفت مى كردند. آنها همان كسانى هستند كه با عفت زنان و مردان و سلامت اخلاقى جوانان مخالف بودند و همواره دل در هواى فساد فرهنگهاى بيگانه داشته اند .
رهبر معظم انقلاب اسلامى مترادف خواندن بسيج با سازمانهاى نظامى را نادرست دانستند و در تبيين مفهوم بسيج فرمودند: بسيج يك نيروى كارامد براى همه ميدانهاست و همچنان كه در ميدان جنگ كارامدى خود را ثابت كرد، بسيج قادر است كارامدى خود را در ميدانهاى ديگرى ثابت كند. بسيجى، همان جوان دلباخته و عاشقى است كه در دانشگاه، آزمايشگاه علمى و در ميدان تحليل سياسى نيز كارايى خود را نشان داده است، بنا بر اين بسيج مردمى، نيروى عظيمى است كه منطقه جغرافيايى ندارد و متعلق به همه اقشار جامعه است.
مقام معظم رهبرى از پول، قدرت نظامى و تبليغات به عنوان ابزارهاى استكبار براى پيش بردن اهداف خود در هر نقطه اى از جهان ياد كردند و فرمودند: استكبار با عامل مالى يعنى پرداخت رشوه، عناصر ضعيف و پول پرست را برده و اسير خود مى كند و در بسيارى از كشورهاى دنيا از اين راه به ملتها صدمه زده است. عامل نظامى ابزار استكبار براى تهديد و ترساندن ملتهاست و عامل تبليغات نيز ابزار ديگرى است كه استكبار سعى مى كند با آن دلها را بفريبد، حقايق را قلب كند و كانونهاى حقيقى صدق و صفا را در كشورها زير سؤال ببرد اما اين سه عامل نتوانسته است براى مقابله با ملت ايران و انقلاب اسلامى مؤثر واقع شود.
حضرت آيت الله خامنه اى ايمان روشن و همراه با بصيرت را راه مقابله با حربه هاى دشمن دانستند و فرمودند: ملت ايران به بركت اسلام توانسته است يك طلسم غير قابل شكست، يعنى طلسم سلطه آمريكا را بشكند و دست دشمن را كوتاه كند. در اين كشور ملت، بسيج و نيروهاى مؤمن، دولت و مسئولين همه ايستاده اند و مگر كسى جرأت مى كند كه بر خلاف نظر اين مردم حركتى انجام دهد.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان بزرگنمايى مشكلات كنونى اقتصادى را متأثر از تبليغات دشمن دانستند و فرمودند: ملت بيدار و استوار ايران در برابر مشكلات اقتصادى و كم شدن درآمد نفت، زانوى غم بغل نخواهد گرفت و با همت و اراده خويش و حفظ و اتحاد و همدلى و نيز با اعتماد به مسئولين كشور، مشكلات اقتصادى خود را حل خواهد كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى مشكل ايران اسلامى را براى استكبار و آمريكا غير قابل حل خواندند و در پايان سخنانشان فرمودند: استقلال اين كشور و راه سعادت ملت ايران در تمسك و عمل به اسلام، وحدت كلمه و شناختن استكبار و در رأس آن آمريكاست و اين ملت راه سعادت را خواهد رفت، بنا بر اين نيروهاى مؤمن و با اخلاص بسيجى وظيفه دارند با آنچه كه نياز اين زمان است آشنا شوند و در مسايل فكرى، فرهنگى، علمى و هنرى پيشرو باشند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى حجت الاسلام والمسلمين موحدى كرمانى نماينده ولى فقيه در سپاه پاسداران و سردار سرلشكر رحيم صفوى فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى هر يك در سخنان كوتاهى ميلاد مبارك اباعبدالله الحسين (ع) را به رهبر معظم انقلاب تبريك گفتند و بر عهد و پيمان سپاهيان پاسدار و نيروى مقاومت بسيج با فرمانده كل قوا تأكيد كردند.
همچنين مادر سرداران شهيد زين الدين به نمايندگى از سوى خانواده هاى معظم سرداران شهيد سپاه پاسداران بر تعهد آنان در پاسدارى از ارزشهاى اسلامى و حراست از دستاوردهاى انقلاب اسلامى به عنوان ميراث گرانبهاى شهيدان تأكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /