پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم اختتاميه پانزدهمين دوره مسابقات بين‏المللى قرآن

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، امروز در مراسم اختتاميه پانزدهمين دوره مسابقات بين المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم، عزت و سرافرازى ملت ايران را بواسطه عمل به بخشى از دستورات حياتبخش قرآن دانستند و تصريح كردند: امروز ملت ايران به بركت قرآن، در تمام قضاياى خود، اعم از مسايل داخلى و سياست خارجى، كوچكترين توجهى به رأى و نظر مستكبرين مداخله گر ندارد و در مقابل آنان ايستاده است.
مقام معظم رهبرى در اين مراسم كه در فضاى معطر به عطر قرآن كريم برگزار شد، بشر امروزى را بيش از هر زمان ديگر، محتاج به نسخه شفابخش قرآن، و خسارت مسلمانان را در صورت عمل نكردن به قرآن، بيش از ديگران دانستند و فرمودند: امروز جوامع بشرى با وجود پيشرفتهاى شگرف مادى، به علت دورى از دستورالعمل نجاتبخش انبياء، در ميان مشكلات، تلخيها، آتش جنگ و نا مردميها گرفتار شده اند.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به دخالت قلدر مابانه و زورگويانه مستكبران بويژه آمريكا در قضاياى جهانى و مسايل دولتها و ملتها، تأكيد كردند: ملت ايران با عمل به گوشه اى از قرآن و به بركت اسلام، توانست خود را از ذلت متابعت و پيروى از استكبار رهايى بخشد.
مقام معظم رهبرى، حضور مسئولينى از ميان مردم را در رأس امور جلوه اى ديگر از بركات پيروى ملت ايران از دستورات نورانى قرآن برشمردند و فرمودند: امروز به بركت اسلام و قرآن، رئيس جمهور، وزراء و ديگر مسئولين، همراه مردم، در خدمت مردم و متواضع و بنده خدا هستند.
حضرت آيت الله خامنه اى قدم اول براى آشنايى با قر آن را، آشنايى با متن قرآن و تلاوت آن و سپس فهم معانى و تدبر در سخن عظيم الهى و انس با آن دانستند و با اشاره به استقبال روزافزون نوجوانان و جوانان كشورمان از قرآن تأكيد كردند: براى رواج بيش از پيش قرآن در جامعه بايد برگزيدگان و قهرمانان قرآنى در اوج و مورد احترام قرار گيرند.
در اين مراسم پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى، حجت الاسلام والمسلمين نظام زاده نماينده ولى فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گزارشى از برگزارى پانزدهمين دوره مسابقات حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم بيان كرد.
در پايان اين مراسم، نفرات برتر اين دوره از مسابقات در رشته هاى حفظ كل قرآن كريم با تفسير جزء پنجم و ششم قرآن، حفظ بيست جزء پيوسته قرآن كريم و قرائت قرآن كريم معرفى شدند كه جوايز خود را از دست آقاى مهاجرانى وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى دريافت كردند.
در اين مراسم قرآنى و نورانى كه خيل مشتاقان قرآن بخصوص نوجوانان و جوانان حضور داشتند، نفرات اول حفظ كل و همچنين رشته قرائت قرآن كريم و تعدادى از قاريان و حافظان ممتاز و برجسته كشورمان و اساتيد شركت كننده در پانزدهمين دوره مسابقات بين المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم به اجراى برنامه قرائت و همخوانى در حضور حضرت آيت الله خامنه اى مقام معظم رهبرى پرداختند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /