پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم فارغ‏التحصيلى دانشجويان دانشگاه افسرى امام على (ع)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده معظم كل قوا، عصر امروز در مراسم فارغ التحصيلى دوره ذوالفقار 2 دانشجويان دانشگاه افسرى امام على (ع)، با اشاره به پيشرفتهاى معنوى و اخلاقى در ارتش جمهورى اسلامى ايران تأكيد كردند: امروز ارتش جمهورى اسلامى ايران به لحاظ برخوردارى از افراد متدين و جوانان نورانى، در طول تاريخ كشورى بى سابقه است و از اين نظر در رأس ارتشهاى جهان قرار دارد.
فرمانده كل قوا در اين مراسم، پس از ورود به ميدان سان، در مقابل يادواره شهداى نيروى زمينى ارتش جمهورى اسلامى ايران حضور يافتند و با قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ اين شهيدان، اداى احترام كردند. حضرت آيت الله خامنه اى سپس از يگانهاى مستقر در ميدان، سان ديدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در اين مراسم ضمن تقدير از زحمات مسئولين و اساتيد و هم چنين تلاشهاى دانشجويان دانشگاه افسرى امام على (ع) با يادآورى از بين رفتن افتخارات، حيثيتها و استقلال برخى كشورها و ملتها به سبب مسئوليت ناشناسى و ضعيف بودن نيروى نظامى با وجود برخوردارى از توانائيهاى علمى و اقتصادى بالا فرمودند: يك تمدن و فرهنگ والا آن هنگام مى تواند به سازندگى و استقلال خود اميدوار باشد كه در كنار هوشيارى و احساس مسئوليت دستگاههاى اصلى تشكيل دهنده نظام، نيروى نظامى مقتدر و مسئوليت شناس و مدافع شرف ملى داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى افق آينده را به بركت اسلام براى جوانان روشن و تابناك دانستند و اظهار داشتند: امروز ملت و مسئولين و نيروهاى مسلح بخصوص ارتش جمهورى اسلامى ايران آماده به كار و انجام مسئوليت و اداى تكليف بزرگ خود است.
در اين مراسم كه رئيس ستاد كل نيروهاى مسلح، فرمانده كل ارتش جمهورى اسلامى ايران، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، نماينده ولى فقيه در ارتش و شمارى از فرماندهان نظامى و انتظامى حضور داشتند، حضرت آيت الله خامنه اى فرمانده كل قوا هداياى تعدادى از خانواده شهداء، فرماندهان، اساتيد نمونه و دانشجويان ممتاز دوره ها و همچنين سردوشى نماينده دانشجويان را اعطاء كردند.
در ابتداى اين مراسم، فرمانده نيروى زمينى ارتش جمهورى اسلامى ايران و هم چنين فرمانده دانشگاه افسرى امام على(ع) ضمن ارائه گزارشهايى از دوره هاى مختلف اين دانشگاه و فعاليتها و موفقيتهاى دانشجويان، بر آمادگى پرسنل نيروى زمينى ارتش جمهورى اسلامى ايران براى اجراى فرامين فرماندهى معظم كل قوا تأكيد كردند. هم چنين در اين مراسم پس از قرائت خطابه نمايندگان دانشجويان قديم و جديد، عمليات رزمى به نمايش در آمد و سرود وحدت اجرا شد.
در پايان اين مراسم يگانهاى حاضر در ميدان از مقابل كلام الله مجيد و فرمانده كل قوا رژه رفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /