پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار از اقشار مختلف مردم

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار هزاران تن از اقشار مختلف مردم با ايشان، ضمن سخنانى شركت گسترده مردم در انتخابات و حضور آنان در عرصه هاى سياسى و اجتماعى را بيانگر صف آرايى در برابر دشمنان استقلال، عزت و سربلندى ايران اسلامى دانستند و اظهار اطمينان كردند كه ملت ايران با نشان دادن هوشيارى و آگاهى خود، دشمنان اسلام را يك بار ديگر مأيوس خواهد كرد.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار بر نقش بسيار مهم و تعيين كننده مجلس خبرگان تأكيد كردند و فرمودند: به روشنى مى توان احساس كرد كه ملت رشيد و فهيم ايران موقعيت حساس كشور را در اين برهه از زمان درك كرده است و مانند هميشه مى داند كه در مقابل چه وظيفه اى قرار دارد، بنا بر اين ترديدى نيست كه اين ملت با حضور گسترده در انتخابات مجلس خبرگان، به حركت انقلاب خويش جان تازه اى خواهد بخشيد.
حضرت آيت الله خامنه اى با تقدير از تلاش گروههاى سياسى، علما، فضلا و شخصيتهاى صاحبنام و موجه براى تبيين اهميت و ضرورت حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان فرمودند: بسيارى از اعلام، بزرگان، علما، فضلا و گروههاى مختلف سياسى وارد ميدان شدند و خود را براى دخالت در اين كار مهم آماده كردند.
بنا بر اين سعى و تلاش همه آنها نزد خداى متعال مشكور است و بنده نيز به سهم خود از اهتمام آنان كه كمك به پيشرفت ملى و اعتلاى شخصيت ملت ايران است، صميمانه تشكر مى كنم. مهم آن است كه همه گروهها و شخصيتها بايد به نحوى در اين كار ملى، اسلامى و انقلابى شركت كنند و مقدمات برگزارى انتخابات را بگونه اى فراهم آورند كه مردم در روز رأى دادن، وارد ميدان انتخابات شوند و اين امتحان الهى را با سربلندى پشت سر بگذارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: دشمن همواره در حال برنامه ريزى براى جلوگيرى از حاضر شدن مردم در پاى صندوقهاى رأى است و اگر استكبار و رسانه هاى ارتباطى وابسته به آمريكا و صهيونيسم اطمينان پيدا مى كردند كه با صرف ميلياردها دلار مى توانند ملت ايران را از حضور در پاى صندوقهاى رأى باز دارند، اين كار را انجام مى دادند، تمامى انتخاباتها و چگونگى حضور مردم در آنها براى دشمن مهم است و انتخابات خبرگان نيز در نظر دشمن مهمتر است زيرا تأثير بسيار مهم و تعيين كننده آن را ديده اند .
حضرت آيت الله خامنه اى اقدام سريع مجلس خبرگان در تعيين رهبرى پس از فراق امام عظيم الشأن (رض) را موجب بسته شدن همه درهاى اميد به روى دشمن دانستند و فرمودند: سرعت عمل مجلس خبرگان و ميدان ندادن به توطئه هاى دشمن براى دنيا بسيار مهم بود و علت مخالفت دشمنان مستكبر جهانى با آن نيز ناشى از آشكار شدن اثر و نقش مجلس خبرگان است.
مقام معظم رهبرى بر اهميت برخوردارى مجلس خبرگان از پشتوانه آراء مردمى تأكيد كردند و فرمودند: اكنون يك سال است كه دشمن براى جلوگيرى از حضور مردم در پاى صندوقهاى رأى فعاليت مى كند تا مجلس خبرگان بدون پشتوانه مردمى تشكيل شود، اما ملت ايران بايد به دهان دشمن بكوبد و به فضل الهى با حضور گسترده خود در پاى صندوقهاى رأى اين كار را خواهد كرد و رشد و بالندگى خود را با جهانيان نشان خواهد داد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حضور مردم در عرصه هاى سياسى و اجتماعى را موجب قدرت يك دولت و كشور دانستند و فرمودند: جمهورى اسلامى ايران به بركت حضور مستمر و حمايت قاطع مردم، همواره از اقتدار سياسى و معنوى برخوردار بوده است و اين در حالى است كه دشمن مى كوشد حمايت مردم را از نظام اسلامى بگيرد و اينجاست كه ملت ايران و بخصوص جوانان بايستى در نقطه مقابل آن عمل كنند و حضور خود را در تمامى ميدانها روز به روز پررنگ تر و قوى تر نمايند.
مقام معظم رهبرى با ابراز اميدوارى نسبت به سرافرازى و سربلندى ملت ايران در تمامى آزمونهاى الهى فرمودند: به لطف خداوند همت ملت ايران در طول 20 سال گذشته به بهترين وجهى بروز پيدا كرده است و اگر اين اهتمام در مسائل آتى كشور نيز به همين ترتيب بروز پيدا كند، دشمن باز هم در مقابل ملت ايران احساس ضعف و زبونى و احساس عجز خواهد كرد و ايران همچنان در موضع اقتدار قرار خواهد داشت.
بر پايه همين گزارش حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان بر ضرورت بهره گرفتن از فرصت حضور در ماههاى رجب، شعبان و رمضان براى مستحكم كردن ارتباط با خدا تأكيد كردند و فرمودند: به بركت تحول واقعى كه در انسانهاى مسلمان صدر اسلام به وجود آمد، مسلمانان توانستند براى قرنهاى متمادى دنيا را متحول كنند و به دنيا علم، معرفت، تفكر، عقل، روح، معنا و منطق ببخشيد و آن مدنيت عظيم اسلامى را پديد بياورند و امروز نيز ملت بزرگ و مسلمان ما خواهد توانست نه فقط جامعه خود را كيفيت برترى بدهد بلكه مى تواند بر روى دنيا و تاريخ اثر بگذارد و انسانيت را متحول كند و به فضل الهى اين اتفاق خواهد افتاد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى توفيقات ملت ايران را مرهون معنويات و تفضلات الهى دانستند و فرمودند: ملت ايران توانسته است با انقلاب و امام خود و با مجاهدتها و شهادتهاى خود بر روى ملتهاى ديگر تأثيرات شگرفى بگذارد و اين همه به بركت معنويت بوده است.
عزت، سربلندى و اميد بى پايان ملت ايران به بركت اتكاء به خداوند به دست آمده است و اين ارتباط معنوى بايد بصورتى روز افزون، شفاف تر و متجلى تر شود.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه ملت ايران را به مغتنم دانستن فرصت حاكميت اسلام بر كشور جلب كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: فضاى نظام اسلامى، فضاى معنويت، فضاى صفا و محبت و انس و برادرى است و همه ما و حتى كسانى كه اعتقاد به اسلام ندارند بايد قدر حاكميت دين خدا را در اين كشور بدانند و چنين فضاى با بركتى را مغتنم بشمارند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /