پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم صبحگاه لشكر نيروى مخصوص سيدالشهدا (ع)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در مراسم صبحگاه لشكر نيروى مخصوص سيدالشهدا (ع) شركت كردند و ضمن سخنانى از رزم آوران دلاور اسلام و جوانان مؤمن و انقلابى به عنوان اسوه هايى پرافتخار و حجت بر ديگران نام بردند و جهاد در راه خدا را مايه سربلندى و نيز حفظ شأن و مقام والاى ملتها دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در سخنانشان از نيروهاى لشكر سيدالشهدا (ع) به عنوان افتخار آفرينان ميهن اسلامى ياد كردند و فرمودند: جوانان مؤمن و انقلابى در سپاه اسلام با دلى نورانى، روحى آزاد و ايمانى قوى و استوار راهى را پيموده اند كه اكنون مى توان آنان را اسوه يى و حجتى براى اقتداى ديگران دانست، جوانان ما در مجموعه هايى از قبيل لشكر پرافتخار سيدالشهدا اين حقيقت را ثابت كردند كه گوهر انسانيت نيز مانند دين خدا هميشه زنده است و راه براى پرورش انسانهاى مصفا، نورانى، برجسته و برگزيده هميشه باز است.
مقام معظم رهبرى امام خمينى (رض) را امام نور و صفا و امام قدس و تقوا و روح محض خواندند و با تأكيد بر فروزان بودن مشعل جهاد پس از دوران دفاع مقدس فرمودند: ايجاد بناى شامخ حكومت اسلامى، اهتزاز پرچم عزت، استقرار دولت مقتدر و سربلندى يك ملت هنگامى عينيت پيدا مى كند كه مفهوم جهاد در وجود انسانهاى پاك و برجسته تجسد پيدا كرده باشد و اين معنا امروز در جامعه اسلامى ايران واقع شده است و پرچم ايثار و جهاد و شهادت و پاسدارى از ارزشها و دين،امروز نيز در دست جوانان پاك، مؤمن و نورانى قرار دارد.
حضرت آيت الله خامنه اى جهاد را لازمه ايستادگى در برابر تحركهاى بسيار خطرناك دنياى سياست و اقتصاد دانستند و فرمودند: اگر قرار باشد جهاد معناى حقيقى به خود بگيرد، بايد انسانهاى الگو و نماد در جامعه وجود داشته باشند و امروز افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامى اين است كه در درون خود به حد وفور از اين الگوها برخوردار است، الگوهايى پاك و نورانى كه امام نور آرزو مى كرد يكى از آنها باشد.
فرمانده كل قوا، فتح الفتوح انقلاب اسلامى را نه يك حادثه نظامى بلكه يك حادثه انسانى توصيف كردند و فرمودند: پيدايش انسانهاى نورانى و ظهور فرشتگانى از جامعه بشرى، فتح الفتوح انقلاب ما بود سرداران شهيد و جانباز مايه شرف و عزت ملت ايران هستند و تكرار نام آنها و ادامه راه پرافتخارشان مايه عزت و شرف يك كشور است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با هشدار نسبت به در كمين بودن دشمنان ملت ايران فرمودند: امروز دشمن در كمين است و اگر بتواند از طريق تحميل جنگ به ملت ايران ضربه بزند، اين كار را خواهد كرد. پرچمى كه ملت ايران برافراشت، به مسلمانان دنيا عزت و هويت داد و امروز مى توان نشانه هاى اين عزت اسلامى را در همه جاى دنيا احساس كرد، بنا بر اين نبايد تصور كنيم كه دشمن مأيوس شده است، اردوگاه دشمن هرگاه بتواند ضربه خود را خواهد زد.
فرمانده كل قوا ضرورت حفظ سرمايه هاى معنوى و تقويت بنيه هاى ايمانى را با تأسى به حق و صبر در راه خدا مورد تأكيد قرار دادند و در پايان سخنانشان فرمودند: به فضل پروردگار جهانيان خواهند ديد كه دشمن يكبار ديگر از اردوگاه اسلام تودهنى خواهد خورد و بينى استكبار باز هم به خاك ماليده خواهد شد.
خاطرنشان مى سازد فرماندهان و نيروهاى لشكر سيدالشهدا نماز صبح امروز را به امامت حضرت آيت الله خامنه اى برگزار كردند.
بر پايه همين گزارش در آغاز اين مراسم، فرمانده كل قوا از يگانهاى مستقر در ميدان صبحگاه بازديد كردند و در برابر يادواره شهدا با قرائت فاتحه ياد و مقام شامخ شهيدان را گرامى داشتند.
سپس سردار جعفرى فرمانده نيروى زمينى سپاه ضمن سخنانى به معظم له خير مقدم گفت و بر آمادگى كامل نيروى زمينى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى براى اجراى فرامين فرماندهى كل قوا و انجام هرگونه عمليات براى دفاع از ميهن اسلامى تأكيد كرد.
همچنين سرتيپ پاسدار ناصح فرمانده لشكر نيروى مخصوص سيدالشهدا (ع) گزارشى از سابقه تشكيل اين لشكر و انجام دهها عمليات آفندى و پدافندى در سالهاى دفاع مقدس به استحضار رساند و ياد حماسه آفرينيهاى فرماندهان و رزمندگان اين لشكر را گرامى داشت.
در ادامه اين مراسم عمليات نمايشى دفاع شخصى، جنگ سرنيزه و پرواز پا را موتور انجام شد و شمارى از چتربازان نيروى مخصوص لشكر سيدالشهدا در ميدان صبحگاه فرود آمدند.
در پايان اين مراسم يگانهاى مستقر در ميدان از مقابل كلام الله مجيد و فرمانده معظم كل قوا رژه رفتند.
اين گزارش همچنين حاكيست كه رهبر معظم انقلاب اسلامى در جمع فرماندهان رده هاى مختلف لشكر سيدالشهدا (ع) كه در حسينيه آن لشكر برگزار شد، سخنان مبسوط و مهمى پيرامون معارف قرآنى ايراد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /