پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان دفاتر نمايندگى ولى‏فقيه در دانشگاه ها

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار مسئولان دفاتر نمايندگى ولى فقيه در دانشگاهها، نهاد نمايندگى ولى فقيه را پشتيبان فكرى و فرهنگى دانشجويان و دانشگاهيان دانستند و فرمودند: دشمن در صدد است با سست كردن ايمان جوانان از جمله جوانان دانشگاهى، اساس نظام را دچار اختلال سازد.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه به مناسبت دهمين گردهمايى مسئولان نهاد نمايندگى ولى فقيه در دانشگاهها صورت گرفت فرمودند: اين نهاد بايد با ديد وسيع، روز آمدى، جامع نگرى و هماهنگى فكرى و عملى، همچون نهادى هوشمند، دانشجويان و دانشگاهيان را از ابعاد مختلف پشتيبانى فكرى و فرهنگى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى جوان بودن جمعيت كشور را موقعيتى مناسب و مهم براى پيشرفت و تعالى جامعه برشمردند و خاطر نشان كردند: دشمن در صدد است از اين موقعيت و فرصت سوء استفاده كند و با سست كردن ايمان جوانان از جمله جوانان دانشگاهى اساس نظام را دچار اخلال سازد، بنا بر اين در اين زمينه يك پيكار فرهنگى، سياسى و فكرى واقعى ميان لشكر انقلاب و دشمن انقلاب در جريان است و عاشقان نظام و اسلام و انقلاب بايد با حضور هوشيارانه در اين ميدان، قدر جوانان و ارزش جوان بودن جمعيت كشور را بيش از ديگران درك كنند. حضرت آيت الله خامنه اى نظام اسلامى را نظامى متكى بر علم و ايمان ارزيابى كردند و با اشاره به لزوم شناخت دقيق روشها و اهداف دشمن در قبال دانشگاهها افزودند: دانشگاه عرصه بسيار حساس و مهمى است و دشمن براى آن، خوابهاى زيادى ديده است و تمامى عناصر حقيقى و حقوقى كه با جوانان دانشگاهى سر و كار دارند بايد با برخورد صحيح، تكيه بر علم و تقوا و هوشيارى كامل در اين عرصه، به فعاليت مؤثر بپردازند.
مقام معظم رهبرى همچنين تصريح كردند: نهاد نمايندگى ولى فقيه در دانشگاهها بايد مظهر علم و معنويت حوزه در دانشگاهها باشد، چرا كه وجود روح طلبگى و حوزوى در دانشگاهها، بسيار با ارزش است و آثار عميقى به دنبال خواهد داشت.
خاطر نشان مى كند در آغاز اين ديدار، گزارشى كوتاه از فعاليتهاى نهادهاى نمايندگى ولى فقيه در دانشگاهها توسط حجةالاسلام والمسلمين صدر رئيس نهاد نمايندگى ولى فقيه در دانشگاهها به استحضار رسيد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /