پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جهادگران جهاد سازندگى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار هزاران تن از جهادگران جهاد سازندگى با ايشان طى سخنانى از اخلال در فعاليتهاى اقتصادى دولت خدمتگزار، دشمنى با نظام در عرصه هاى نظامى، امنيتى و فرهنگى، متزلزل كردن پايه هاى اصلى نظام و زير سؤال بردن مشروعيت آن و نيز نااميد كردن جوانان نسبت به آينده به عنوان توطئه، خيانت و براندازى ياد كردند و ضرورت مقابله با عناصر بيگانه صفت را كه در زير نقاب اعلام نظر مخالف اقدام به توطئه و خيانت مى كنند مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار اظهار نظر مخالف پيرامون مسايل گوناگون را با دشمنى، توطئه و خيانت، كاملا متفاوت دانستند و فرمودند: بارها گفته ايم و اكنون نيز بر آن تأكيد مى كنيم كه هر كس در هر زمينه و مسأله اى نظر مخالف دارد، مى تواند نظر خود را بنويسد، بگويد، چاپ و منتشر كند و هيچكس نيز متعرض او نخواهد بود، اما ميان نظر مخالف و توطئه و دشمنى تفاوتى اساسى وجود دارد و بر اين اساس كسى كه از لحاظ اقتصادى در كار دولت خدمتگزار اخلال كند و در عرصه نظامى، امنيتى و فرهنگى خصومت بورزد، او دشمن است و بايد با او مقابله كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى نوشتن با هدف نااميد كردن مردم نسبت به آينده و گرفتن نشاط كار و ابتكار و خلاقيت از جوانان را اقدامى مبتنى بر خيانت و توطئه دانستند و فرمودند: اگر كسانى با نوشته هاى خود اصل مشروعيت نظام اسلامى را كه با اين همه خون و فداكارى به دست آمده است، زير سؤال ببرند، در واقع توطئه و دشمنى كرده اند. نقد و انتقاد سياستهاى مختلف كار بدى نيست، اما اگر كسى بخواهد اساس نظام و پايه هاى اصلى را در ذهن و نظر مردم متزلزل كند، اين خيانت و براندازى است و با بيان حرف مخالف، هيچ تناسبى ندارد و مى توان دست دشمنان را به طور صريح در چنين اقداماتى مشاهده كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى راديوهاى بيگانه را يكى از مهمترين ابزارهاى نفوذ آمريكا، صهيونيستها و جهانخواران اقتصادى دنيا در ملتها برشمردند و با انتقاد از كسانى كه در داخل با راديوهاى بيگانه همصدا شده اند فرمودند: همه كسانى كه در اين ميدان، كار خلاف مى كنند، دشمنان نيستند، بلكه برخى دوستان نادان و خوديهاى غافل نيز در اين جهت عمل مى كنند. من از خوديها مصرانه مى خواهم كه ذهن خود را قدرى باز كنند و فكر خود را به كار اندازند و بفهمند كه امروز دشمن چه كسى است؟ چه مى خواهد ؟ و چه مى كند؟ و نقشه او چيست ؟ عقل حكم مى كند كه در ميدان جنگ در جهت خواست دشمن تيراندازى و بمباران نكنيم. چرا كار دشمن را به عهده مى گيريد؟ چرا جاده دشمن را هموار مى كنيد تا او بتواند نيروهاى خودى را دور بزند؟ و تأكيد هميشگى ما بر داشتن تحليل سياسى به اين منظور است كه چنين اشتباهاتى صورت نگيرد.
مقام معظم رهبرى بر ضرورت تيزبينى، هوشيارى، بيدارى مردم، شناخت دشمن و اهداف او تأكيد كردند و فرمودند: دشمنان نقابدار، دو رو و منافق عموما خود را پشت سر عناصر سالم، صادق و احيانا ساده پنهان مى كنند، آنها را بايد شناخت و اينها را بايد هشدار داد.
حضرت آيت الله خامنه اى در ادامه سخنانشان، تلاش هماهنگ و مشترك راديوهاى بيگانه، مطبوعات و خبرگزاريهاى خارجى را براى سست كردن انتخابات مجلس خبرگان يادآور شدند و فرمودند: آنچه براى دستگاه استكبار جهانى در درجه اول اهميت قرار دارد، اين است كه مردم در پاى صندوقهاى اخذ رأى حاضر نشوند و اين واقعيت را هر انسان آگاه جامعه ما با داشتن هر فكر، جناح و جهتى مى تواند بفهمد و بايد در مقابل آن بايستد، بنا بر اين همه بايد تلاش كنند كه اين انتخابات پرشور برگزار شود و نشاندهنده حضور واقعى مردم در صحنه سياسى كشور باشد، زيرا هر انتخاباتى كه پرشور برگزار شود، كشور را بيمه، دشمن را مأيوس و بخش مهمى از توطئه هاى سياسى بيگانگان را خنثى خواهد كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر اهميت نفس برگزارى شكوهمند انتخابات و حضور وسيع مردم در آن تأكيد كردند و فرمودند: مسأله درجه اول كشور اين است كه همه واجدين شرايط به صورتى پرشور و آگاهانه در انتخابات شركت كنند و با فكر و تحقيق به كسانى كه تمايل دارند رأى دهند. مجلس خبرگان حائز اهميت است، اما حضور مردم، اهميت نقد دارد و كشور را بالفعل بيمه مى كند.
مقام معظم رهبرى جناحهاى سياسى كشور و معتقدين به انقلاب، امام و اسلام ناب را به كنار گذاشتن اختلافات و همدلى و اتحاد فراخواندند و فرمودند: بنده به تعبيرات چپ و راست در دايره معتقدين به نظام، هيچ اعتقادى ندارم، اما از همه جناحهاى سياسى كشور و هر كس كه اسم خود را چپ، راست يا ميانه رو مى گذارد، مى خواهم كه مسايل جناحى و خطى و درگيريهاى برادر با برادر را فعلا كنار بگذارند و اجازه ندهند كه دشمن از حرف، اشاره و كار آنها سوء استفاده كند.
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان از جهاد سازندگى به عنوان شجره طيبه انقلاب اسلامى نام بردند و فرمودند: جهاد سازندگى يكى از تدبيرهاى برجسته و ماندگار امام بزرگوار(رض) و يادگار ارزنده ايشان است و حقيقتا شجره طيبه اى است كه به دست با بركت امام عزيز غرس شد، رشد كرد، ميوه داد و كشور و ملت را در مراحل مختلف از وجود خود بهره مند ساخت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى شهادت جهادگران در عرصه سازندگى و پيش از شروع جنگ تحميلى را خاطرنشان كردند و فرمودند: مجموعه عظيم و سازمان بزرگ جهاد سازندگى يكى از بزرگترين امتحانات را داده است و جهادگران سازندگى در طول بيست سال گذشته همواره پيشرو و مبتكر انجام كارهاى بزرگ بوده اند و اكنون نيز جهاد سازندگى بايد علاوه بر تداوم بخشيدن به سازندگى كشور تلاش خود را براى تربيت مغزهاى فعال و دستهاى كارامد و نيز سازندگى مديران لايق و شخصيتهاى برجسته مضاعف كند.
مقام معظم رهبرى از تمسك به ايمان انقلابى به عنوان رمز و راز تمامى موفقيتهاى ملت ايران در عرصه هاى گوناگون ياد كردند و فرمودند: ايمان انقلابى، ايمان به حقيقت والا و درخشانى است كه توانست اين كشور و ملت ايران را از دوران تاريك و ذلت بار حاكميت پنجاه ساله رژيم پهلوى نجات بخشد و در سايه همين ايمان روشن بود كه مرد و زن ايرانى با تكيه بر اراده خويش، اين نهضت عظيم را به انجام رساند، خود را از وابستگى به قدرتهاى طماع بيگانه رهانيد، روى پاى خود ايستاد، استعدادهايش را شكوفا كرد، سخن حق خود را باشجاعت به دنيا اعلام كرد، مسؤولينش را خود برگزيد و سرمايه هايش را صرف سازندگى كشور كرد و اين همه به همت مردمى شد كه ايمان داشتند، بنا بر اين ايمان به اسلام ناب محمدى و ايمان به آن حقيقت درخشنده ستون اين خيمه عظيم است.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان دست هدايت گر خداوند متعال را ضامن بقا و استوارى نظام اسلامى دانستند و فرمودند: من به روشنى مى بينم كه دست قدرت لايزال هدايت الهى همواره پشت سر اين نظام و ملت است و در همه موارد او را به راه درست هدايت كرده است و باز هم كمك خداوند در مقاطع حساس به كمك اين ملت خواهد آمد.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين حيدرزاده نماينده ولى فقيه در جهاد سازندگى و نير آقاى سعيدى كيا وزير جهاد هر يك در سخنان كوتاهى بر نقش مهم جهاد سازندگى در عرصه دفاع مقدس و نيز بازسازى كشور از جمله در امر اشتغال مولد، افزايش توليد، توسعه صادرات و توسعه روستاها تأكيد كردند و آمادگى جهادگران را براى فداكارى و ايثار در جهت اجراى اوامر رهبر معظم انقلاب مورد تأكيد قرار دادند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /