پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى شوراى عالى مديريت حوزه علميه قم

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اعضاى شوراى عالى مديريت حوزه علميه قم با ايشان اقدامات انجام شده در جهت پيشبرد مسايل مربوط به حوزه هاى علميه را ارزنده و قابل توجه دانستند و به اهميت سياستگذاريهاى بلند مدت و ميان مدت و پرهيز از پرداختن به مسايل جزيى در شوراى عالى مديريت حوزه علميه قم تأكيد كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار فرمودند: شوراى عالى حوزه علميه قم بايد سياستگذارى را مهمترين كار خود بداند زيرا در بسيارى از موارد، كمبود سياستگذارى وجود دارد.
همچنين مدير اجرايى بايد از اختيارات لازم برخوردار باشد تا بتواند با دست باز وظايف مورد انتظار را به انجام برساند.
حضرت آيت الله خامنه اى بر ضرورت برنامه ريزى شوراى عالى در جهت پاسخگويى به شبهات دينى و سياسى تأكيد كردند و فرمودند: اكنون فضاى جديدى از لحاظ طرح افكار خدشه آميز و شبهه هاى دينى و سياسى در كشور به وجود آمده است كه در مقايسه با گذشته بيشتر است، همچنين همزمان با اين فضاى جديد، راديوهاى بيگانه نيز به طور مستمر در حال ابداع شبهات هستند و عناصرى را در داخل به اين معنا تشويق و ترغيب مى كنند. بنا بر اين بايد ديد كه حوزه علميه در فضاى جديد ايجاد شده، چه برنامه اى را در دستور كار خود دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: شبهه بصورت مطلق، بد نيست و گاهى بيان شبهه مايه بركت و نعمت مى شود، زيرا افرادى را وادار به پاسخگويى مى كند و بر اين اساس، حوزه علميه مى تواند در اين زمينه از تجربيات گذشته خود بهره بگيرد و بصورت برنامه ريزى شده، مناسب با وضع كنونى به شبهات مربوط به مبانى فكرى كه به اصل نظام اسلامى و دين بر مى گردد، پاسخ دقيق بدهند.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان برقرارى ارتباط منظم ميان حوزه علميه قم با جوانان و بويژه نسل جوان تحصيلكرده را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: شوراى عالى مديريت حوزه علميه قم بايد براى نزديكى هر چه بيشتر و ارتباط صميمانه تر جوانان و روحانيون برنامه ريزى كند و اجازه ندهد كه كسانى بتوانند ميان اين دو قشر اصلى جامعه يك ديوار معنوى ايجاد كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى حضور علما و روحانيون عالى مقام در ميان دانشجويان و پاسخگويى به سؤالات آنان را اقدامى ارزشمند و ضرورى توصيف كردند و با تأكيد بر اهميت برنامه ريزى در جهت فعاليتهاى ورزشى طلاب و روحانيون جوان فرمودند: ورزش اطمينان و اعتماد به نفس در انسان ايجاد مى كند و جوان را از حالت خمود و ركود خارج مى سازد، بنا بر اين طلبه ها را بايد وادار به ورزش كرد تا به اين ترتيب آنان بتوانند از نشاط جوانى خود در محيطهاى ورزشى استفاده كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان بر ضرورت اهتمام اعضاى شوراى عالى حوزه علميه قم به نظرات مراجع عظام در پيشبرد امور حوزه تأكيد كردند و استفاده از نقطه نظرات آنان را مايه بركت دانستند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آيت الله استادى در گزارشى، فعاليتهاى شوراى عالى حوزه علميه قم را به استحضار رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /