پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت دومين كنگره جامعه اسلامى دانشجويان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى پيامى به مناسبت دومين كنگره جامعه اسلامى دانشجويان كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار مى شود، صادر فرمودند.
متن اين پيام كه توسط حجةالاسلام والمسلمين معزى معاون فرهنگى دفتر مقام معظم رهبرى خوانده شد به اين شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم
جوانان عزيز حضور در صحنه ى پرشور دانش اندوزى كه از زيباترين و مباركترين فصول دوران جوانى است، هنگامى كه با مجاهدتهاى اسلامى و تلاش در راه گسترش فهم و معرفت درست دينى و سياسى همراه باشد، يكى از برترين آميزه هاى معنوى براى نسل جوان كشور را پديد مى آورد. اكنون شما اين امتياز بزرگ را داريد كه در حال تحصيل علم، به آن فعاليت ايمانى نيز اشتغال جسته ايد و مجموعه ى شما يكى از تشكلهايى است كه به دانشگاه كشور، جلوه ى مضاعفى از بروز توانائيهاى معنوى و فكرى جوانان بخشيده است. اين را قدر بدانيد و اين موجودى ارزشمند را هر چه مى توانيد عمق و كيفيت دهيد.
اكنون، دانشگاه به تلاش براى پيشرفت علمى و رشد فكرى و نورانيت معنوى روزافزون بيش از هميشه نيازمند است. نه از آن رو كه دانشجويان ما در اين سه زمينه از گذشته عقبترند زيرا همه مى دانند كه دانشگاه امروز ما به بركت انقلاب اسلامى، در هر سه زمينه، از گذشته بسى جلوتر و برتر و شتابنده تر است.
بلكه از آن رو كه اولا حفظ عزت و استقلال كشور، در گرو پرورش نسل كنونى در همه ى عرصه هاى علمى و دينى و سياسى است، و ثانيا امروز بار ديگر دشمنان اين ملت، نسل جوان و بويژه دانشجويان را هدف توطئه هاى ويرانگر خود ساخته اند .
يك تحليل عميق كه محصول تجارب بيست ساله ى نظريه پردازان سياسى بيگانه است همه ى دشمنان ايران اسلامى را به اين نتيجه رسانيده است كه راه سلطه بر اركان جمهورى اسلامى و رخنه در پايه هاى استوار اين نظام شامخ، منحصرا سست كردن ايمان دينى نسل جوان، سست كردن پيوند فكرى و عاطفى آنان با كانونهاى اصلى نظام، سست كردن انگيزه هاى آموزشى و پرورشى آنهاست. امروز هدف اصلى همه ى تبليغات و نظريه پردازيهاى دستگاههاى پرخرج تبليغاتى استكبارى و صهيونيستى همين است و بس. و هر كس مى تواند نشانه هاى اين كوشش نا مبارك و ان شاءالله نافرجام را در فعاليتهاى فرهنگى و خبرى و تبليغى دشمنان شناخته و ناشناخته ى جمهورى اسلامى مشاهده كند.
در اين شرايط وظيفه ى شما سنگين، پرهيجان و پراجر است.
شما و ديگر تشكلهاى اسلامى دانشگاه، به كار خود نظم دهيد، آن را با هدفهاى روشن كه از بينات و محكمات انقلاب گرفته شده، جهت بخشيد، بصيرت لازم و ديد نافذ را براى شناخت دشمن و روشهاى كينه ورزانه اش براى خود و عموم دانشجويان فراهم سازيد، فتنه گريها و فتنه گرها را بخصوص در محيط دانشجويى شناسايى و خنثى كنيد، اختلافات درون سازمانى و برون سازمانى را به حداقل برسانيد، خدا را در همه حال حاضر و ناظر اعمال و نيات خود بدانيد، و بدانيد كه هيچ هدفى براى انسان، شايسته تر و والاتر از رضاى الهى نيست.
اميدوارم دوران جوانى و دانشجويى شما براى خود و كشورتان منشاء فيض و بركت باشد و ادعيه ى حضرت بقيه الله شامل حالتان گردد.
سيد على خامنه اى
8/7/1377
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /