پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس مجلس دوماى روسيه و هيأت همراه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز آقاى "گنادى سلزنيف "رئيس مجلس دوماى روسيه و هيأت همراه وى را به حضور پذيرفتند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه آقاى ناطق نورى رئيس مجلس شوراى اسلامى نيز حضور داشت، بر وجود زمينه هاى گوناگون همكارى ميان دو كشور تأكيد كردند و عزم جدى و صادقانه طرفين را براى تفاهم و همكارى مشترك در درياى خزر ضرورى خواند.
حضرت آيت الله خامنه اى در سخنانشان اوضاع ناپايدار و بحرانى روسيه را موجب بروز برخى نگرانيها در منطقه دانستند و اظهار اميدوارى كردند كه دولتمردان و مسؤولان اين كشور بتوانند شرايط دشوار پيش روى را با درايت و احساس بى نيازى از توسل به روشهاى غربى پشت سر بگذارند.
بر پايه همين گزارش آقاى "سلزنيف" رئيس دوماى روسيه نيز در سخنان خود، رهبر معظم انقلاب اسلامى را در جريان آخرين تحولات در صحنه سياسى كشورش قرار داد.
وى گفت: روسيه در يك بحران سيستمى بسيار جدى قرار دارد و به اعتقاد من ريشه هاى بحران سياسى و اقتصادى روسيه به سال 1991 بر مى گردد كه پس از اعلام استقلال، در سيستم سياسى خود از كشورهاى ديگر الگو گرفت.
"سلزنيف" خصوصى سازى اقتصاد روسيه را در عمل نادرست خواند و از افزايش نارضايتى مردم كشورش نسبت به اوضاع وخيم اقتصادى روسيه سخن گفت: رئيس دوماى روسيه همچنين از انتصاب پريماكوف به نخست وزيرى اين كشور و سياستهاى مستقل وى تمجيد كرد و گفت كه نمايندگان پارلمان و دولت روسيه در حال تنظيم يك برنامه ضد بحران هستند و اميدواريم بتوانيم شرايط حاد موجود را پشت سر بگذاريم.
اين گزارش حاكيست كه در پايان اين ديدار رئيس دوماى روسيه به رسم ياد بود، يك كار هنرى دستى را به رهبر معظم انقلاب اسلامى اهدا كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /