پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اقشار مختلف مردم از استان هاي خراسان، اصفهان و تهران

بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز به هنگام ديدار جمعي از اقشار مختلف امت حزب الله با ايشان ضمن تأكيد بر ضرورت آموزش، سازماندهي و ايجاد نظم در بسيج، نسبت به تلاش دشمنان اسلام جهت ايجاد شكاف و دامن زدن به اختلافات قومي و مذهبي در ميان مسلمانان هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين ديدار كه با شعارهاي «دست خدا بر سر ماست - خامنه اي رهبر ماست » و « خامنه اي رهبر است - وارث پيغمبر است » همراه بود، رهبر كشورمان طي بيانات مبسوطي دفاع از جامعه ي انقلابي و اسلامي ايران را به عنوان يك واجب ضروري و هميشگي مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: تهديدها عليه جامعه ي انقلابي به صورت دائمي وجود دارد اما جنگ، دائمي نيست و اگر ملت مسلمان ايران و جوانان كشور با عضويت در بسيج و كار در ميادين تمرين و آموزش نظامي، آمادگي خود را براي دفاع از شرف، حيثيت و هويت خويش حفظ كنند اين تهديدها عملي نخواهد شد و نيات سوء دشمنان تحقق نمي يابد.
حضرت آيةالله خامنه اي با بيان اين مطلب كه تهديدات دشمن در هنگام ناتواني و ضعف جامعه براي دفاع از خود، جدي و خطرناك خواهد بود فرمودند: به لطف رهبري هاي بزرگوارانه امام امت كه سخن و كلام ايشان مفاد و مضمون قرآن و اسلام بود و به بركت ايمان مردم به اسلام و انقلاب، وحدت كلمه و آموزش قرآني و اسلامي، ملت ما توانست طي ده سال گذشته در برابر دشمنان خود بايستد و مقاومت كند و دشمنان ما از شرق و غرب و آمريكاي جهانخوار از تهاجمات و توطئه هاي خود طرفي نبستند.
ايشان به جايگاه بسيج پس از جنگ تحميلي اشاره كردند و با تأكيد بر لزوم تداوم حضور قدرتمندانه بسيج اظهار داشتند: بسيج يكي از نيروهاي مسلح كشور نيست بلكه متن ملت است كه در سايه ي آموزش مي تواند سلاح به دست گرفته و از نيروهاي مسلح خود دفاع و حمايت كند. بسيج را بايد جدي گرفت و روحيه ي آمادگي را در تمامي دستگاه هاي كشور، مراكز نظامي، صنعتي، اجتماعي و ديني و آموزشي حكمفرما كرد.
ولي امر مسلمين با تأكيد بر اهميت وحدت كلمه در ميان مسلمين فرمودند: ايجاد شكاف و اختلاف يكي از راه هائي است كه استعمارگران براي نفوذ در جوامع اسلامي از آن استفاده مي كنند و براي اين منظور با دين هاي ساختگي خود براي ساليان سال پيكره ي عالم اسلام را جريحه دار كرده و با حربه ي مذاهب ساختگي نظير وهابيت به ايجاد شكاف و نفاق بين مسلمانان مي پردازند.
حضرت آيةالله خامنه اي بابيان اين مطلب كه امروز در جهان اسلام پرچم و صداي جمهوري اسلامي ايران تمامي مسلمانان محروم و مؤمن را به گرد خود جمع كرده است، فرمودند: امروز دل هاي همه ي مسلمين براي كشور و ملتي مي‌تپد كه شعارش اسلام است و قوانين الهي را دنبال مي كند و به همين خاطر است كه دشمنان اسلام ما را به كهنه پرستي، ‌واپسگرائي و فناتيك بودن متهم كرده و از تمام وسايل و امكانات خود براي خدشه دار كردن سيماي انقلاب و جمهوري اسلامي استفاده مي كنند.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان فشارهاي وارده بر جمهوري اسلامي ايران را به خاطر اسلامي بودن نظام توصيف كردند و فرمودند: آن روزي كه دنيا احساس كند ما خداي ناخواسته نسبت به اسلام جدي نيستيم و حاضريم روي آن معامله كنيم اين فشارها تمام خواهد شد. تمامي مسلمانان جهان، ايران را ام القراء اسلام و وطن حقيقي و اصلي اسلام مي دانند و از همين روست كه قلوب آنان براي نظام جمهوري اسلامي مي‌تپد.
رهبر انقلاب اسلامي نسبت به تلاش دشمنان اسلام براي دامن زدن به اختلافات قومي و مذهبي در ميان مسلمين هشدار دادند و اظهار داشتند: ما بايد مراقب باشيم زيرا پول نفت كشوري كه به نوكري آمريكا شهرت داشته و به خاطر وابستگي به استعمار رو سياه است صرف ايجاد اختلاف ميان مسلمين مي‌شود.
ايشان يكدل بودن مسلمانان را شرط اصلي اعتلاء كلمه اسلام خواندند و افزودند: طرفداران قرآن و اسلام اگر براي عزت و عظمت قرآن دل مي سوزانند بايد بدانند كه هدف از بكارگيري قلم ها و زبان ها و نيز پول هائي كه براي ايجاد اختلاف بين مسلمين صرف مي شود ممانعت از اعتلاء كلمه ي اسلام است و تمامي علماي شيعه و سني در داخل و خارج از كشور بايد با جديت اين مطلب را مورد توجه قرار دهند و اگر ما با تقويت برادري ميان خود، بر اختلافات فائق شويم حربه ي دشمن كند خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود به حضور مسؤولان گمرك كشور در اين ديدار اشاره كردند و فرمودند: در گمرك مهرآباد كه دروازه ي ورود براي اتباع خارجي است بايد ادب، امانت، ميهمان نوازي و رفتار اسلامي ما به خوبي نشان داده شود و فعاليت در گمركات كشور به نحوه بهتر و مطلوبتري انجام پذيرد.
بنابر همين گزارش در اين ديدار كه جمعي از روحانيون و خانواده هاي شهداء منطقه شمال غرب تهران، اعضاي بسيج پايگاه مقداد تهران، جمعي از مدرسين و طلاب استان خراسان، اقشار مختلف مردم اردستان به همراه نماينده مردم اين شهر در مجلس شوراي اسلامي، مسؤولان و كاركنان گمرك كشور و نيز تعدادي از برادران حزب الله لبنان حضور داشتند، حجةالاسلام سرفرازي عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز تهران طي سخنان كوتاهي به معرفي ديدار كنندگان پرداخت و پيروزي اسلام و مسلمين را از خداوند رحمان مسئلت كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /