پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت

در اولين روز از هفته دولت، عصر امروز رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت با حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار با گراميداشت ياد شهيدان رجايى و باهنر، فرارسيدن هفته دولت را به رئيس جمهور و اعضاى دولت وى تبريك گفتند و در بخشى از سخنانشان حمله موشكى آمريكا به افغانستان و سودان را به عنوان يك حركت تروريستى و نمونه اى از تروريسم دولتى محكوم كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى در سخنانشان فرمودند: آنچه در سودان و افغانستان اتفاق افتاد به هيچ وجه مورد قبول انسانهاى مستقل دنيا نيست و نمى توان پذيرفت كه يك دولت با اتكاء به قدرت نظامى خود خاك يك كشور دوردست را مورد حمله قرار دهد و مردم بى دفاع را به خاك و خون بكشد، اين روش غلط از نظر ملتهاى مستقل دنيا مردود است و ملت مسلمان و مقتدر ايران همواره اين شجاعت را داشته است كه اين روش را محكوم كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حمله موشكى آمريكا به سودان و افغانستان را يك عمل جنايت آميز خواندند و فرمودند: من اسامه بن لادن را نمى شناسم و كشتن مردم بومى و غير نظامى تانزانيا و كنيا را نيز به هيچ وجه تأييد نمى كنم، اما حمله نظامى آمريكا به سودان و افغانستان به همان اندازه محكوم است كه كشتن انسانهاى غير نظامى در كنيا و تانزانيا.
مقام معظم رهبرى دولت آمريكا را به دليل ارتكاب جنايت عليه مردم مسلمان افغانستان و سودان شديدا محكوم كردند و فرمودند: حمله نظامى آمريكا به مردم بى دفاع، يك حركت تروريستى و نمونه اى از تروريسم دولتى است و جرم آن نيز بزرگتر از آن است كه افراد غير مسئول مرتكب كارهاى تروريستى شوند.
حضرت آيت الله خامنه اى پرتاب دهها موشك به خاك سودان و افغانستان را تجاوز به يك كشور ديگر و تعرّض به حريم زندگى يك ملت توصيف كردند و فرمودند: مرزهاى يك كشور حصار امنيتى مردمى است كه در آن سرزمين زندگى مى كنند، به چه مناسبت يك كشور بدون هيچگونه اعلام جنگى با دولت آن كشور حصار امنيتى ملتها را در هم مى شكند و با غرور و نخوت و خودخواهى اقدام به اعمال جنايتكارانه مى كند ؟ بنا بر اين جمهورى اسلامى ايران اين اقدام آمريكا را كه حركتى غلط و ناشى از سياستهاى قلدرمآبانه است شديداً محكوم مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ايستادگى ملت ايران در برابر پديده استكبار تأكيد كردند و با مردود دانستن روشهاى خودخواهانه و متكى به قدرتهاى ظالمانه فرمودند: از نظر ايران اسلامى به همان اندازه كه كار طالبان در حمله به مردم بى دفاع مزارشريف محكوم است، كار آمريكا نيز در حمله به مردم سودان و افغانستان و كشتن انسانهاى غير نظامى محكوم است.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان با تأكيد بر ارتباط مستحكم مردم با نظام اسلامى فرمودند: دولت جمهورى اسلامى ايران بر پايه هاى مستحكم ايثار، فداكارى و اخلاص بنا شده است و همواره شخصيتهايى در مسند خدمت به ملت عزيز ايران قرار داشته اند كه در تاريخ پرماجراى انقلاب، انسانهايى پرشور، با اخلاص و بى توجه به دستاوردهاى شخصى بوده اند و شهيدان رجايى و باهنر، شهيد عراقى و نيز سيد بزرگوار شهيد اسدالله لاجوردى كه از نوع همان مردان با ايثار و فداكار بوده است در زمره اين شخصيتها هستند.
حضرت آيت الله خامنه اى اعلاى كلمه الله را هدف اصلى دولت و مسئولان نظام اسلامى دانستند و فرمودند: هنگامى كه يك نظام حكومتى بتواند در بستر احكام و ارزشهاى الهى، مجموعه عظيم مردم را از لحاظ معنوى، فكرى، روحى و اخلاقى و نيز از لحاظ مادى و معيشتى به وضع مطلوب نزديك كند، در واقع حركتى در راه خدا و اعلاى كلمه الله انجام شده است، بنا بر اين در نظام اسلامى همه بايد تلاش كنيم و فشارها و سختيها را به جان بخريم تا بتوانيم يك الگوى درست از زندگى يك ملت و اداره يك كشور را به مردم دنيا ارائه دهيم.
مقام معظم رهبرى انقلاب و نظام اسلامى را با وجود تبليغات دشمنان، يك نمونه پرجاذبه در مقابل ملتها دانستند و فرمودند: فارغ از تبليغات ضد اسلامى، روش زندگى اسلام و نظام متجسد در جامعه اسلامى ما همچنان در چشم مردم دنيا يك نمونه پرجاذبه است و مردم دنيا هنوز هم به آن عشق مى ورزند و اين نظام را يك الگوى مطلوب مى دانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر زحمات زياد دولت آقاى خاتمى در مدت كوتاه تشكيل آن تأكيد كردند و فرمودند: مسئولان محترم دولت بايد مردم را در جريان كارها قرار دهند و وعده هاى انجام شده را به اطلاع مردم برسانند. در حالى كه دشمن بيشترين تلاش خود را در بزرگنمايى نقاط ضعف احتمالى متمركز كرده است و قصد دارد دلبستگى و پيوند مردم را با نظام اسلامى قطع كند مسئولان دولت بايد نتيجه فعاليتها و خدمات انجام شده را با مردم در ميان بگذارند و تلاش دشمن را بى اثر كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى انجام كار براى رضاى خدا را ضامن پيشرفت امور كشور و توفيق مسئولان نظام در رسيدن به اهداف بزرگ دانستند و خطاب به اعضاى هيأت دولت فرمودند: طرح ساماندهى اقتصادى را بايد از صورت يك نوشته و تصميم خارج كنيد و راههاى عملى آن را با قوت و ايمان كامل به ضرورت انجام آن پى بگيريد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى اهميت همكارى دست اندركاران و صاحبنظران مسائل اقتصادى را با دولت براى اجراى طرح ساماندهى اقتصادى مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: وجود نظرات مخالف در ارتباط با اين طرح ايرادى ندارد اما همه موظف به همكارى هستند تا اين كار انجام شود و آنچه كه در اين مجموعه به صورت سياستها اعلام شده تحقق پيدا كند.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه به اشتغال جوانان و جهتگيرى فكرى، روحى و فرهنگى آنان را بسيار حائز اهميت دانستند و فرمودند: عمده مخاطبين ما در كشور جوانان هستند و خوشبختانه نيروى عظيم اين كشور ناشى از نيروى جوان است و اين مسأله فرصت مهمى است كه مى تواند به عنوان يك نقطه قوت بكار رود.
مقام معظم رهبرى، تلاش دشمنان ايران اسلامى را براى آلوده كردن جوانان به فساد اخلاقى، فكرى، سياسى و انحطاط در رفتار فردى و اجتماعى يادآور شدند و فرمودند: در داخل كشور، متأسفانه كسانى هستند كه درست در جهت خواست دشمن كار مى كنند و عملى را انجام مى دهند كه هدف آن ضعيف كردن ايمان جوانان، سست كردن پيوند با نظام و مسئولان كشور و بى اعتقادكردن جوانان با محيطى است كه در آن زندگى مى كنند و در اين ميان آنچه از خود توقع داريم، اين است كه تلاشها در جهت خنثى كردن هدفهاى دشمن، متمركز شود.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان توجه اعضاى هيأت دولت را به غنيمت شمردن فرصت خدمتگزارى به مردم در دوران تصدى مسؤوليتهايشان جلب كردند و فرمودند: مردم قدر دولت و مسؤولين خدمتگزار را مى دانند و سرمايه عظيم پشتيبانى مردم از مسؤولان، سرمايه اى خدادادى است كه با تلاشهاى مخلصانه مى توان آن را حفظ كرد.
بر پايه همين گزارش، پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين خاتمى رئيس جمهورى در سخنان كوتاهى از شهيدان رجايى و باهنر به عنوان دو تن از عزيزترين و با فضيلت ترين انسانهاى در خدمت انقلاب اسلامى نام برد و گفت: ما عهد بسته ايم كه با تلاش و پشتكار در جهت خدمت به مردم تلاش كنيم و اميدواريم طرح ساماندهى اقتصادى كشور، پشتوانه اى باشد تا بتوانيم زودتر و بهتر به توفيق عملى دست يابيم.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /