پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران تن از اقشار مختلف مردم

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار هزاران تن از اقشار مختلف مردم با ايشان طى سخنان مهمى بر تنفر و انزجار امت اسلام از شرارتهاى طالبان و ريخته شدن خون مسلمانان مظلوم و بى دفاع افغانستان تأكيد كردند و به طالبان هشدار دادند كه هر چه زودتر كار زشت خود را مبنى بر دستگيرى كارمندان ايرانى در شهر مزار شريف جبران كرده و آنان را با احترام به ايران بازگردانند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه با ابراز احساسات پرشور ديدار كنندگان و سر دادن شعارهايى در اعلام تبعيت از اوامر معظم له همراه بود، از طالبان به عنوان عناصرى جاهل، خام و نادان ياد كردند و فرمودند: ملت، دولت و نيروهاى مسلح ايران شيطنت و شرارت را از آمريكا نيز تحمل نكرده و نمى كنند، چه برسد از اين آدمهاى كم ارزش و حقير.
حضرت آيت الله خامنه اى از ريخته شدن خون هزاران انسان بى دفاع به دست طالبان، عميقا ابراز تأسف و تأثر كردند و فرمودند: حيف است كه سرنوشت ملت و كشور مسلمان، ريشه دار و با سابقه افغانستان به دست مشتى انسان جاهل بيفتد كه نه مصلحت خود را مى دانند، نه اسلام و سياست را مى شناسند، و نه توطئه ها و فريبهاى بيگانگان و طواغيت را درك مى كنند. آنها همه چيز را بازيچه خيال كرده اند و خون اين همه انسان را در افغانستان بر زمين ريخته اند. بنده از وضعى كه در افغانستان پيش آمده است، حقيقتا غصه دار و ناراحتم و اميدوارم خداى متعال تفضّل كند و ملت افغانستان را كه توانست آن ايستادگى را در مقابل ارتش شوروى از خود نشان دهد، از دست جهال و عناصر خام نجات بدهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى دخالت برخى كشورهاى همسايه افغانستان در حوادث اين كشور را به ضرر آنها دانستند و فرمودند: تجربه نشان داده است دولت و كشورى كه در اين گونه مسايل دخالت كرده و به عناصر متجاوز و جنايتكار كمك و هدايت مى كند اولين و بيشترين صدمات را خواهد خورد.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان كه به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به ميهن اسلامى ايراد شد، اين روز را بيانگر يكى از خاطره هاى بزرگ تاريخ ايران و انقلاب دانستند و فرمودند: ايستادگى و مقاومت آزادگان سرافراز ما در طول سالهاى سخت اسارت، ملت ايران را روسفيد و سربلند كرد و ما بازگشت پيروزمندانه آنان به ميهن اسلامى را حادثه اى مى دانيم كه دست قدرت الهى آن را رقم زد. بنا بر اين يكايك ملت ايران بايد اين خاطره و خاطرات شبيه آن را زنده نگهدارند و آنها را قدر بدانند.
حضرت آيت الله خامنه اى ايستادگى در مواقع حساس را لازمه آزادى و استقلال كشور وعدم تبعيت از قدرتهاى ظالم جهان دانستند و فرمودند: بهترين، فداكارترين، پاكترين، با اخلاص ترين و ارزشمندترين فرزندان يك ملت، كسانى هستند كه در مواقع سختى، فداكارى مى كنند، از خود ايستادگى نشان مى دهند و از آبروى كشور، استقلال و هويت ملى خويش دفاع مى كنند و اينها در ايران اسلامى، همان جوانان فداكارى هستند كه با ايستادگى در مقابل دشمن، براى ملت خود افتخار و سربلندى به ارمغان آوردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از بسيجيان، نظاميان، پاسداران و نيروهاى مؤمن و حزب اللهى به عنوان منشاء و پديد آورنده قدرت حقيقى كشور ياد كردند و فرمودند: هر كشور و ملتى كه چنين جوانانى داشته باشد، كشور و ملتى سرافراز خواهد بود؛ زيرا هيچ قدرت جهانى نمى تواند به او زور بگويد و يا سرنوشت او را به دست بگيرد. بنا بر اين همه ملت ايران وظيفه دارند كه همواره تشكر قلبى و زبانى خود را از عناصر فداكار و ايثارگر ابراز كنند.
مقام معظم رهبرى، غرب زدگان و دلباختگان اربابان خارجى را عناصرى مطرود و مورد نفرت مردم برشمردند و فرمودند: كسانى كه خواب حكومت طاغوت را مى بينند و خواستار آن هستند كه با آمريكا نرد دوستى ببازند، همواره سعى مى كنند نام پاسدار، ارتشى، جانباز، آزاده، ايثارگر و نام شهيد را مورد تحقير قرار دهند و هنگامى كه سخن از خانواده هاى شهدا و يا نيروهاى بسيجى و حزب اللهى به ميان مى آيد، چهره در هم مى كشند؛ اينها آدمهاى خود پرست و منفعت طلبى هستند كه در همه عمرشان به جز منافع شخصى، چيز ديگرى را نمى بينند و در هنگام جنگ و بروز خطر، جايشان خالى است و در هنگام آرامش نيز زبانشان دراز است.
حضرت آيت الله خامنه اى جوانان مؤمن و حزب اللهى و نيروهاى بسيجى را حافظان مرز و بوم ميهن اسلامى دانستند و فرمودند: امروز هم آن كسانى حاضرند در برابر خطرات و تهديدها بايستند و از انقلاب و ارزشهاى آن و نام امام پاسدارى و از دولت و مسئولين نظام حمايت كنند كه روحيه ايمانى و ايثارگرانه دارند و بحمدالله امروز در سراسر كشور، غلبه كامل با نيروهاى مؤمن و علاقه مند به اسلام، انقلاب و امام و دشمن با آمريكاست.
رهبر معظم انقلاب اسلامى دشمنان ايران اسلامى را همچون هميشه دچار اشتباه و توهم دانستند و فرمودند: دشمنانى كه نتوانند متن عظيم مردم ايران را ببينند، مثل هميشه تو دهنى خواهند خورد، ملت ايران ملتى سرزنده و مؤمن است و دلهاى جوانان اين سرزمين به عشق اسلام و امام مى تپد، بنا بر اين بنده از اوضاع داخلى كشور نگران نيستم و از جوانان عزيز و مؤمن جدا توقع دارم كه حضور خود را در صحنه حفظ كنند.
مقام معظم رهبرى قدرت و دولت را زاييده خواست و اراده ملت دانستند و در پايان سخنانشان فرمودند: رئيس جمهور، وزرا و مسئولين كشور، مجلس و قوه قضاييه متعلق به اين ملت است و بر اين اساس ملت ايران امروز مقتدر، عزيز و با ابهت است و با سازندگى و نوآورى و نيز با حداكثر استفاده از منابع داخلى و نيروى انسانى و علمى خويش، تكيه كشور به خارج از مرزها را روز به روز كمتر مى كنند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين ابوترابى نماينده ولى فقيه در امور آزادگان در سخنان كوتاهى، سالروز بازگشت پيروزمندانه آزادگان به ميهن اسلامى را گرامى داشت و مقاومت و پايمردى آزادگان در شرايط سخت زندانهاى رژيم عراق را موجب سرافرازى هر چه بيشتر ملت ايران در دنيا خواند.
يادآور مى شود در اين ديدار جمعى از خانواده هاى معظم شهداء، جانبازان و آزادگان از سراسر كشور و اقشار مختلف مردم از شهرهاى مشهد مقدس، بيرجند، نجف آباد، خمينى شهر، جيرفت، تبريز، سمنان، گرمسار، دامغان، اروميه، كرمان، شهداد، اقليد، آباده، رفسنجان، همدان و شمارى از بسيجيان استانهاى اصفهان، مازندران، سمنان، فارس، كرمان، لرستان و آذربايجان شرقى و غربى حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /