پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

انتصاب جانشين فرمانده كل قوا در امور نيروى انتظامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرماندهى كل قوا در پاسخ به نامه حجت الاسلام موسوى لارى وزير كشور مبنى بر تفويض اختيارات فرماندهى كل قوا در امور نيروى انتظامى، وزير كشور را به جانشينى فرمانده كل قوا در امور نيروى انتظامى منصوب فرمودند.
متن نامه آقاى موسوى لارى و پاسخ مقام معظم رهبرى بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر مبارك رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آيت الله خامنه اى مد ظله العالى
با اهداء سلام و تحيات
احتراما چنانكه مستحضريد مهمترين مؤلفه در ايجاد و تثبيت امنيت و آسايش در جوامع، هماهنگى كامل مبتنى بر قانون، ميان متوليان امنيتى كشور از يكسو و مسئولان اجرائى تأمين نظم و امنيت از سوى ديگر مى باشد.
با توجه به قانون شوراى امنيت كشور و ساير قوانين و مسئوليت وزارت كشور در تأمين و حفظ امنيت عمومى و وابستگى قانونى نيروى انتظامى به اين وزارتخانه و همچنين ضرورت تقويت نيروى انتظامى در ابعاد بودجه اى لجستيكى، تجهيزاتى و نيروى انسانى كه نياز به اهتمام جدى دولت دارد و مضافا لزوم بكارگيرى نيروى انتظامى در برقرارى نظم و امنيت كشور و اجراى سياستهاى امنيتى و انتظامى و امكان نظارت بر نيرو بدينوسيله از محضر مقام معظم فرماندهى كل قوا استدعا دارد تا در صورت مصلحت براى انجام هر چه شايسته تر وظايف و مسئوليت هاى قانونى وزارت كشور در راستاى اجراى فرامين و تدابير حضرتعالى اختيارات فرماندهى كل قوا در امور نيروى انتظامى به وزير كشور جمهورى اسلامى ايران كه مسئوليت خطير امنيت كشور را عهده دار است تفويض فرمايند.
از خداوند متعال مسئلت دارم تا در انجام وظايف شرعى و ايفاى مسئوليتهاى قانونى خويش عنايات خود را شامل حال گرداند و روح پرفتوح امام راحل را از ما راضى و سايه وجود مبارك حضرتعالى را مستدام بدارد.
عبدالواحد موسوى لارى
وزير كشور
متن پاسخ مقام معظم رهبرى، فرماندهى كل قوا بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
با توجه به جهاتى كه فوقا مرقوم داشته ايد شما را به جانشينى فرماندهى كل قوا در امور انتظامى منصوب مى كنم. تفصيل اختيارات و حدود آن در نامه ستاد كل فرماندهى ابلاغ خواهد شد. ان شاءالله موفق باشيد.
سيد على خامنه اى
11/5/77
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /