پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاى رومانو پرودى نخست وزير ايتاليا

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، عصر امروز آقاى رومانو پرودى نخست وزير ايتاليا را به حضور پذيرفتند. مقام معظم رهبرى در اين ديدار روند رو به گسترش روابط ايران و ايتاليا را با توجه به منافع مشترك، سابقه تاريخى مناسبات و ظرفيتها و استعدادهاى موجود در دو كشور مورد تأييد قرار دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر لزوم عارى شدن منطقه خاورميانه از سلاحهاى هسته اى و رقابتهاى تسليحاتى، تصريح كردند خطر سلاحهاى اتمى در منطقه خاورميانه بسيار جدى است. اما متأسفانه با اين مسأله و با رژيم غاصب اسرائيل كه به انبار موشكهاى اتمى تبديل شده است، برخورد نمى شود و آمريكا، در سياستى غير مسؤولانه به اين رژيم كمك مى كند تا تسليحات اتمى خود را هر روز افزايش دهد و اين امر از جمله اشكالات اساسى دولت آمريكاست. حضرت آيت الله خامنه اى در همين زمينه تأكيد كردند: ما معتقديم دنيا بايد جدا با رژيم اشغالگر قدس برخورد كند و لازم است اتحاديه اروپا و كشورهاى مؤثر جهان در اين مورد فعال شوند.
مقام معظم رهبرى همچنين عدم تقابل اسلام و مسيحيت را خاطر نشان ساختند و افزودند : انگيزه هاى جنگ طلبى در دنياى غرب، باعث تحميل خسارات فراوانى به مسلمانان شده است از جمله اين كه در جنگ عراق با ايران، سلاحهاى شيميايى عراق را برخى كشورهاى اروپائى تأمين مى كردند اما بهرحال ما اعلام و تأكيد مى كنيم كه دنياى اسلام در آينده نيز هيچگاه به تقابل مسيحيت نخواهد رفت و تفاهم و نزديكى اسلام و مسيحيت بيشتر خواهد شد.
در اين ديدار، آقاى پرودى نخست وزير ايتاليا نيز با ابراز خرسندى از ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامى، نتايج گفتگوهاى اقتصادى، سياسى و فرهنگى خود با مقامات كشورمان را كاملا اميدواركننده خواند و افزود: ايتاليا براى گسترش روابط با جمهورى اسلامى ايران، آمادگى كامل دارد و ما معتقديم روابط دو كشور از افزايش چشمگيرى برخوردار خواهد شد.
نخست وزير ايتاليا با اشاره به اهميت روزافزون ايران در خاورميانه، از رقابتهاى تسليحاتى در اين منطقه ابراز نگرانى كرد و پيشنهاد جمهورى اسلامى ايران را در مورد ايجاد منطقه اى عارى از سلاحهاى اتمى در خاورميانه، بسيار مثبت خواند.
آقاى پرودى همزيستى مسالمت آميز و روابط مبتنى بر همكارى و تعاون در جهان را ضرورى خواند و در پايان سخنانش ابراز اميدوارى كرد گامهاى بعدى گسترش روابط دو كشور، به سرعت برداشته شوند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /