پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار كوهنوردان ايرانى به همراه هيأت رئيسه فدراسيون كوهنوردي

كوهنوردان ايرانى كه به تازگى موفق به فتح بلندترين قله جهان شده اند، امروز به همراه هيأت رئيسه فدراسيون كوهنوردى كشور با حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند.
در اين ديدار كه با تلاوت آياتى چند از كلام الله مجيد از سوى يكى از كوهنوردان انجام شد، مقام معظم رهبرى از موفقيت كوهنوردان ايرانى در فتح قله اورست، از صميم قلب ابراز خرسندى كردند و آن را يك توفيق بزرگ در عالم ورزش و در عرصه پايبندى به معنويات و ارزشها دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه به مسأله كوهنوردى را به عنوان يك ورزش سنگين، با اهميت و بسيار مفيد، حائز اهميت دانستند و فرمودند: بخشهاى قهرمانى كوهنوردى و صعود كوهنوردان به قله هاى مرتفع جهان بايد بتواند مردم را به اصل اين ورزش ترغيب كند و اصولا مهمترين تأثير و هنر ورزش قهرمانى اين است كه به عنوان يك الگوى رفيع بتواند مردم را به سوى دامنه هاى ورزش فرابخواند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى وجود كوههاى متعدد در سطح كشور و بويژه در اطراف شهر بزرگ تهران را مغتنم دانستند و از عموم جوانان و همچنين افراد مسن كشور خواستند كه كوهنوردى را به عنوان يك ورزش سالم و نيروبخش همواره مورد توجه قرار دهند و از هواى پاك در ارتفاعات قابل دسترسى كشور استفاده كنند.
مقام معظم رهبرى مبتنى بودن عزم و اراده كوهنوردان بر انگيزه هاى درونى را از امتيازات برجسته و ممتاز اين رشته ورزشى برشمردند و از سازمان تربيت بدنى خواستند كه براى همگانى كردن اين ورزش و نيز انعكاس جهانى دستاوردهاى آن اهتمام و تلاش بيشترى به كار بندند.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه فاتحان قله اورست به معنويات و برگزارى مراسم عزادارى در روز عاشورا در دامنه هاى اورست را بسيار با ارزش و روحبخش دانستند و در پايان سخنانشان تأكيد كردند كه قهرمانان كوهنورد بايد فتح قله اورست را سرآغازى براى انجام كارهاى بزرگتر و گسترش فعاليتهاى خود در زمينه كوهنوردى و نيز در عرصه هاى ديگر زندگى بدانند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى آقاجانى رئيس فدراسيون كوهنوردى و سرپرست فنى گروه كوهنوردى ايران در فتح قله اورست گزارش جامعى از مراحل مختلف موفقيت كوهنوردان ايران ارائه كرد و طى آن گفت: اين براى اولين بار بود كه كوهنوردان ايران براى بالا رفتن از بلندترين قله جهان اقدام كردند و توانستند پرچم پرافتخار ايران اسلامى را بر بلندترين نقطه اورست به اهتزاز درآورند.وى گفت: كوهنوردان ايران در حين عمليات صعود موفق شدند دو كوهنورد خارجى را از مرگ حتمى نجات دهند.
اين گزارش همچنين حاكيست كه در پايان اين ديدار، فاتحان قله اورست هدايايى را از دست رهبر معظم انقلاب دريافت كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /