پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت شهادت حضرت آيت‏الله حاج ميرزا على غروى تبريزى

به مناسبت شهادت حضرت آيت الله حاج ميرزا على غروى تبريزى حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى پيام تسليتى صادر كردند. متن پيام به اين شرح است.
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
اطلاع يافتيم كه دستهاى گنهكار در كشور عراق بار ديگر به جنايتى بزرگ دست زدند و حضرت آيت الله آقاى حاج ميرزا على غروى تبريزى را كه از فقهاى بزرگ و در شمار مراجع معظم تقليد بودند در نجف اشرف به شهادت رساندند. دشمنان اسلام اكنون به حوزه ى كهن و عالى مقدار نجف كه پشتوانه ى عظيم و تمام نشدنى فقاهت است روى آورده و به گمان باطل خود در صدد ضربه به اين حصن منيع اند. شهادت اين عالم مهاجر الى الله كه عمر مبارك خود را در راه تنقيح مبانى شريعت سپرى كرد، پس از شهادت مرحوم آيت الله بروجردى به فاصله اى اندك، نشانه ى توطئه ى خباثت آميزى نسبت به مرزداران حريم تشيع در جوار "باب مدينه علم" است. و اين چيزى نيست كه ملت بزرگ ايران و سراسر جهان تشيع نسبت به آن بى تفاوت بمانند. اين شهيد سعيد يكى از ذخائر حوزه ى نجف و يكى از اعلام نامدار همه ى حوزه هاى علميه بود.
آثار علمى او هم اكنون در همه ى حوزه ها مورد استفاده ى مجتهدان و فقهاى بزرگ است. نام او در رديف مراجع معظم تقليد در همه جا منتشر است. شهادت اين عالم جليل هم اكنون حوزه هاى علميه ى قم و نجف و همه ى حوزه هاى علمى جهان اسلام و شخص اينجانب را داغدار و عزادار كرده است. خواست جدى اينجانب از دولت عراق آن است كه به مسؤوليت خود در اين فاجعه ى بزرگ پى برده و به وظايف اسلامى و انسانى و بين المللى خود در قبال اين دو حادثه عمل كند و ملت ايران و ساير شيعيان و همه ى مسلمانان علاقه مند به پرچمداران شريعت اسلامى را از نگرانى خارج سازد.
آن شهيد سعيد پاداش زحمات و مجاهدات خود در راه فقاهت و تحمل يك عمر غربت و بخصوص مرارتهاى ساليان اخير خود را كه به خاطر حفظ كيان حوزه ى مباركه ى نجف متحمل شد، با ورود به جرگه ى شهيدان راه خدا دريافت كرد و بخواست خدا به بهشت الطاف ويژه ى الهى كه خاص مجاهدان و صديقين و شهداء است راه يافت، ولى ضايعه ى از دست دادن فقيهى بزرگ و عالمى ربانى براى جهان اسلام باقى ماند.
اينجانب شهادت آن بزرگوار و ديگر كسان و نزديكان ايشان را كه همزمان به شهادت رسيدند به حضرت ولى الله الاعظم روحى فداه و به مراجع معظم تقليد و حوزه هاى علميه نجف و قم و ساير حوزه هاى علميه و بخصوص به آقازادگان و خانواده و نيز به علاقه مندان و مقلدان ايشان تبريك و تسليت مى گويم و بقاء و استحكام و دوام حوزه ى علميه نجف و علو درجات آن شهيدان را از خداوند متعال مسألت مى نمائيم.
سيد على خامنه اى
30/3/77
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /