پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران طى سخنانى از اسلام و مستضعفان و پابرهنگان و بويژه قشر جوان كشور به عنوان سرمايه هاى ارزشمند انقلاب و امام ياد كردند و پايدارى و ماندگارى راه و افكار امام و وفادارى ملت بزرگ ايران به انقلاب اسلامى را مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى وجود گهربار امام خمينى (رض) و رهنمودهاى ايشان را به مثابه خورشيدى فروزان و گرمابخش براى نظام اسلامى دانستند و فرمودند: به فضل الهى، خداى متعال نعمت خود را بر امام عزيز، منحصر به دوران حيات او نكرد و پس از ارتحال ملكوتى امام بركات الهى جريان يافت و سرچشمه اى كه با ايمان عظيم و اخلاص و توكل او به جوشش در آمده بود همچنان جارى ماند.
حضرت آيت الله خامنه اى بر وابسته نبودن انقلاب كبير اسلامى به افراد و شخصيتهاى گوناگون تأكيد كردند و فرمودند: 9 سال پس از رحلت امام بزرگوار، آثار حضور بنيانگذار جمهورى اسلامى در ميان ما نمايان است، افكار او زنده و راه او ماندگار است و ملت ايران با همه وجود وفادارى خود را به امام عزيز و پايدارى در راه انقلاب اسلامى نشان مى دهد.
رهبر معظم انقلاب پيروزى انقلاب اسلامى را مرهون مجاهدت و ايثارگريهاى پابرهنگان و نيز جوانان كشور دانستند و فرمودند: جنگ طولانى و تحميل شده از سوى دشمنان اسلام را جوانان اين كشور به نتيجه رساندند و امروز هم اگر خطرى اين انقلاب را تهديد كند، جوانان با ايمان و انقلابى ما از حوزه ها و دانشگاهها و جوانان قشرهاى مختلف جامعه وارد ميدان خواهند شد، بنا بر اين ترديدى نيست كه جوانان برومند ايران اسلامى در راه خدا و اسلام قرار دارند.
مقام معظم رهبرى بيانات و آثار حضرت امام خمينى (رض) را در زمره محكمات، واضحات و بينات انقلاب اسلامى برشمردند و فرمودند: سخنان امام همچنان در فضاى ميهن اسلامى طنين افكن است و وصيتنامه آن حضرت ميثاق هميشگى امام با امت محسوب مى شود، بنا بر اين آحاد جامعه بايد كلمات امام را درست بفهمند و در آن تدبر كنند تا در شناخت راه امام دچار اشتباه نشوند و در اين ميان كسانى هستند كه دم از امام مى زنند اما حاضر نيستند فكر و راه امام را بپذيرند و به آن تن بدهند، بدون ترديد چنين افرادى در اشتباه بسر مى برند.
حضرت آيت الله خامنه اى افزودند: امروز دولت و ملت، رئيس جمهورى، نمايندگان مجلس شوراى اسلامى، دست اندركاران قوه قضاييه، مسؤولان بلندپايه نظام و دانشگاهها و حوزه ها، دلشان براى اسلام مى تپد و توده هاى عظيم ميليونى هم پشتيبان انقلاب اسلامى هستند و اين همه سبب شده است كه دنيا براى نظام اسلامى ارزش و جايگاهى ممتاز قائل شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر كارامدى اسلام در به وجود آوردن انقلاب، دفاع از كشور در برابر دشمنان متجاوز و نيز ساختن ويرانه ها در دوران سازندگى تأكيد كردند و فرمودند: ملت بزرگ ايران دست از اسلام بر نخواهد داشت، و مسؤولين كشور نيز در خدمت اسلام، كمر همت بسته اند و بدون ترديد اسلام در زمينه هاى اقتصادى و فرهنگى كارايى و كارامدى خود را نشان خواهد داد.
مقام معظم رهبرى اسلام را تأمين كننده دنيا و آخرت ملت ايران دانستند و فرمودند: خيل عظيم ميليونى مردم بويژه جوانان عزيز، سربازان اسلام اند و اين كشور با پشتوانه عظيمى كه از آن برخوردار است به راه مقدس خود ادامه خواهد داد و مادامى كه اسلام و وحدت كلمه در جامعه اسلامى حاكم باشد، آمريكا، صهيونيسم و دشمنان شكست خورده نخواهند توانست به اين ملت خسارت بزنند.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان براى پيروزى كامل ملتهاى اسلامى و خنثى شدن توطئه هاى منافقين و دشمنان آشكار امت اسلام دعا كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /