پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز (شنبه) در ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامى با ايشان طى سخنانى تحقق احكام الهى در جامعه و حركت به سمت ارزشهاى اسلامى را موجب همراهى و پيوند مستحكم تر مردم با نظام اسلامى و مسؤولان كشور دانستند و بر اهميت و ضرورت رعايت "رحماء بينهم" و پرهيز از تعرض به خوديها در جامعه اسلامى تأكيد كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه به مناسبت سالگرد تأسيس مجلس شوراى اسلامى صورت گرفت، خطاب به نمايندگان مجلس فرمودند: شما بايد در گفتار و رفتار خود، در تصويب قوانين، در طرح سؤالها و انجام تفحص، در صحن مجلس و كميسيونهاى آن و در نطقهاى پيش از دستور خود كارى كنيد كه ارزشها تحقق پيدا كند و بدانيد كه در اين صورت هيچ قدرتى در دنيا نمى تواند مردم را از نظام اسلامى جدا كند و يا نظام مردمى را به ضعف و نابودى بكشاند و در سايه اين اتحاد و همبستگى گره تمامى مشكلات كشور نيز باز خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى تلاش در جهت متوجه كردن افراد غافل و مخالف ارزشها را ضرورى خواندند و فرمودند: بنده با جديت به "رحماء بينهم" عقيده دارم، اما برخى افراد برعكس، با خوديها دشمن و با كفار، بسيار خوب هستند، شدت و قاطعيت بايد در برابر كسانى باشد كه متعرض به كيان ملت ايران و نظام اسلامى هستند، اما در ميان خوديها بايد رحمت و عطوفت حاكم باشد، اصحاب خط و خطوط نسبت به هم گذشت كنند و حمل بر صحت داشته باشند. هدف خوديها ميان يكديگر و حتى در قبال كسانى كه نسبت به ارزشها دچار غفلت هستند، پنجه زدن نيست، بلكه هدف آنها بايد بيدار كردن و دريدن پرده غفلت باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنانشان مجلس شوراى اسلامى را خانه اميد ملت و مركز اساس تدبير كشور توصيف كردند و فرمودند: هنگامى مى توان به محصول كارها به چشم تقدير نگريست كه انسان توانسته باشد طى ساليان متمادى از خدمت سنگين و پردغدغه خود، رضاى الهى را كسب كرده باشد. هر ساعت از عمر مسؤولان نظام اسلامى متعلق به ملت است و بايد در جهت انجام وظيفه سپرى شود بنا بر اين قصد و نيتها بايد مبتنى بر انجام وظيفه و جلب رضايت خداوند باشد و مجلس شوراى اسلامى با چنين نيتى است كه مى تواند منشاء خدمات بزرگ براى ملت ايران باشد .
مقام معظم رهبرى از نمايندگان مجلس شوراى اسلامى به عنوان افرادى مؤمن، انقلابى و معتقد به ارزشهاى اسلامى ياد كردند و فرمودند: مجلس شوراى اسلامى در مقايسه با مجالس امروز دنيا با فاصله اى بسيار زياد يك مجلس نمونه است و در شرايط امروز كشور كه عده اى حيات خود را در ايجاد تضاد و تشنج در جامعه مى دانند، مجلس شوراى اسلامى مى تواند مظهر وحدت، التيام، هماهنگى، صداقت، وفاق و برادرى و مظهر همكارى با قوه مجريه و دولت باشد و اين ويژگيها را به عنوان الگو در پيش چشم مردم نگهدارد.
حضرت آيت الله خامنه اى اختلافات گذشته در قالب جناح بنديهاى چپ و راست را قديمى و كهنه شده دانستند و فرمودند: متن جامعه، خواص مردم و بزرگان و مسؤولان كشور طرفدار و پايبند ارزشهاى اسلامى به مفهوم متدين بودن و براى خدا حركت كردن هستند و بر حاكم بودن و رايج شدن معروفها و ارزشها كه علم، جهاد، ابتكار، اختراع و تلاش فراوان از آن جمله اند، اصرار مى ورزند و همين امر اساس، ملاك و محور همه حركتها در نظام اسلامى محسوب مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: در مقابل خط طرفدارى از تحقق ارزشها ممكن است كسانى باشند كه معتقد به عدم مبالات به ارزشها هستند. اين عده را بايد به دو دسته تقسيم كرد، برخى از آنها نسبت به ارزشها و احكام اسلامى عناد مى ورزند و اگر بتوانند، آنها را ريشه كن خواهند كرد كه خوشبختانه در جامعه ما شمار چنين عناصرى كم است ولى برخى ديگر دچار غفلت و بى توجهى هستند و اين نكته را در نظر نمى گيرند كه سخن و اقدام آنها منجر به تضعيف ارزشهايى مى شود كه نظام اسلامى براساس آنها به وجود آمده است.
مقام معظم رهبرى با تبيين ديدگاه اسلام درباره حكومت فرمودند: در نظام اسلامى هيچكس حكومت را صرفا براى حكومت نمى خواهد، هدف ما از حكومت، تحقق احكام الهى است و فلسفه وجودى ما در راس حكومت نيز در اين است كه بتوانيم فرمان خدا را اجرا كنيم و اسلام را در جامعه تحقق ببخشيم در غير اين صورت، اين همه وزر و وبالى بيش نخواهد بود.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى، حجت الاسلام والمسلمين ناطق نورى رئيس مجلس شوراى اسلامى گزارشى از عملكرد دوساله مجلس شوراى اسلامى در پنجمين دوره آن ارائه كرد و يادآور شد كه مجلس شوراى اسلامى رهنمودهاى مقام معظم رهبرى را در جريان بررسى و تصويب طرحها و لوايح و همكارى صميمانه و نزديك با دولت همواره سرلوحه كار خود قرار داده است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /