پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد از مجتمع صنايع نظامى پارچين

حضرت آيت الله خامنه اى، رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا، صبح امروز در بازديد از مجتمع صنايع نظامى پارچين تأكيد كردند: روح اميد، احساس توانايى و اراده و عزم جدى جوانان مؤمن و انقلابى ايران، آينده روشن تر نظام اسلامى را نويد مى دهد.
در اين مراسم، در ابتداى ورود مقام معظم رهبرى، سرود جمهورى اسلامى ايران نواخته شد و فرمانده كل قوا، پس از قرائت فاتحه در برابر يادمان شهدا و اداء احترام به شهيدان سرافراز حماسه دفاع مقدس، از گارد احترام سان ديدند.
در ادامه بازديد رهبر معظم انقلاب اسلامى از صنايع نظامى پارچين، آقاى شمخانى وزير دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح، گزارشى از پيشرفتها و موفقيتهاى به دست آمده در روند خودكفايى نظامى و ارتقاء توانمنديهاى دفاعى كشور و همچنين فعاليتها و برنامه هاى وزارت دفاع بيان كرد. سپس، فرمانده كل قوا، از نمايشگاه طرحها و پيشرفتهاى «مؤسسه ها و سازمانهاى وابسته به وزارت دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح» بازديد كردند كه در هر قسمت، مسؤولان غرفه ها، توضيحات لازم را به استحضار رساندند و به سؤالات رهبر معظم انقلاب اسلامى پاسخ گفتند. در ادامه اين مراسم، رژه دهها نوع ابزار و ادوات نظامى از مقابل فرمانده كل قوا برگزار شد. اين ادوات نظامى كه به دست توانمند متخصصان و كارشناسان داخلى ساخته شده اند از امروز در اختيار نيروهاى مسلح قرار گرفت و به اين ترتيب گام مهمى در خودكفايى دفاعى كشور برداشته شد.
حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ادامه بازديد از مجتمع صنايع نظامى پارچين، از پروژه به اتمام رسيده «صنايع شهيد زين الدين» (پارچين 6) ديدن كردند. اجراء اين طرح در مدت 5/1 سال و با هزينه اى به مراتب كمتر، به دست متخصصان و كارشناسان متعهد و متدين داخلى به پايان رسيده است.
فرمانده كل قوا در آخرين بخش اين مراسم، در جمع مسؤولان، كارشناسان و كاركنان مجتمع صنايع نظامى پارچين، با تجليل از تلاشهاى به عمل آمده در جهت خودكفايى نيروهاى مسلح، پيشرفتهاى به دست آمده را حاصل فعاليتهاى جوانان مسلمان، انقلابى و با شخصيت ايرانى خواندند و تصريح كردند: نظام اسلامى كه در اوائل جنگ تحميلى، حتى در تأمين سلاح انفرادى رزمندگان اسلام با مشكل روبرو بود، امروز به بركت تلاشهاى بى وقفه جوانان خود، به آينده روشن تر و مقتدرتر خويش مى نگرد. رهبر معظم انقلاب اسلامى اميد به آينده را زمينه ساز موفقيتهاى بيشتر برشمردند و افزودند: در رژيم پهلوى، تلاش استكبار و رژيم ستم شاهى، بر ايجاد احساس حقارت در ملت ايران، متمركز بود، اما انقلاب اين زنجير حقارت را گسست و ملت با استعداد، توانا و هوشمند ايران، نظامى مستقل و با عظمت را تشكيل داد و با احساس عزت و توانمندى، خود را از سلطه بيگانه رهانيد. فرمانده كل قوا با اشاره به اهداف سلطه طلبانه آمريكا، افزودند: طبيعت حكومت آمريكا، سلطه گر است، لذا رابطه با آمريكا، يعنى تحمل زورگويى اما طبيعت نظام اسلامى و ملت ايران از زورگويى متنفر است و اين امر را قبول نمى كند.
فرمانده كل قوا، تلاش بيشتر براى پيشرفت كشور را در همه ابعاد و زمينه ها، بسيار ضرورى خواندند و تأكيد كردند: نسل جوان، مؤمن و پراميد كشور بايد با استفاده از فضاى باز موجود در جامعه و تكيه بر قدرت ابتكار و انرژى گرمابخشى كه انقلاب در اين نسل ايجاد كرده است، همچنان به پيش برود و با انتخاب راههاى ميان بر و بن بست شكنى، شتاب حركت انقلاب را فزونتر سازد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /