پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى ستاد برگزارى مراسم نهمين سالگرد ارتحال امام خمينى (رض)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اعضاى ستاد برگزارى مراسم نهمين سالگرد ارتحال امام خمينى (رض) و ستاد برگزارى كنگره جهانى تفكر دينى امام با ايشان، بر ضرورت زنده نگهداشتن ياد، نام، راه و انديشه امام (رض) تأكيد كردند و آن را يكى از بزرگترين كارها و بزرگترين عبادات دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار انجام هر كار عملى، فكرى و هنرى در جهت بزرگداشت امام خمينى (رض) را يك افتخار بسيار بزرگ برشمردند و فرمودند: در دايره انقلاب اسلامى امام مركز و مردم محيط آن بودند بگونه اى كه نه آن مركز بدون محيط معنا پيدا مى كند و نه آن محيط ممكن است خالى از مركزيتى باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى اثربخشى انقلاب اسلامى را نشانه ماندگارى آن دانستند و فرمودند: پديده هاى عالم و تاريخ، هنگامى اثر مى بخشند كه ماندگار باشند و حق از آن جمله است. زيرا خصوصيت و طبيعت حق در استمرار و ماندگارى آن است، اما استمرار حق به عنوان قانون و سنت، مستلزم مبارزه و جهاد است و بدون شك جهاد در راه حق، هميشه با هدايت الهى و كمك خداوند همراه خواهد بود و هنر بزرگ امام خمينى (رض) نيز در مبارزه به هنگام ايشان در برابر دشمن بود كه به بهترين شكل انجام شد و بر همين اساس بود كه به پيروزى رسيد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى صبر و استقامت امام خمينى (رض) را به استقامت امام حسين (ع) در روز عاشورا تشبيه كردند و فرمودند: استقامت حسينى آنجاست كه وقتى كه انسان هدف را شناخت و به عظمت آن پى برد، هر قيمتى را براى آن مى پردازد و استقامت امام نيز هنگامى معنا پيدا مى كند كه صريحا اعلام كرد اگر خمينى تنها باشد باز هم خواهد ايستاد و همين استقامت است كه مردم را به صحنه مى آورد، بى تفاوتها را حساس مى كند و به ايمانها استحكام مى بخشد، بنا بر اين ادامه راه حق بدون استقامت و مبارزه ممكن نخواهد بود.
مقام معظم رهبرى فرمودند: عده اى مى خواهند چنين وانمود كنند كه ايمان مردم متزلزل شده است اما اين ادعا، دروغ، اهانت و تهمتى بيش نيست. ملت سرزنده ايران تا امروز در اين راه مقدس مستحكم و مقاوم ايستاده است و اندك خدشه اى نيز در اخلاص و ايمان عميق اين ملت بزرگ پديد نيامده است.
حضرت آيت الله خامنه اى سخنان، افكار و مواضع حضرت امام خمينى(رض) را از بينات انقلاب اسلامى دانستند و فرمودند: اگر ياد و نام امام و افكار بلند ايشان زنده بماند، ارزشها نيز زنده خواهد ماند و به صورت جريانى رو به تزايد در خواهد آمد، راه و فكر امام بيان كننده سيل خروشان انديشه و فرهنگ است كه از اين كوثر طيب و طاهر سرچشمه مى گيرد و دست اندركاران بزرگداشت امام خمينى (رض) بايد زنده نگهداشتن راه، انديشه و شخصيت امام را يكى از برترين كارها و بزرگترين عبادات بدانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى دكترين امام خمينى (رض) را ناظر به عمل و واقعيت دانستند و با تأكيد بر ضرورت تبيين و تدوين هويت فكرى و سياسى و اهداف امام فرمودند: بزرگداشت صدمين سال ولادت بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران را بايد يك كار بزرگ و ملى در نظر گرفت و ترديدى نيست كه ملت ايران در بزرگداشت صدمين سالروز ولادت امام از رهبر كبير انقلاب اسلامى به شايستگى تجليل خواهند كرد.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان تجليل از امام بزرگوار را موجب رضايت و خشنودى حضرت بقيه الله الاعظم دانستند و خطاب به دست اندركاران برگزارى مراسم نهمين سالگرد ارتحال ملكوتى حضرت امام و اعضاى ستاد برگزارى كنگره بزرگداشت امام فرمودند: اساس كار شما در اين است كه نام و ياد امام را در متن نظام و انقلاب زنده نگهداريد و اجازه ندهيد كه حتى اندكى به حاشيه رانده شود.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى آقاى محمدعلى انصارى مسؤول ستاد برگزارى مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام و دكتر احمدى مسؤول ستاد برگزارى كنگره بزرگداشت امام و افكار دينى ايشان هر يك گزارشى از فعاليتهاى انجام شده در اين ستادها را به استحضار رساندند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /