پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى كنگره بزرگداشت استاد مطهرى

همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضى مطهرى، اعضاى كنگره بزرگداشت استاد مطهرى با حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار طى سخنانى از استاد شهيد مطهرى به عنوان ذخيره بزرگ علمى و معنوى ياد كردند و ضرورت معرفى ابعاد شخصيتى وى را به جهان امروز بويژه دنياى اسلام مورد تأكيد قرار دادند.
حضرت آيت الله خامنه اى تعبير و تبيين جديد از مفاهيم و معارف اسلامى را يكى از ويژگيهاى مهم استاد مطهرى دانستند و فرمودند: نگاه عميق وى به مسائل اسلامى و فهم تازه استاد مطهرى از آيات و روايات و تبيين درست آنها ويژگى بى همتا و برجسته آن شهيد بزرگ است و جاى كار كردن و پيگيرى دارد.
رهبر انقلاب اسلامى تبحر استاد مطهرى در فهم نياز فكرى عصر حاضر را خاطر نشان كردند و فرمودند: نظام جمهورى اسلامى ايران بر پايه آن تفكر و برداشتى از اسلام بنا شده است كه شهيد مطهرى ارائه كرد، درك و تشخيص صحيحى از موقعيت داخل كشور داشت و آن موقعيتى كه استاد مطهرى از دانشگاه تهران درك كرد و شناخت، اكنون تا سطح جهان و دنياى غرق شده در تمدن مادى ادامه دارد و بر همين اساس پيام معنوى استاد در بخش قرآنى احاديث و معارف اكنون مى تواند دلها را در هر نقطه اى از جهان به سوى خود جذب كند.
مقام معظم رهبرى بر ضرورت تدوين يك كتاب حاوى جمع بندى افكار و نظرات استاد مطهرى تأكيد كردند و خطاب به اعضاى كنگره بزرگداشت شهيد مطهرى فرمودند: شما بايد نظام فكرى استاد مطهرى را به صورتى فشرده، سنجيده، دقيق و جمع بندى شده در يك كتاب ترسيم كنيد و آراء و افكار اين فيلسوف الهى را با لغات امروزى به دنياى اسلام ارائه دهيد. افكار وى بايد در عرصه تعامل انديشه ها قرار گيرد تا جوامع فكرى ايران و جهان از آن بهره مند شوند.
حضرت آيت الله خامنه اى بر اهميت تدوين و تنظيم يك زندگى نامه انتقادى از حيات فكرى و تحولات شخصيتى استاد مطهرى و تبيين معلومات فلسفى بسيار خوب و دقيق وى تأكيد كردند و بكار بردن ظرايف ادبى و هنرى را لازمه انجام اين كار مهم دانستند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، فرزند ارشد استاد مرتضى مطهرى گزارشى از اقدامات انجام شده براى برگزارى كنگره بين المللى بزرگداشت استاد را به استحضار رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /