پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان و اعضاى ارتش جمهورى اسلامى ايران

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا در ديدار فرماندهان و جمعى از اعضاى ارتش جمهورى اسلامى ايران بر ضرورت حفظ، تقويت، انسجام، و آمادگى نيروهاى مسلح، به منظور دفاع از مرزهاى استقلال و عزت كشور و ملت سربلند ايران تأكيد فرمودند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه به مناسبت روز ارتش جمهورى اسلامى ايران صورت گرفت، با تبريك اين روز افتخارآفرين، مجموعه نيروهاى مسلح كشورمان را با توجه به جهتگيرى، معنويات و بافت آن، از بزرگترين نعمتهاى الهى دانستند و آحاد مردم و اعضاى اين نيروها را به شكرگزارى در برابر اين نعمت گرانقدر توصيه كردند.
فرمانده معظم كل قوا به واقعيت موجود و غالب در ارتشهاى جهان كه خيل عظيم افراد سلاح به دست، در خدمت نيتهاى معلول، مقاصد پليد و در راه اراده انسانهاى حقير و خود خواه به كار گرفته مى شوند، اشاره كردند و فرمودند: وقتى انسان احساس مى كند در سازمان مسلحى زندگى و كار مى كند كه قرار است اگر گلوله اى از تفنگى شليك مى شود، با اين نيت باشد كه حقى اقامه شود و باطلى از بين برود، عدلى برقرار و ظلمى نابود شود، و ملت خداجويى بتواند استقلال، شخصيت و هويت خود را در برابر متجاوزان حفظ كند، اين افتخارى بزرگ و موجب شكرگزارى است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فلسفه حضور در نيروهاى مسلح را فداكارى در راه دفاع از مرزهاى مادى و معنوى كشور و ملت خواندند و با تأكيد بر اهميت حراست از مرزهاى عزت و استقلال يك ملت فرمودند: وقتى در يك كشور، نيروهاى مسلح، با عزم و اراده راسخ براى هدفهاى عالى يك ملت حضور دارند، آن ملت احساس پشتگرمى مى كند و مسؤولان آن كشور مى توانند در برابر تجاوز، زياده طلبى و زورگويى نيروهاى بيگانه بگويند نه ! ايشان افزودند: بيگانه وقتى مقاصد سوء دارد، هيچ مرزى را نمى شناسد.
شما ببينيد خليج فارس كجاست ؟ قلمرو قدرت دولت آمريكا كجاست ؟ آنها براى خود در اين منطقه، منافعى تعريف كرده اند كه اين تعريف، مورد تأييد عقلاء، منصفين و حقوق دانان عالم باشد يا نباشد، براى آنها اهميتى ندارد، چرا كه طبق قانون جنگل، فقط متكى به قدرت حيوانى هستند.
مقام معظم رهبرى با انتقاد شديد از به اصطلاح "نظم جديد جهانى" كه همان نظم امپراطورى است و در آن، ملتها و دولتها حرمتى ندارند، فرمودند: در چنين شرايطى، ملتى كه مى خواهد با استقلال انسانى و حقيقى خود زندگى كند و شئون واقعى خود را نگه دارد، بايد بتواند از خود دفاع كند و در هنگام لازم متجاوز را از تجاوز خود پشيمان كند.
فرمانده كل قوا خطاب به نيروهاى مسلح تأكيد كردند: هر چه خودتان را براى حفظ استقلال حقيقى اين كشور كه به بركت انقلاب اسلامى به ملت داده شده است، قوى تر كنيد ، مفيدتر است و هيچ حدى را براى تقويت معنوى و ابزارى، فكرى و سازماندهى خودتان نشناسيد.
مقام معظم رهبرى از وحدت و پيوستگى مطلق بين ارتش، سپاه، نيروى انتظامى و بسيج عظيم مردمى به عنوان بزرگترين ابزار اقتدار نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران ياد كردند و با تأكيد بر لزوم خودكفايى اين نيروها در زمينه هاى مختلف، حفظ دستاوردهاى بزرگ مادى و معنوى ارتش را خاطر نشان ساختند.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان ابراز اميدوارى كردند: نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران با جهتگيريهاى معنوى و پيشرفتهاى مادى الگوى ارتشهاى ديگر كشورها قرار گيرد.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى، سرلشكر شهبازى رئيس ستاد مشترك ارتش، با تقديم گزارشى، آمادگى ارتش جمهورى اسلامى ايران را براى دفاع از كيان شرف و عزت ميهن و نظام اسلامى و اجراى اوامر فرماندهى معظم كل قوا اعلام كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /