پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رؤساى سه قوه و مسؤولان كشورى و لشكرى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى همزمان با عيد سعيد غدير در ديدار رؤساى سه قوه و مسؤولان و شخصيتهاى كشورى و لشكرى، آحاد جامعه را به حفظ و تقويت وحدت و همبستگى توصيه كردند. و بر لزوم حمايت بيش از پيش از خدمتگزاران نظام اسلامى بويژه دولت و قوه قضاييه تأكيد كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار ضمن تبريك اين عيد بزرگ و مقطع عظيم تاريخى به ملت ايران ؛ جهان اسلام و همه حق جويان و عدالت خواهان، با تبيين مفهوم ولايت، فرمودند: معناى حقيقى ولايت كه شاخصه نظام سياسى اجتماعى اسلام است، به هم پيوستگى و يگانگى است و بر اساس آيات قرانى نيز بايد در نظام اسلامى، وجه غالب زندگى، همدلى، همكارى و همراهى باشد.
مقام معظم رهبرى حضرت اميرالمؤمنين (ع) را مظهر همدلى يك رهبر سياسى با آحاد مردم دانستند و با اشاره به آثار و دستاوردهاى وحدت و اتحاد مردم و اجزاء حكومت پس از پيروزى انقلاب اسلامى فرمودند: بر خلاف تمامى توطئه هاى سياسى، امنيتى، نظامى، فرهنگى و اقتصادى دشمنان كه سعى كردند نگذارند اتحاد در اين كشور شكل بگيرد، اراده الهى، وحدت عظيم ملت بزرگ، با اراده و هوشمند ايران، حاكميت روح ولايت در كشور و هدايتهاى نفس گرم و دل آگاه امام خمينى (رض) بر تمامى توطئه ها فائق شد.
حضرت آيت الله خامنه اى تصريح فرمودند: امروز نيز همچون گذشته در خلال تبليغات بيرون از مرزها و برخى دنباله هاى آنها در داخل كشور و نيز در تلاش دشمنان زخم خورده و كسانى كه انقلاب در طول سالهاى متمادى جلو مطامع آنها را گرفته است، خط تشنج و ايجاد اختلاف تعقيب مى شود، از اينرو بايد آحاد مردم هوشيار باشند و با اعتصام به حبل الله، اعتقاد به راه قرآن و اسلام و در سايه دل دادن و سر سپردن به نظام ولايت، با هم باشند.
مقام معظم رهبرى با اشاره به مسؤوليت سنگين اداره امور كشور، حمايت و پشتيبانى از خدمتگزاران نظام اسلامى اعم از دولت، قوه قضاييه و مجلس را وظيفه آحاد مردم دانستند و تأكيد كردند: همه وظيفه دارند از دولت كه بار سنگين اداره كشور بر عهده او است پشتيبانى و حمايت كنند. نسبت به قوه قضاييه هم وظيفه دارند حمايت كنند، تا بتوانند كارهاى بزرگى را كه بر عهده دارد،انجام دهد. اگر قوه قضاييه نباشد عدالت، ميزان و مبنايى نخواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى اضافه فرمودند: امروز اگر همه نيروها دست به دست هم دهند و با مهربانى و همدلى در صدد برايند كه پرچم عزت ملت ايران را بر افراشته نگه دارند، اميدى را كه در دل مسلمانان ايجاد شده، پرفروغ نگه خواهند داشت و اين همان چيزى است كه دشمن نمى خواهد .
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان با توصيه بر ضرورت پرهيز از بزرگنمايى برخى از مشكلات و مسائل جزئى، تأكيد فرمودند: ما هنوز در ابتداى راه هستيم، اين كشور بايد ساخته شود و استعدادهاى ملت شكوفا شده و در دنيا بدرخشد و آن تمدن عظيم اسلامى را در مقابل چشم جهانيان بگذارد.
پيش از بيانات مقام معظم رهبرى حجت الاسلام والمسلمين خاتمى رئيس جمهور در سخنانى با تبريك عيد سعيد غدير به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامى، اين عيد را عيد ولايت خواند و گفت: امروز ما مسلمانان اگر از گذشته عبرت بگيريم و با ديده انصاف به آينده بنگريم، بى شك امام على عليه السلام را شايسته ترين و بر جسته ترين الگوى ساختن مدينه فاضله اى مى بينيم كه پيامبر اسلام (ص) براى استقرار آن مبعوث شده است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /