پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان كميته امداد امام خمينى (رض)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار مسؤولان كميته امداد امام خمينى (رض) با ايشان، كمك و امداد به ضعيف ترين طبقات جامعه را يك هدف پرجاذبه و كارى با ارزش توصيف كردند و تقسيم درست و عادلانه موجوديها، امكانات و تواناييهاى كشور را لازمه ريشه كن شدن فقر از كشور دانستند.
مقام معظم رهبرى تشكيل كميته امداد را حاكى از توجه خاص حضرت امام (رض) به مسائل محرومين جامعه برشمردند و فرمودند: در جامعه اسلامى، هيچ فرد نيازمند و كسى كه دچار فقر مالى و كمبود امكانات است نبايد وجود داشته باشد و به اعتقاد من اگر بتوانيم امكانات موجود كشور را به شكلى درست و عادلانه تقسيم كنيم و ثروتهاى بادآورده و نيز امكانات كشور، در اختيار طبقات گوناگون جامعه قرار گيرد، يقينا فقيرى باقى نمى ماند.
حضرت آيت الله خامنه اى فشارهاى سياسى و محاصره اقتصادى دشمنان اسلام عليه نظام اسلامى ايران را متوجه ضعيف ترين طبقات جامعه دانستند و فرمودند: در كشورى كه فقر وجود دارد، ولى مى تواند وجود نداشته باشد، وظيفه امدادرسانان در قبال فقرا سنگين و در عين حال بسيار با ارزش است و اگر اين كار پرجاذبه با نيتهاى صادق و پاك انجام شود، ماندگار خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى زنده كردن روحيه كمك كردن به نيازمندان را در جامعه، حائز اهميت دانستند و در پايان سخنانشان فرمودند: بايد كارى كرد كه مردم به شركت در فعاليتهاى خيرخواهانه و تقسيم ثروت خود با نيازمندان تشويق شوند و اگر اين كار معمول شود، در دلها لطافت و روحيه اى ايجاد خواهد شد و كار امدادرسانى نيز روال بهترى به خود خواهد گرفت.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى حبيب الله عسكراولادى رئيس كميته امداد امام خمينى (رض) گزارش كوتاهى از اقدامات خداپسندانه اين كميته در خدمت هر چه بهتر به نيازمندان و فقرا ارائه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /