پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى شوراى عالى و مديران ارشد صنعت بيمه كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار اعضاى شوراى عالى و مديران ارشد صنعت بيمه كشور با ايشان از بيمه به عنوان يك پديده نو و مطلوب براى كشور ياد كردند و اهميت و ضرورت آن را در امنيت بخشيدن به فعاليتهاى بازرگانى، تجارى و صنعتى كشور و نيز جبران خسارتهاى وارده به مردم براثر حوادث ناگهانى و دفعى، مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار، قرارداد بيمه را يك عقد مشروع، مقبول و عقلايى دانستند و افزودند: بيمه پديده مهم و نوينى است كه بايد از آن به نفع كشور استفاده كرد. حوادث غيرقابل محاسبه، هميشه در كمين انسانها و فعاليتهاى روزمره اجتماعى، اقتصادى و تجارى آنهاست؛ بنا بر اين مردم با صرف يك هزينه برنامه ريزى شده، مى توانند يك خسارت محاسبه نشده و ناگهانى را در زندگى خود به راحتى جبران كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى بر اهميت تشويق مردم به قرار گرفتن در پوشش بيمه، تأكيد كردند و فرمودند: بيمه، پديده بسيار خوبى است كه به كارهاى اقتصادى جامعه، نظم مى دهد، از افراد ضعيف حمايت مى كند و خسارتهاى غيرقابل محاسبه، ناگهانى و سنگين را نيز جبران مى كند. بنا بر اين مردم بايد مسأله بيمه را جدى بگيرند و آن را براى حال و آينده خود مفيد بدانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزايش ميزان خسارتهاى پرداخت شده به مردم را در مقايسه با ميزان درآمدهاى بيمه، مثبت ارزيابى كردند و در پايان سخنانشان، موفقيت مسؤولان و دست اندركاران صنعت بيمه كشور را در خدمت هر چه بهتر و بيشتر به مردم تأكيد كردند .
بر پايه همين گزارش، پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى، آقاى همتى رئيس كل بيمه مركزى ايران، گزارشى از فعاليتها و اقدامات انجام شده در جهت گسترش شبكه خدمت رسانى بيمه به مردم ارائه كرد و طى آن بر تمركز صنعت بيمه بر تأمين خسارتهاى وارده به مردم، به جاى تمركز بر سودآورى فعاليتها تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /