پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور روسيه سفيد و هيأت عاليرتبه همراه وى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز آقاى الكساندر لوكاشنكو رئيس جمهور روسيه سفيد و هيأت عاليرتبه همراه وى را به حضور پذيرفتند.
رئيس جمهور روسيه سفيد در اين ديدار از امكان ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامى به عنوان يك فرصت مغتنم براى خود و هيأت همراهش ياد كرد. و اطمينان داد كه كشورش بر اجراى پيمانها و قراردادهاى خود با جمهورى اسلامى ايران پاى خواهد فشرد.
آقاى لوكاشنكو بر مخالفت روسيه سفيد با يك قطبى شدن جهان تأكيد كرد و رهبر معظم انقلاب را در جريان توافق دو كشور براى افزايش حجم مبادلات خود به پنج برابر سطح موجود و نيز مقابله طرفين با هرگونه عوامل بازدارنده در سر راه همكاريهاى رو به گسترش ميان جمهورى اسلامى ايران و روسيه سفيد قرار داد.
در اين ديدار كه حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمى رئيس جمهور نيز حضور داشت مقام معظم رهبرى افزايش مبادلات اقتصادى و تقويت همكاريهاى دوجانبه را براى دو كشور سودمند خواندند و فرمودند: ما به كشورهايى كه با استقامت و صراحت، منافع صحيح و عادلانه خود را دنبال مى كنند، علاقه منديم و از افزايش همكاريها و مناسبات خود با كشور مستقل روسيه سفيد استقبال مى كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اى بر اهميت همكارى نزديكتر دو كشور در عرصه بين المللى تأكيد كردند و فرمودند: ايران اسلامى، يك قطبى شدن جهان و تبعيت ملتها از يك قدرت متمركز را هيچگاه قبول نكرده است و ملت ايران از كشورها و دولتهايى كه چنين وضعيتى را نپذيرند استقبال مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، ملتها را در خانواده بين المللى داراى حقوقى يكسان دانستند و در پايان سخنانشان تصريح كردند كه دنيا به سمت استقلال هر چه بيشتر ملتها و كشورها پيش مى رود و همين مسأله ايجاب مى كند كه كشورهاى معتقد به رعايت شئون انسانى ملتها، هر چه بيشتر به يكديگر نزديك شوند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /