پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار كارگزاران و دست‏اندركاران مراسم حج

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار كارگزاران و دست اندركاران مراسم حج، اين فريضه الهى را از لحاظ جنبه هاى فردى و اجتماعى در ميان تمامى فرائض اسلامى ممتاز دانستند و بر لزوم توجه كامل زائران بيت الله الحرام به تمامى ابعاد حج تأكيد كردند.
مقام معظم رهبرى توجه به معنويت و ارتباط با خداوند را پشتوانه واقعى امور سياسى - اجتماعى و مادى ملتها برشمردند و در تبيين ضرورت اهتمام كامل زائران خانه خدا به جنبه فردى و الهى حج افزودند: اگر از ظرفيت پايان ناپذير معنوى حج، بهره صحيح برده شود، تنها يك سفر حج براى اصلاح زندگى انسان كافى است.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين در تشريح اهميت بعد اجتماعى حج، درك مفاهيم اجتماعى عبادات گوناگون فريضه حج را اصلاح كننده امت اسلامى و برگزارى حج حقيقى را متحول كننده دنياى اسلام خواندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تبيين عظمت امت اسلامى براى زائران ديگر كشورهاى اسلامى را از وظايف مهم زائران ايرانى برشمردند و افزودند: ملت ايران هنگامى كه به شأن و توانايى خود پى برد و تصميم گرفت در مقابل قدرتهاى جهانى بايستد، همه آنها را در ابعاد نظامى - سياسى و اقتصادى وادار به پذيرش شكست كرد و اين عزت و عظمت، در حالى به دست آمده كه ملت ايران، تنها جزء كوچكى از امت اسلام است و طبعا اگر مسلمانان به اين ظرفيت و توانايى خود، آگاه شوند و دنياى اسلام تصميم به پايدارى بگيرد، هيچ قدرتى قادر به ايستادگى و مخالفت در برابر آن نخواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اى تبليغ و تبيين ضرورت اتحاد مسلمانان و وحدت دين و سياست در اسلام را از ديگر وظايف زائران بيت الله الحرام خواندند و خاطر نشان كردند: شرط لازم تحقق اهداف و تأثيرگذارى در زائران خانه خدا؛ رعايت اخلاق اسلامى است و زائران ايرانى بيت الله الحرام بايد نشان دهند كه اسلام در ژرفاى روح و جان ملت ايران رسوخ كرده است. البته رعايت اخلاق و گذشت و انسانيت به مفهوم دست كشيدن از مسائلى همچون برائت نيست.
در اين ديدار قبل از سخنان مقام معظم رهبرى حجت الاسلام والمسلمين محمدى رى شهرى نماينده ولى فقيه و سرپرست زائران ايرانى بيت الله الحرام گزارشى از فعاليتهاى انجام يافته براى برگزارى شايسته فريضه حج بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /