پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان ادارى و اجرايى استان هرمزگان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در ديدار مسؤولان ادارى و اجرايى استان هرمزگان با ايشان طى سخنانى ضرورت تلاش مخلصانه، توأم با عشق و احساس را به آنان يادآور شدند و از خدمات دلسوزانه مسؤولان و كاركنان دولت در جهت حل مشكلات مردم صميمانه تشكر كردند.
مقام معظم رهبرى، احساسات پاك، شيفتگى و عشق و علاقه مردم هرمزگان و جزاير اين استان به نظام اسلامى و امام (رض) را با وجود كمبودها و مشكلات پيش روى آنها ستايش برانگيز خواندند و به مسؤولان ادارى و اجرايى استان هرمزگان توصيه كردند كه حل مشكلات اين مردم خوب، دوست داشتنى و پيوندخورده به انقلاب و نظام اسلامى را مورد توجه ويژه خود قرار دهند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر ضرورت اجراى تصميمات اتخاذ شده در جهت حل مشكلات فرمودند: با اجراى كارها و طرحهاى پيش بينى شده و پيگيريهاى لازم ترديدى نيست كه مردم و بويژه فقراى استان هرمزگان از آن خير و بركت خواهند برد و از همه مسؤولان ذى ربط توقع و انتظار دارم كه در انجام اين كارها جديت به خرج دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از كشاورزى، صنايع تبديلى و صيادى به عنوان سه بخش اصلى براى حل مشكلات استان هرمزگان ياد كردند و فرمودند: كشاورزى در اين استان بايد با حمايت دولت و با گرايش صادراتى مورد توجه قرار گيرد. و مى توان اميدوار بود كه با حسن عمل در اين بخش، تجارت سالم به آنسوى آبها تقويت شود و با برنامه ريزى دقيق، پشتيبانى جدى و تلاش لازم، يك تحول اساسى براى استان به وجود آيد.
مقام معظم رهبرى صنايع تبديلى را مكمل بخش كشاورزى دانستند و با تأكيد بر ضرورت استحصال مواد غذايى كشور از آبهاى خليج فارس فرمودند: حل مشكلات، راههاى كاملا روشنى دارد و دولت نيز با جديت و پشتكار وظايف خود را در پيمودن اين راهها انجام مى دهد، اما در عين حال نبايد توقع داشت كه دولت مشكلات را فردا حل كند.
حضرت آيت الله خامنه اى جايگاه جغرافيايى و استراتژيكى استان هرمزگان و شهر بندرعباس را حائز اهميت دانستند و فرمودند: حضور با نشاط و شورانگيز مردم در استانهاى ساحلى مى تواند تأثير منفى مضاعفى در روحيه دشمنان ما داشته باشد و ما خدا را شكر مى كنيم كه در هر نقطه اى از كشور ما زمينه ها، آمادگيها و استعدادهاى مقابله با دشمن متناسب با دشمنى است كه در آن ناحيه وجود دارد، بنا بر اين لطف الهى در اين خصوص بسيار قابل تأمل، تدقيق و تدبر است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از مناطق مجاور دريا به عنوان نقاط حساس كشور ياد كردند و فرمودند: بحمدالله نظام اسلامى، هيچ تهديدى را نسبت به ملت ايران احساس نمى كند و تا كنون نيز قدرتهاى شيطانى در هر اقدامى عليه ايران اسلامى تودهنى محكمى را از جوانان دلاور ايران و بويژه مردم منطقه دريا خورده اند و از اين پس نيز هر اقدام خصمانه اى يك عكس العمل سخت را به دنبال خواهد داشت.
مقام معظم رهبرى روحيه بانشاط، عمق ايمان و عشق و علاقه مردم به انقلاب اسلامى را ذخيره اى براى هماوردى سياسى نظام اسلامى با دشمن توصيف كردند و در پايان سخنانشان ضرورت برخورد مهربانانه، محترمانه و توأم با تبيين و توجيه با مردم و جلب رضايت مراجعين را به مسؤولان ادارى و اجرايى استان هرمزگان گوشزد كردند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان حضرت آيت الله خامنه اى آقاى مهندس معين استاندار هرمزگان گزارشى از وضع موجود اين استان از لحاظ تركيب جمعيتى و اقتصادى و نيز مشكلاتى كه مردم با آن مواجه هستند ارائه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /